handdator

Visa fullständig version : Efter-träning mat!?


euforiah
2008-05-14, 15:15
Någon som har förslag på bra mat efter träning? Dock ingen lagad mat eftersom jag kan bara inte få i mig det!
Jag är mer "keso-banan-stuket" som har tröttnat på det nu.. Har gjort egen müsli på havregryn, cashewnötter, banan, kanel och russin till 1dl turkisk yoghurt. Gott men en aaaaaning enformigt som sagt.

Någon som har tips på liknande mat? Med inga stekpannor/grytor/ugnar involverade. Jag jobbar i kök så det får räcka med sånt ;)

Inget sött eller massa mjölk i heller. Min PT har förbjudit mig det! :)

Tack!

Eddie Vedder
2008-05-14, 15:17
Nu blir det genast offtopic men av vilken anledning ska du inte dricka mjölk? Är du laktosintolerant och/eller mjölkproteinallergiker ska du förstås undvika mjölk men det är väl knappast diagnoser som en PT ställer?

King Grub
2008-05-14, 15:36
Mackor?

Om din PT har "förbjudit" mjölk därför att det skulle ha någon negativ påverkan på dina träningsresultat... pratar han eller hon i nattmössan. Detsamma gäller sötsaker; det är inte negativt efter träning.

Johan_P
2008-05-14, 16:33
Gröt går utmärkt, går att variera rätt bra dessutom. Man måste ju inte ha mjölk till men det är bättre med det i (fullvärdigt protein).

Atjoo
2008-05-14, 16:45
Precis som grubben säger behöver inte söta saker såsom exempelvis Maltodextrin("socker") vara dåligt efter träning utan det är istället positivt, samma gäller mjölk.
Men i övrigt kan du exempelvis ta ett Glas Juice, lite yoghurt med valfritt tillbehör och kanske någon frukt. Valfrihet förnöjer :)

euforiah
2008-05-14, 21:50
Nu blir det genast offtopic men av vilken anledning ska du inte dricka mjölk? Är du laktosintolerant och/eller mjölkproteinallergiker ska du förstås undvika mjölk men det är väl knappast diagnoser som en PT ställer?


Har satt som mål att eh.. "*****" :D (slimma) till kroppen på 2 månader. Och med mina mål så är jag förbjuden allt som har med kakor, godis och sådant att göra.. lika bra det eftersom jag har lätt för att gå upp, oavsett hur mycket jag tränar. Och skall jag anävnda mjölk så är det i små mängder. Så jag har bara 1dl till min morgongröt! Annars använder jag sojagrädde till lunch som grädde/creme fraiche eftersom den är så tjock och GOD! Den smakar gott! Så jag har fått dra in på ännu mer än vad jag redan har gjort på 2,5 år. Känns väldigt skönt! Jag är inte ens sugen på sötsaker alls! Jobbar ju i kök så vi serverar fika dagligen + bakar själva. Efterrätter som jag brukar ha gjort nyttigare varianter på till mig själv gör jag inte ens nu. Räcker med en banan.
Känner mig stolt! :)

Men iallafall.
Tar gärna massor av förslag på efter-träningmat som inte innebär kött och pasta, socker och sådant. :)

euforiah
2008-05-14, 21:52
Mackor?

Om din PT har "förbjudit" mjölk därför att det skulle ha någon negativ påverkan på dina träningsresultat... pratar han eller hon i nattmössan. Detsamma gäller sötsaker; det är inte negativt efter träning.

