handdator

Visa fullständig version : Matschema v2


Fed0r
2008-05-13, 10:30
Hej igen, postade för ett par månader sen här men efter att jag bröt fingret på träningen så rann det mesta ut i sanden :)
Jag gör en repost med dom svar jag fick inbakade i frågan och hoppas att nån har tid/lust/ork att hjälpa mig på traven..

Hej

Jag undrar om nån här skulle kunna hjälpa mig göra ett matschema?
Är 26 år och väger runt 105-107 kg är 186 cm lång
Jag tränar för tillfället 4-5 dagar i veckan 3 dagar brottning 2 dagar boxning plus 2-3 rundor i spåret på ca 2.5-3km

Träningen funkar hur bra som helst, men det jag saknar är ett bra matschema, så jag undrar därför om nån har tid / lust att hjälpa mig med nåt enkelt schema som jag sen kan bygga på själv ?
Gärna nåt som inte blir för komplicerat utan mer som riktlinjer, vad man bör och inte bör äta, förutom det uppenbara som godis läsk vitt bröd etc.
Målet är att gå ner i vikt till kanske 90-95 kg och bli av med den lilla magen jag drog på mig under skadan
bör man äta ca 5-6 gånger per dag ? eller spelar det ingen roll ?
3 "normala" mål samt 2 mellanmål som en proteinshake och ett äpple eller nåt.

Exempel

Mån

Frukost
Havregrynsgröt + ägg och nån frukt eller en macka

Lunch
Pasta/ris/potatis/bulgur/gröt/couscous/bröd
Tonfisk/makrill/lax/fågel/kött
Grönsaker (brocolli, morötter, blomkål, purjolök..)


Middag
Pasta/ris/potatis/bulgur/gröt/couscous/bröd
Tonfisk/makrill/lax/fågel/kött/korv
Grönsaker (brocolli, morötter, blomkål, purjolök, tomat...)

Kvällsmål
keso, kalkon


Som sagt detta var bara ett exempel, men nåt enkelt och inte exakta rätter, problemet för mig är att jag kör bud så matbiten har blivit lidande, och behöver därför så enkla måltider som möjligt mellan frukost o middag.
Men har ni roliga recpet etc så får ni gärna posta dom också .)

Tack på förhand

Mvh

Exhale_
2008-05-13, 10:48
Svaren du fick i din förra tråd duger fortfarande. Utöver detta så finns det 1000-tals trådar om matråd och vad man bör och inte bör äta. Sök och du skola finna! :thumbup: