handdator

Visa fullständig version : Kotletter?


Marcüs
2008-05-15, 15:10
Hittade ett par kotletter i frysen som jag tänkte att jag skulle käka idag. Har nån nåt kul tips på hur man kan tillaga dem utan en massa tjorv i ugnen. Tänkte typ att steka dem i stekgryta och sen låta dem koka tills de är klara eller nåt..

Ös på!:whipped:

jwzrd
2008-05-15, 15:14
Strimla, stek fräs i olja, ös på med rejält med paprikapulver och soja. Brassa i gröna bönor och gul lök så blir det typ min nuvarande favorit. Mycket gott om jag får säga det själv =)

Cohen
2008-05-15, 22:22
Varför inte bara steka dem som kotletter? Fixa ihop en god sås till och laga lite potatis. Om de är skurna som kotletter mår de bäst av att inte eftersteka (om de nu verkligen är kotetter). Vitlökssmör kan också vara ett alternativ.

Lycka till!

Exhale_
2008-05-15, 22:39
Strimla, stek fräs i olja, ös på med rejält med paprikapulver och soja. Brassa i gröna bönor och gul lök så blir det typ min nuvarande favorit. Mycket gott om jag får säga det själv =)

Jäklar va gott det där lät! Bra tips Jwzrd, ska testas :thumbup:

Scratch89
2008-05-15, 23:03
Kotletter ska avnjutas med klyftpotatis och gott vitlökssmör!

MyungChul
2008-05-16, 15:37
Kotletter är lite diffust..

Vad är det för protein vi pratar om?

Cohen
2008-05-16, 21:52
Kotletter är lite diffust..

Vad är det för protein vi pratar om?

Antager att han menade fläskkotletter. En kotlett jag ju visserligen vara av vilket djor som helst, men det vanligaste när man använder termen är nog den hederliga fläskkotletten.