Hon har sagt att jag kan ta det i små mängder. Och har bara 1dl i min morgongröt som jag skrev till en annan här på tråden :)
Men iallafall.. Har du några bra tips på efter-träning mat? :)

euforiah
2008-05-14, 21:54
Precis som grubben säger behöver inte söta saker såsom exempelvis Maltodextrin("socker") vara dåligt efter träning utan det är istället positivt, samma gäller mjölk.
Men i övrigt kan du exempelvis ta ett Glas Juice, lite yoghurt med valfritt tillbehör och kanske någon frukt. Valfrihet förnöjer :)


Håller mig helst till vatten! Är inte så förtjust i juice heller.. dessutom är det ju även socker i. Har viktväktat i över 1år och är lite "skadad".. snålar med pointsen och så ;)
Yoghurt + nötter och/eller bär är jag tyvärr lite halvtrött på med! =/
Samma med keso och banan/blåbär.. GAAH! Paniik! :(

Eddie Vedder
2008-05-14, 21:55
Det är nog bättre att du frågar din PT om mattips verkar du som. Verkar ju som om ingenting är tillåtet. Är det Anna Skipper som är din PT?

För inte verkar personen ifråga ha någon som helst koll i alla fall. Vill du deffa så är det förstås inte dumt att först och främst plocka bort energi i form av läsk, godis, snacks, alkohol o.s.v. Men att undvika mjölk, pasta och kött är ju hur onödigt som helst.

Fil och müsli, havregrynsgröt, mackor, gör storkok av mat och frys ner så är det bara att värma i micron, finns mat på konserv som inte alls är dåligt utan snarare toppen. Typ makrill i tomatsås, tonfisk, burkskinka, bönor och linser, matvete, o.s.v.

Atjoo
2008-05-14, 21:58
Det blir ju genast mycket svårare när du är "förbjuden" snabba kolhydrater och exempelvis mjölk (mjölkprodukter?).

Allt är lite beroende på dina mål, som jag förstått det vill bli smalare och då kanske det inte spelar så stor roll för dig om dina muskler får en "optimal" återhämtning.

Något att ta efter träning som inte innehåller mjölk eller snabba kolhydrater skulle exempelvis kunna vara Proteindrinkar(blandat med vatten) eller EAA (Fria aminosyror), är dessa alternativ något du skulle kunna tänka dig att investera i?

I övrigt vet jag faktiskt inte riktigt, någon macka som grubben säger och lite frukt funkar nog annars. ;)

euforiah
2008-05-15, 08:53
Det är nog bättre att du frågar din PT om mattips verkar du som. Verkar ju som om ingenting är tillåtet. Är det Anna Skipper som är din PT?

För inte verkar personen ifråga ha någon som helst koll i alla fall. Vill du deffa så är det förstås inte dumt att först och främst plocka bort energi i form av läsk, godis, snacks, alkohol o.s.v. Men att undvika mjölk, pasta och kött är ju hur onödigt som helst.

Fil och müsli, havregrynsgröt, mackor, gör storkok av mat och frys ner så är det bara att värma i micron, finns mat på konserv som inte alls är dåligt utan snarare toppen. Typ makrill i tomatsås, tonfisk, burkskinka, bönor och linser, matvete, o.s.v.

Haha! Anna skipper! :)
Nej nej! Alltså..Jag äter pasta, kyckling, kött och allt sådant till lunch men jag ORKAR ingen sådan mat efter jag har tränat. Orkar inte heller laga mat när jag är hemma utan gör det bara då jag är hos min pojkvän var/varannan helg, och då i mängder och 10000 lunchlådor till honom:)
Mm, burkmaten är god MEN har även tröttnat på detta med sedan tidigare!=/

Det är nog rätt kört för mig :)

euforiah
2008-05-15, 08:57
Det blir ju genast mycket svårare när du är "förbjuden" snabba kolhydrater och exempelvis mjölk (mjölkprodukter?).

Allt är lite beroende på dina mål, som jag förstått det vill bli smalare och då kanske det inte spelar så stor roll för dig om dina muskler får en "optimal" återhämtning.

Något att ta efter träning som inte innehåller mjölk eller snabba kolhydrater skulle exempelvis kunna vara Proteindrinkar(blandat med vatten) eller EAA (Fria aminosyror), är dessa alternativ något du skulle kunna tänka dig att investera i?

