handdator

Visa fullständig version : Antibajsluktsspray?


Slartibartfast
2008-05-15, 11:46
Jag gillar att äta ägg, bröd och mjölk och så gillar jag knäböj. Min sambo gillar bönsoppor och marathonlöpning. Därför är mök-frekvensen ganska hög i vårt hushåll, så nu undrar jag: vilket är det bästa sättet att få bort bajslukt från toan? Hittills har vi kört med tändstickor, och det har funkat väldigt bra, men man är ju alltid på jakt efter det mest optiga. Hur funkar luft-fräschnings-sprayer och sånna grejer? Funkar det lika bra med tändare som med tändstickor? Jag har aldrig testat. Är det svavlet som fixar bort bajslukten, eller är det själva elden? Kanske skulle investera i en fin Zippo?

*popcorn*

jwzrd
2008-05-15, 11:58
Vem av er regerar i fråga om saker som ljudnivå, stil och odör?

Prankie
2008-05-15, 11:58
Kan ni inte köpa en automatisk spray som spreja i toan vid varje inställd intervall? Funkar mycket bra i restaurang där jag jobbade förr.

Slartibartfast
2008-05-15, 12:06
Vem av er regerar i fråga om saker som ljudnivå, stil och odör?

Jag regerar helt ohotat i ljudnivå iaf, tack vare en opti fördelning gas/fast materia. Då tjejen kablar så är det mera som när en havsutter glider ner i vattnet.

Muaytudd
2008-05-15, 12:11
Jag regerar helt ohotat i ljudnivå iaf, tack vare en opti fördelning gas/fast materia. Då tjejen kablar så är det mera som när en havsutter glider ner i vattnet.

Havsutter...


haha det blev ett duktigt spontant skratt på det :laugh:

Tricce
2008-05-15, 12:17
Har hon berättat det för dig eller har du stått och observerat? :D

jwzrd
2008-05-15, 12:18
Jag regerar helt ohotat i ljudnivå iaf, tack vare en opti fördelning gas/fast materia. Då tjejen kablar så är det mera som när en havsutter glider ner i vattnet.

Vi talar om en torpedskit med andra ord. Hur kommer det sig att den hinner stinka upp stället?

Slartibartfast
2008-05-15, 12:21
Har hon berättat det för dig eller har du stått och observerat? :D

Nej, detta är alltså en auditiv iakttagelse. Ljudnåvån är ungefär som när man släpper ner en sockerbit i kaffet. Men havsutterliknelsen är mera talande.

Slartibartfast
2008-05-15, 12:22
Vi talar om en torpedskit med andra ord. Hur kommer det sig att den hinner stinka upp stället?

Jag har faktiskt ingen aning. :confused:

Liten Men Fet
2008-05-15, 12:22
Jag delade en trea med en polare och då hade vi nån air-cleaner på toan man sprejade med då det behövdes. Kommer inte ihåg vad den hette men den fungerade över förväntan.
Den dolde inte stanken i nån rosenrosa söt lukt utan den tog bara bort stanken.

Illa att jag inte kommer ihåg namnet men jag tror inte det var nån special-special dyr-dyr historia.

Muaytudd
2008-05-15, 12:24
Jag har faktiskt ingen aning. :confused:

Han kanske väntar så länge innan hon går på toa så att hon småläcker lite.

Det är ju inte helt ovanligt.

MVH

watertouch
2008-05-15, 12:24
Jag gillar att äta ägg, bröd och mjölk och så gillar jag knäböj. Min sambo gillar bönsoppor och marathonlöpning. Därför är mök-frekvensen ganska hög i vårt hushåll, så nu undrar jag: vilket är det bästa sättet att få bort bajslukt från toan? Hittills har vi kört med tändstickor, och det har funkat väldigt bra, men man är ju alltid på jakt efter det mest optiga. Hur funkar luft-fräschnings-sprayer och sånna grejer? Funkar det lika bra med tändare som med tändstickor? Jag har aldrig testat. Är det svavlet som fixar bort bajslukten, eller är det själva elden? Kanske skulle investera i en fin Zippo?

*popcorn*

Sett på Mythbusters att det är själva lukten av svavlet som maskerar dem andra. Zippo är nice lukten av tändarbensin oxå :hbang:

Slartibartfast
2008-05-15, 12:30
Denna ska jag kolla in på samma gång som jag köper mina öronproppar. (http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=19273896)

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=19273896

Muaytudd
2008-05-15, 12:31
Denna ska jag kolla in på samma gång som jag köper mina öronproppar. (http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=19273896)

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=19273896

Den är jättebra men dyr. Finns för halva priset på biltema.

