handdator

Visa fullständig version : Går inte ned i vikt!


Gabbe91
2008-05-14, 18:17
Hej på er!

Jag är en kille på 17 år som är 185 cm lång och väger 82kg. Jag styrketränar ungefär 3-4 gången i veckan.

En vanlig vecka brukar se ut såhär: Frukost: två stycken lingongrovor med skinka och ost. Lasange eller något liknande till lunch och kött med potatis sallad till middag och lite snacks på kvällarna.

Under den här veckan har jag ätit sunt. Till frukost så äter jag Lättfil + GI flingor, salad utan några kolhydrater till lunch och middag.
Ändå känns det inte som jag går ner i vikt. Jag ligger hela tiden runt 82 kg.
Vet någon vad jag gör för fel?
Tack för svar
MvH Gabriel

jebu
2008-05-14, 18:42
Du rör dig för lite och äter för mycket.
Stoppar du in mer energi än vad du förbränner så går man upp i vikt.
Nu ligger du kvar på samma vikt, då ligger du nog i kaloribalans det vill säga du förbränner lika mycket som du stoppar in.
Så svaret är rör dig mer eller ät mindre.

forslund
2008-05-14, 19:32
som jebu säger, du äter för mycket helt enkelt. Svårare än så är det faktiskt inte. Äter du mindre än vad din kropp behöver går du ner i vikt.

Ät mindre eller rör på dig mer.

LoTiX
2008-05-14, 19:50
Prova slänga bort hela kolhyderat-källan du tar på kvällen. Och du de där snacksen sticker snabbt upp till 500 kalorier efter ett par nävar.

Elfsberg
2008-05-14, 20:32
Det står att du äter ett gäng olika måltider varje dag men inte hur mycket det är. Du äter för mycket av allting.

babidi
2008-05-14, 21:06
det tar längre tid än 1vecka att få synliga resultat, saker som kläder full blåsa etc kan luras.

Inge Enveten
2008-05-14, 21:34
Lägg ner snacksen och byt styrketräningen mot någon form av cardio