I övrigt vet jag faktiskt inte riktigt, någon macka som grubben säger och lite frukt funkar nog annars. ;)

Är inte förbjuden pasta,potatis och sådant.. bara det att jag inte orkar äta "riktig" mat efter träningen.
Målet är att få en lite snyggare kropp på 2månader som sagt, kommer inte hinna i mål men tänker fortsätta med PT efter den veckan jag skall vara i delmålet iallafall.
22kg är avklarade, några till skall bort men har ju endel muskler också så jag kan ju inte gå efter vågen heller.

Proteindrinkar e inte heller min grej =/
Frukt äter jag en del och 1smörgås extra utöver min dagsranson äter jag då jag tränar. Äter som en häst men "nyttigt" :)

HoppeR
2008-05-15, 09:04
Svammligt.

Hur e det med pasta sallad då? Eller någon form av kall "potatis sallad"?

Eddie Vedder
2008-05-15, 09:22
Det här är inte en tråd om mat längre. Du får helt enkelt ta dig i kragen och skärpa dig.

Så där kräsen kan du inte vara om du vill äta ordentligt. Ena gången är du förbjuden att äta något av en tyydligt okunnig PT (ja man är okunnig om man inte tillåter en fullt frisk individ dricka mjölk),sedan är du för slö för att fixa matlådor och dessutom extremt kräsen.

Det blir inte lätt att ge mattips till en person där ingenting duger.

Nimille
2008-05-15, 09:26
Du har ju i princip uteslutit all mat nu :D

Shamrock
2008-05-15, 10:24
Sparka din PT och köp en sånn här om du ska va så kinkig. http://readycareco.com/RC_may3600_foodbars_details.htm

Inget kök, ingen tillagning, i stort sett ingeting förutom ett par tänder behövs.

euforiah
2008-05-15, 15:38
Det här är inte en tråd om mat längre. Du får helt enkelt ta dig i kragen och skärpa dig.

Så där kräsen kan du inte vara om du vill äta ordentligt. Ena gången är du förbjuden att äta något av en tyydligt okunnig PT (ja man är okunnig om man inte tillåter en fullt frisk individ dricka mjölk),sedan är du för slö för att fixa matlådor och dessutom extremt kräsen.

Det blir inte lätt att ge mattips till en person där ingenting duger.


1. Jag pratar väl om mat? Men nu kommer det tyvärr handla annat om mat de 3 nedanstående punkterna.

2. SLÖ?? Du! Du är välkommen att se mig en dag på jobbet eller en helg, eller en kväll då jag står och sliter halvt ihjäl mig I KÖKET där jag jobbar!

3. Jag tränar väldigt hårt och intensivt efter mitt jobb (som fortf är i köket), och då är det inte så oerhört lockande att ställa sig och laga mer mat! DÄRFÖR undrade jag om man kunde få lite tips! Är jätteglad för tipsen jag fått, men en del har jag bara förätit mig på! TYVÄRR! Jag önskar att jag inte hade gjort det, MEN nu är det så! Det är inte mycket, men tyvärr så är det jag förätit mig på just de förslagen jag fått! Något jag inte kan göra någonting åt!

3. Som jag har skrivit innan.. gör massor av storkok och matlådor till min pojkvän då jag är där! Så kom inte och kalla mig slö! För jag önskar att jag hade haft lite tid och nerver till att kunna lugna mig ibland!


Men tack ändå för mattipsen!

euforiah
2008-05-15, 15:40
Sparka din PT och köp en sånn här om du ska va så kinkig. http://readycareco.com/RC_may3600_foodbars_details.htm

Inget kök, ingen tillagning, i stort sett ingeting förutom ett par tänder behövs.

Läs inlägget jag skrev till Eddie Vedder.

euforiah
2008-05-15, 15:42
Svammligt.