MasterChief
2008-05-15, 12:37
Ibland är husräntan lättare att bära när man inser att man har flera toaletter.

tjabon
2008-05-15, 12:41
Ät vitlök, det dövar luktcellerna...:)

Slartibartfast
2008-05-15, 12:52
Den är jättebra men dyr. Finns för halva priset på biltema.

Classes har lite billigare literpris.

Bullen!
2008-05-15, 13:07
ibland kan man täcka med en helt annan odör. alltså något som luktar gruvligt mycket värre. för då blir ingen anklagad för att ha bajsat med höga svavelhalter. jag passar t.e.x på att lägga en mök när man passerar ett massabruk med sulfatmassatillverkning eller man ser en bonde med pisstunna. då är man helt fri från anklagelser. kan även användas vid tillfälle där man lukar för gott (tjejparfym) och vill dölja det. alltså prova inte med mer väldoft utan satsa på odör.

men att ställa en kopp med grispiss på handfatet är kanske inte aktuellt.

Prankie
2008-05-15, 13:29
ibland kan man täcka med en helt annan odör. alltså något som luktar gruvligt mycket värre. för då blir ingen anklagad för att ha bajsat med höga svavelhalter. jag passar t.e.x på att lägga en mök när man passerar ett massabruk med sulfatmassatillverkning eller man ser en bonde med pisstunna.

Bara flytta till Piteå då. :D

Shajjn
2008-05-15, 14:13
Då tjejen kablar så är det mera som när en havsutter glider ner i vattnet.

Havsutter. Klassiker från bajstråden!

Mats Loefstroem
2008-05-15, 14:16
Alldeles bortsett från att Slartibartfast skyndsamt bör tilldelas Stora trådpriset 2008, med tillhörande guldgaloner och till fanfarer från Ålands livräddares dragoner så är det nog meningen att bajs ska lukta.

Det ska vara tabu med incest för det ställer till helt fel saker, man ska känna äckel inför råttor för de sprider smitta, man ska inte nödvändigtvis slicka sig om munnen när det luktar fesesprov...

- Hellre paniskt fly den korv som luktar
än luras in i rum som falskeligen suktar.

(eller nått...)

skaparn
2008-05-15, 14:53
Sett på Mythbusters att det är själva lukten av svavlet som maskerar dem andra. Zippo är nice lukten av tändarbensin oxå :hbang:

I en bajstråd blir ju nicket watertouch extra kul.

Yes
2012-12-14, 21:07
Hur gick det?

Slartibartfast
2012-12-15, 13:23
Hur gick det?

Sambon lyckligt gift med familj.

Själv bor jag ensam med min odör.

Damn you, proteinfjärtar. Damn you to hell. #foreveralone

hurril
2012-12-15, 13:40
Sambon lyckligt gift med familj.

Själv bor jag ensam med min odör.

Damn you, proteinfjärtar. Damn you to hell. #foreveralone

Ingen framgång i att locka flickorna med papperstrumpeten? (Alltså papper mellan skinkorna.)

Viktor_Balck
2012-12-15, 14:49
Sambon lyckligt gift med familj.

Själv bor jag ensam med min odör.

Damn you, proteinfjärtar. Damn you to hell. #foreveralone

Haha:d

Om ni bara fått tag i den ultimata luktdödaren..

Yes
2012-12-15, 14:51
Det skulle verkligen behövas en ultimat lukt- och ljuddödare.

Lellan
2012-12-15, 19:15
Det skulle verkligen behövas en ultimat lukt- och ljuddödare.

+1 (gärna portabel)

Igår på gymet erfor jag den värsta fis i mannaminne. Och den var INTE min! Låg kvar och körde klart, för jag hade 1½ set kvar, men VILKEN plåga! Hela gymet blev utrymt, när jag drog stod marodören vid entren och såg smått road ut. Ville faktiskt slå honom. :em: Men slängde en blick som kunde döda. För jag slåss ju inte. Hellre passiv-aggressiv.

Fisjävel.

spoon
2012-12-15, 19:20
Att ha levande ljus på toaletten fungerar iallafall fint. Min vän med magproblem använder tack och lov det.

Yes
2012-12-15, 19:32
Låt mig beskriva en annan typ av problem.

Ni vet effekten stora mängder öl kan ha på magen? Jag tror inte jag är ensam av att drabbas av en viss oro i tarmsystemet efter öldrickande. Tänk då hur magen känns efter ett par dagars festiviteter och öldrickande. Begrunda även hur det funkar i kombination med en kinabuffé.

