handdator

Visa fullständig version : Proteindrink???


Jejo
2008-05-16, 10:32
Hejsan....

Har läst en massa om proteindrinkar, men har svårt för att hitta den jag tycker verkar bra. Vill byta ut en måltid/dag för att gå ned i vikt. Finns det något ni kan rekomendera som inte kostar skjortan

Tacksam för hjälp

747
2008-05-16, 10:48
Det gör knappast någon skillnad i praktiken så välj den billigaste. Är det inte enklare att röra sig lite mer och/eller äta mat som innehåller lite mindre energi?

Eddie Vedder
2008-05-16, 10:48
Koloshoppen har ju bra priser på Pure Whey just nu t.ex. Och mer finns till bra priser.

http://www.kolozzeum.com/

Inte för att ett proteinpulver per automatik gör att du går ner i vikt.

Jejo
2008-05-16, 10:58
nej självklart gör proteinpulver inte att jag automatiskt går ned i vikt.... men tror ni inte att det funkar att byta ut ett mål mat/dag mot en proteindrink? Självklart tränar jag regelbundet??

Eddie Vedder
2008-05-16, 11:08
nej självklart gör proteinpulver inte att jag automatiskt går ned i vikt.... men tror ni inte att det funkar att byta ut ett mål mat/dag mot en proteindrink? Självklart tränar jag regelbundet??

Om proteindrinkens energiinnehåll är lägre än energiinnehållet i måltiden den ersätter och övrigt intag är identiskt så visst.

Träningen som sådan är inget krav för viktnedgång, men det är en värdefull del i en hälsosam livsstil samt förebrygger muskelförlust och ger dig lite mer kaloriutrymme jämfört med inaktivitet.