Hur e det med pasta sallad då? Eller någon form av kall "potatis sallad"?

Låter gott! Lite "lättare" efter-träningmat än med massa köttfärssås till och grejer.
Har du någon god variant att rekomendera? :)

euforiah
2008-05-15, 15:44
Gröt går utmärkt, går att variera rätt bra dessutom. Man måste ju inte ha mjölk till men det är bättre med det i (fullvärdigt protein).

Vad brukar du variera gröten med? Tiiips :)

Perg
2008-05-15, 15:48
Vad brukar du variera gröten med? Tiiips :)

Det finns hur många gröt-trådar som helst här, bara att söka.
Jag är i alla fall hur nöjd som helst med min gröt som består av:

Fiberhavregryn
Russin
Kanel
Cayennepeppar


Det viktigaste för att den inte ska bli så torr och tråkig är att koka den länge på låg värme.

Davidoff
2008-05-15, 16:06
Var stolt, du är den enda individen i hela Sverige som har ett fysiskt krävande arbete.

1. Sluta tycka synd om dig själv.
2. Du orkar inte laga mat pga ditt arbete? hepp skit i att äta då.
3. Läs igenom de BRA kosttrådar som redan finns.
4. Sparka din PT

Eddie Vedder
2008-05-15, 16:13
1. Jag pratar väl om mat? Men nu kommer det tyvärr handla annat om mat de 3 nedanstående punkterna.


Det var inte det jag menade, vad jag menade var att det knappast blir en fråga om mattips längre. Du vill ju inte äta något som rekommenderas.

Dina övriga punkter var ambitiösa men ganska irrelevanta. Jag har givetvis aldrig ifrågasatt hur väl du sköter ditt yrke och ditt privatliv, hur det kom in i den här diskussionen är ofattbart för mig. Men du verkar helt klart vara beundransvärt ambitiös och duktig.

Men faktum kvarstår ju att du inte vill äta något av det som föreslagits, det måste du väl hålla med om ändå?

Ganymedes
2008-05-15, 16:19
Varför inte köra på rostbiff och potatissallad då? Det behöver inte ens värmas i micron. Annars kanske frukt, risifrutti, mackor, proteinshake, gainer, gröt, kräm, müsli eller något kan duga? Eller åk förbi Burger King då. Det där med att undvika mjölk är bara trams, om du inte är allergisk eller har något politiskt skäl.

Edit: Eddie, trådstartaren blandar ju in en massa antydningar som du inte har någon anledning att försvara/förklara dig inför. Finns ingen mening med att stryka medhårs.

euforiah
2008-05-15, 17:32
Du har ju i princip uteslutit all mat nu :D


Haha! Nej då! Bara det "onyttigaste". Tråkigt bara att föräta sig på en grej åt gången periodsvis!
Vad brukar du äta efter gymmet?

euforiah
2008-05-15, 17:38
Det var inte det jag menade, vad jag menade var att det knappast blir en fråga om mattips längre. Du vill ju inte äta något som rekommenderas.

Dina övriga punkter var ambitiösa men ganska irrelevanta. Jag har givetvis aldrig ifrågasatt hur väl du sköter ditt yrke och ditt privatliv, hur det kom in i den här diskussionen är ofattbart för mig. Men du verkar helt klart vara beundransvärt ambitiös och duktig.

Men faktum kvarstår ju att du inte vill äta något av det som föreslagits, det måste du väl hålla med om ändå?


Förväntade mig nästan att du skulle nämna "Jag har givetvis aldrig ifrågasatt hur väl du sköter ditt yrke och ditt privatliv....". Hur det kom in? Du tyckte att jag var slö i ett tidigare inlägg! Och då ville jag bara nämna att så inte är fallet! För om någon skulle tycka att jag är slö utan att veta hur jag lever mitt liv.. oh, saknar ord. Men jag bröt ihop förut. Det blev för mycket med de orden.
Skitsaksamma.

Hittade några intressanta förslag!
Vad brukar du äta efter din träning?

euforiah
2008-05-15, 17:41
Var stolt, du är den enda individen i hela Sverige som har ett fysiskt krävande arbete.

1. Sluta tycka synd om dig själv.
2. Du orkar inte laga mat pga ditt arbete? hepp skit i att äta då.
3. Läs igenom de BRA kosttrådar som redan finns.
4. Sparka din PT

1. Har jag sagt att jag tycker synd om mig själv?
2. Jag bad om förslag på ENKLARE mat eftersom jag först och främst inte ORKAR ÄTA varm,lagad mat efter gymmet.
3. Då jag har mer tid skall jag göra det.
4. Bara för att hon har förbjudit kakor, godis sånt onödigt? Jag behövde ett förbud från "en sån" :)
Har bara en kort period jag skall slimma till det sista på, därav det förbudet.

Handcuff
2008-05-15, 17:42
Jag äter oftast middag efter träningen. Igårkväll kl 21:00 fixade jag mig en rejäl hamburgare + en kycklingburgare med alla tillbehör + en rejäl sallad. Tror det slank ner lite makrillfilé + hårdbröd oxå om jag inte minns fel :thumbup:

euforiah
2008-05-15, 17:42
Varför inte köra på rostbiff och potatissallad då? Det behöver inte ens värmas i micron. Annars kanske frukt, risifrutti, mackor, proteinshake, gainer, gröt, kräm, müsli eller något kan duga? Eller åk förbi Burger King då. Det där med att undvika mjölk är bara trams, om du inte är allergisk eller har något politiskt skäl.

Edit: Eddie, trådstartaren blandar ju in en massa antydningar som du inte har någon anledning att försvara/förklara dig inför. Finns ingen mening med att stryka medhårs.

Jaa!! Rostbiff med potatissallad! TACK :D

Eddie Vedder
2008-05-15, 17:44
Vad brukar du äta efter din träning?

Gröt med yoghurt. Brukar dessutom kunna bli bönor eller kokt ägg. Men bönorna har jag gjort storkok av innan, äggen har jag kokat innan även dom. Yoghurt är ju en mjölkprodukt.

Har du testat på t.ex. sojamjölk? Det går ju att käka tillsammans med samma saker där annan mjölk används.

Jaa!! Rostbiff med potatissallad! TACK :D

Så mjölk är alltså okej nu igen?

Handcuff
2008-05-15, 17:44
Jaa!! Rostbiff med potatissallad! TACK :D

Ja fy vad gott.....måste inhandlas :thumbup:

euforiah
2008-05-15, 17:44
Jag äter oftast middag efter träningen. Igårkväll kl 21:00 fixade jag mig en rejäl hamburgare + en kycklingburgare med alla tillbehör + en rejäl sallad. Tror det slank ner lite makrillfilé + hårdbröd oxå om jag inte minns fel :thumbup:


Lät oerhört gott! Vad har du för sallad till?
hm.. kombinationen makrillfilé + hårtbröd hade jag ju glömt bort.
Blev lite mer sugen på makrillen nu!

Tack :)

Handcuff
2008-05-15, 17:47
Salladen igår var vitkål/morot/rädisa som jag har hackat upp och har i en bunke i kylen (håller sig otroligt länge). På den har jag en rapsoljedressing :thumbup:

euforiah
2008-05-15, 17:49
Ja fy vad gott.....måste inhandlas :thumbup:

Verkligen! :D

euforiah
2008-05-15, 18:00
Salladen igår var vitkål/morot/rädisa som jag har hackat upp och har i en bunke i kylen (håller sig otroligt länge). På den har jag en rapsoljedressing :thumbup:


Låter härlig till grillmaten! Någon krydda? Hur mycket olja?

Gastrocnemius
2008-05-15, 19:03
Havregryn, lingongrova, ägg och keso brukar jag använda mig av efter träning.

