handdator

Visa fullständig version : Bra med gainer efter jogging?


zuluh
2003-05-31, 20:44
En liten snabb fråga:

Är det bra med en gainer efter en joggingtur på typ 50 minuter? (Jag försöker tappa fett)
Eller är det bättre att käka långsamma kolhydrater kanske?


En annan liten fråga om gainers:

När man har styrketränat säger ju alla att man måste skynda sig med att äta (gärna gainer) så fort som möjligt efter passet.. Men funkar det inte ännu bättre om man tar halva sin gainer efter att halva passet har gått och resten efteråt? Då slipper kroppen vänta till efter passet med näring.. Eller är jag ute och cyklar på hal is med min lösa teori?

Jaja, bara lite funderingar som nån kanske har svar på.. :rolleyes:

Survivor
2003-06-02, 14:51
Gainer ska bara intagas när man är tömd på energi, d.v.s t.ex efter ett hårt styrkepass, dit hör inte lätta joggingturer på 50 minuter. Det finns ju godare, mer ätbara alternativ, men kör på det om det passar dig bättre.
Kör du långt styrkepass så kanske det kan vara vettigt att ta en gainerdrink mitt i.. Men annars så ska väl energin från all mat du (förhoppningsvis) ätit 1-2 timmar innan räcka till.

Patte
2003-06-02, 14:56
Antagligen är det ju snabba kolisar i gainern, så jag hade tagit halva före och halva efter även om jag försöker tappa fett. Iofs så hade jag nog hellre kört HIIT då men fortfarande samma uppdelning av gainern.

shirunai
2003-06-02, 17:37
Originally posted by Patte
Antagligen är det ju snabba kolisar i gainern, så jag hade tagit halva före och halva efter även om jag försöker tappa fett. Iofs så hade jag nog hellre kört HIIT då men fortfarande samma uppdelning av gainern.

varför ska man ta före?

bättre att ha en jämn blodsocker nivå som du ätit 1timma före, sen inta gainern efter passet