Läget kan kort beskrivas som svårt.

Problemen i tarmregionen ger sig då självklart tillkänna när man försöker somna. Normalt en angenäm situation när man försöker sova sked med någon. Bara vänta tills hon ska somna och hoppas inte magen ger för mycket ljud ifrån sig.

När man sedan, smidig som en ninja, smyger sig iväg mot badrummet upptäcker man att det ligger vägg i vägg med sovrummet. För att göra situationen värre ligger huvudändan av sängen mot badrummsväggen.

Allvarligt, vem har det så egentligen? Är det för att screena efter män som har en mage av stål, eller gillar man bara att höra andra bajsa?

I vilket fall som helst... det blev inte mycket sömn den natten. Väl hemma måste jag skitit sprickor i prosnlinet.

Kafka
2012-12-15, 19:44
Hur vet man när ett förhållande är moget för #2 i den andres närhet? Vad, i Seinfeld/Curb Your Enthusiasm-maner, kallas detta stadie av ett förhållande? Anledningen att jag frågar är att jag snart för första gången ska ha en tvådagarsvisit hos flickvännen, och då tänjer man ju på gränserna i hur länge man kan hålla sig... Vidare brukar jag alltid duscha efter #2, men jag får väl tajma min dusch med mitt toabesök så att hon inte fattar att jag förorenar hennes dusch något efter toabesöket.

Jaeg
2012-12-16, 07:02
Såg en toalett på tv någong gång som hade fläktar i sig vilka tydligen hindrade skitdoften från att ta sig ur holken. Kanske ett litet pris att betala för att få en familj?

delta_mats
2012-12-16, 11:03
Om man har en mjuk, tajt sittring som omsluter hela röven när man sätter sig så borde ljudet inte vara något problem. Finns som sagt antiluktspray som man kanske kan grunda med innan man sätter sig, sen gör man sitt. För att sedan avsluta med en luktagott spray. Borde funka för dom som har det här bajsproblemet.

Fyllot
2012-12-16, 11:10
Sätter alltid på kranen och i värsta fall ber min partner ha hörlurar på sig. Finns även medel som man sprutar i toaletten när man spolar som neutraliserar doften helt och efter 1-2 minuter så är toaletten som ny. Vill man ha ytterligare effekt så öppnar man fönstret eller skruvar upp ventilationen på max.

blondyz
2012-12-16, 15:18
Förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig. Klart det kan bli lite pinsamt om helvetet brakar lös när andra hör, i synnerhet ny-funnen kärlek etc. Men ärligt talat, gå och skit, gör det ordentligt och sluta noja? Hellre umgås med en person som skiter ordentligt, inte gå in på dass på 15 min och sen ha det ur världen än en som går runt med tarmar sprängfyllda med bajs och släpper gas stup i kvarten som luktar död.

Vädring funkar bäst imo. sålänge det inte är extremt frekvent bajsande (offentliga toaletter etc). Luktagottspray, leka med kranen etc. gör väl bara det hela värre? Luktagottspray luktar oftast inte ens gott. Hör jag kranen spola för fullt när någon går på dass undrar jag bara vad de håller på med, hör jag att de skiter så skiter de förmodligen bara.

Gober
2012-12-16, 15:40
Filip & Fredrik tog upp problemet i en podcast. Dom kände till någon mediaprofil som tyckte det var så jobbigt att skita när killen var där att hon gick ut på balkongen och sket i en handduk som hon slängde ut på gatan. Pågick tydligen en längre tid.

Xtronal
2012-12-16, 15:51
Tycker inte ni om er egen bajslukt :S?

Slartibartfast
2012-12-16, 17:24
Filip & Fredrik tog upp problemet i en podcast. Dom kände till någon mediaprofil som tyckte det var så jobbigt att skita när killen var där att hon gick ut på balkongen och sket i en handduk som hon slängde ut på gatan. Pågick tydligen en längre tid.

HAha! :D vilket avsnitt?

Gober
2012-12-16, 17:34
HAha! :D vilket avsnitt?

Oj det minns jag inte har varvat nyaste avsnitten med lite gamla. Har dock för mig att det var 2-3 avsnitt tillbaka.

Yes
2012-12-16, 18:05
Filip & Fredrik tog upp problemet i en podcast. Dom kände till någon mediaprofil som tyckte det var så jobbigt att skita när killen var där att hon gick ut på balkongen och sket i en handduk som hon slängde ut på gatan. Pågick tydligen en längre tid.
Låter som Josefin Crawford. Den tjejen bajsar inte som andra.