Ganymedes
2008-05-15, 20:01
...men jag ORKAR ingen sådan mat efter jag har tränat.


Orkar inte heller laga mat när jag är hemma.



Jag bad om förslag på ENKLARE mat eftersom jag först och främst inte ORKAR ÄTA varm,lagad mat efter gymmet.


5...
4...
3...
2...
1...

Så kom inte och kalla mig slö!

*rolleyes*

Davidoff
2008-05-15, 20:27
+1 på föregående

Johan_P
2008-05-15, 20:28
euforiah: det krävs tid, motivation och dedikation om man vill lyckas och nå sina mål. Man måste helt enkelt orka äta som man ska, det finns inga genvägar :)

Tycker du har fått bra tips också. Matlådor ger jag ett +1 på :thumbup:

euforiah
2008-05-15, 22:05
Gröt med yoghurt. Brukar dessutom kunna bli bönor eller kokt ägg. Men bönorna har jag gjort storkok av innan, äggen har jag kokat innan även dom. Yoghurt är ju en mjölkprodukt.

Har du testat på t.ex. sojamjölk? Det går ju att käka tillsammans med samma saker där annan mjölk används.



Så mjölk är alltså okej nu igen?

Gröt med yoghurt? Den var lite ovanlig! Kan man ha frysta (upptinade) bär till utan att det smakar... underligt, tror du? :)

Jo,men en liten mängd "mjölk" får jag allt ha.. hade för mig jag skrev det? =/
Sojamjölk har jag inte testat, däremot havredryck som smakar ok. Är det någon skillnad i smak?

Antar du gjorde en anmärkning på potatissalladen. Jag tycker inte om pot.sallader på all cremé fraiché/gräddfil/majonnäs-grejen av någon anledning. Har inte ätit det på 10 år.
Brukar göra på potatis, kapris, dijonsenap, olja och salt+peppar. Såå gott! :)

euforiah
2008-05-15, 22:07
Havregryn, lingongrova, ägg och keso brukar jag använda mig av efter träning.


Gröt på havregrynen eller blandar du i det i keson?
Lingongrova var ju längesedan! Ååh.. nu vattnades det i munnen :)

euforiah
2008-05-15, 22:10
euforiah: det krävs tid, motivation och dedikation om man vill lyckas och nå sina mål. Man måste helt enkelt orka äta som man ska, det finns inga genvägar :)

Tycker du har fått bra tips också. Matlådor ger jag ett +1 på :thumbup:

Jo! Har hållt på i över 2,5år nu men stått och stampat på samma vikt och mått i flera månader nu det sista. Krävdes en ändring. Känner och ser skillnad på en månad nu med min PT:s träning och kostråd. Eller snarare förbud ;)

Jo, fått lite påminnelse om mat jag ätit för läängesedan som jag har glömt bort! Och nya såklart! Ica kommer gå plus i helgen :)

PiNG.
2008-05-15, 22:41
Direkt efter träning i omklädningsrummet: Trippelmacka lingongrova med ca 8-10 skivor rökt kalkon + proteindrink. Skippa drinken och drick vatten och ta en banan med. Idag blev de fantamig en banan också kom jag på!

Ja så kommer jag nog ha de några månader/år framöver innan jag tröttnar på den kombinationen ;)

euforiah
2008-05-16, 05:26
Direkt efter träning i omklädningsrummet: Trippelmacka lingongrova med ca 8-10 skivor rökt kalkon + proteindrink. Skippa drinken och drick vatten och ta en banan med. Idag blev de fantamig en banan också kom jag på!

Ja så kommer jag nog ha de några månader/år framöver innan jag tröttnar på den kombinationen ;)

Wow! Trippelmacka?! Det var inte dåligt! :) Äter du något mer efter det senare?

Haha! ;)

euforiah
2008-05-16, 05:28
Det finns hur många gröt-trådar som helst här, bara att söka.
Jag är i alla fall hur nöjd som helst med min gröt som består av:

Fiberhavregryn
Russin
Kanel
Cayennepeppar


Det viktigaste för att den inte ska bli så torr och tråkig är att koka den länge på låg värme.

Cayennepeppar? Det har jag aldrig hört förut att man kan använda det i gröt! Är det gott eller gör den någon annan verkan? Vad roligt med annorlunda ingredienser! :)

PiNG.
2008-05-18, 23:37
Wow! Trippelmacka?! Det var inte dåligt! :) Äter du något mer efter det senare?

Haha! ;)


Jadå, beroende på om jag är på väg till eller från arbete så blir det kycklingpastasallad från Statoil, eller hemlagad mat av diverse slag. Men det pallade du väl inte ;)

Mr. Moose
2008-05-20, 09:09
Köp några burkar inlagd sill, senaps- och lök-sill är mina favoriter.

Ett par kokta ägg och lite sill till det. *drool*

euforiah
2008-06-01, 14:06
Köp några burkar inlagd sill, senaps- och lök-sill är mina favoriter.

Ett par kokta ägg och lite sill till det. *drool*

Åoh!! Något som är gott är att blanda i hackad rödlök och kokt ägg som du skivad på längden och tvären(så du får småsmå fyrkanter) i ex vitlökssill.. eller skärgårds!Mm!
Räcker det med något knäckebröd till det efter träningen? Eller skall man ha mer kolisar?

NiXPhoenix
2008-06-01, 14:32
G

Jo,men en liten mängd "mjölk" får jag allt ha.. hade för mig jag skrev det? =/
Sojamjölk har jag inte testat, däremot havredryck som smakar ok. Är det någon skillnad i smak?





Gör det, det är skillnad i smak, nu var det länge sen jag drack nåt av dem men finns ett par olika smaksättningar för både havre- och sojadryckerna.

Alpro är väl det största sojamärket, antagligen dyrast men smakar också bättre än billigare märken enligt min något begränsade erfarenhet.


Edit: Du måste ha betydligt mer kolhydrater än lite knäckebröd efter träningen, det blir bara självsvält på det viset. Även om målet nu var att gå ner i vikt så ser jag inte varför du inte kan dra i dig nån form av rent socker direkt efter passet.

euforiah
2008-06-01, 14:34
Gör det, det är skillnad i smak, nu var det länge sen jag drack nåt av dem men finns ett par olika smaksättningar för både havre- och sojadryckerna.

Alpro är väl det största sojamärket, antagligen dyrast men smakar också bättre än billigare märken enligt min något begränsade erfarenhet.


alpro *skriver ner*
Tusen tack! Skall till Ica sen och kolla upp det! =)

Ronja
2008-06-02, 21:10
Godaste sojamjölken är helt klart tofulines, den är kanongod även när den inte är sötad, vilket inte nån annan är enligt min smak :)

ackilf
2008-06-03, 16:20
Håller helt klart med Ronja! Den är supergod, och noll tillsatt socker. Smakar lite svagt av vanilj (naturlig vaniljarom). Mums!

euforiah
2008-06-09, 16:36
Godaste sojamjölken är helt klart tofulines, den är kanongod även när den inte är sötad, vilket inte nån annan är enligt min smak :)


Hm.. köpte rismjölk häromdan.. och den smakade sött fastän det stod att det innehöll 0%socker?! Den funkade iallfall en gång. Kommer inte ihåg märket. Ljusblåvitt paket med extra kalcium i.
Tofulines. Finns den i enkla "sketna" Ica-butiker i småstäder med tror du? Namnet känns litelite halvbekant, kanske att vi beställt hem något i det märket för längesedan på jobbet..

Skall iväg och handla nu, får hoppas att den finns här :)

1684_
2008-06-09, 17:42
Havregryngsgröt med mjölk, kvarg och russin ^^