handdator

Visa fullständig version : Varför ska man styrketräna? - P1 nu


cwzrd-
2008-05-13, 09:04
Hur ska man göra för att inte skada sig när man styrketränar? I studion svarar personliga tränaren Pernilla Olsson och fysiologen Örjan Ekblom på lyssnarnas frågor. Dessutom får vi träffa Sveriges starkaste man, Anders Johansson

Stoltz
2008-05-13, 09:10
Lyssnar.

Magmavargen
2008-05-13, 09:19
hehe jag har för mig att jag sett någon förut med <cwczwwrd eller nåt-användarnamnet... är ni 2 nu?

Taragon
2008-05-13, 09:24
intressant :)

thomast
2008-05-13, 09:25
mms://wm-live.sr.se/SR-P1-High

Till er som inte har en radio eller inte orkar skriva sr.se.

Timme
2008-05-13, 09:29
Helt underbart!

Krossa myten om att styrketräning är dåligt för barn!

Timme
2008-05-13, 09:30
Vilken iddiot nu. Vadå den musiken? Det är väl olika musik i olika gym?
hahaha :D Sexistiska ställningar :D

Oh shit!

"massor personer som inte ser ut att behöva gå på gym med perfekta kroppar går där ändå"

ooj oj oj vad klok gubbe! Tror han att de hade sett ut så om de inte hade gått på gym?

Stoltz
2008-05-13, 09:33
Vilken iddiot nu. Vadå den musiken? Det är väl olika musik i olika gym?
hahaha :D Sexistiska ställningar :D

Ja, den var nog jävligt söt. Jag kan förstå att ett gym kan vara skrämmande, men det han drog upp var rent patetiskt. Sen det där snacket om att där var muskulösa aletiska personer på gymmet som inte ens såg ut att behöva ett gym - Hur fan tror han att de fick de kropparna? Chips och 'Så ska det låta'?

Vad säger du Timme, ska vi gå till gymmet och rulla runt i sexistiska ställningar? :naughty:

Taragon
2008-05-13, 09:33
Ja, den var nog jävligt söt. Jag kan förstå att ett gym kan vara skrämmande, men det han drog upp var rent patetiskt. Sen det där snacket om att där var muskulösa aletiska personer på gymmet som inte ens såg ut att behöva ett gym - Hur fan tror han att de fick de kropparna? Chips och 'Så ska det låta'?

+1

smart snubbe...

Stoltz
2008-05-13, 09:38
Årtusendets kommentar här ju!

Medan han beskrev hur han ser ut, mot slutet på beskrivningen: "...Så ja, stor och snäll och... vänta, måste byta sten" :D

Timme
2008-05-13, 09:38
Ja, den var nog jävligt söt. Jag kan förstå att ett gym kan vara skrämmande, men det han drog upp var rent patetiskt. Sen det där snacket om att där var muskulösa aletiska personer på gymmet som inte ens såg ut att behöva ett gym - Hur fan tror han att de fick de kropparna? Chips och 'Så ska det låta'?

Vad säger du Timme, ska vi gå till gymmet och rulla runt i sexistiska ställningar? :naughty:

Ja för i tusan haha vilken lirare! :D

Oj oj oj, får man vara så dum? Japp, "så ska det låta" och chips gav dem deras kroppar. :D


Jajje män! du och jag drar till gymmet och sexar oss i trevliga ställningar :D

Börje H
2008-05-13, 09:41
20 liter mjölk/vecka, men men det är ju inte optimalt?

kalajset
2008-05-13, 09:42
Har det varit något inslag om kroppsbyggning än ?

Stoltz
2008-05-13, 09:46
Har det varit något inslag om kroppsbyggning än ?

Inte direkt. So far, snabb summering:

*Äldre dam som tränar av både sociala och hälsoskäl
*Konstnär som var väldigt löjligt inställd, honom vi skämtat om tidigare i tråden.
*Sveriges starkaste man

No BB so far.

Taragon
2008-05-13, 09:48
Enda dom tog upp var skillnaden mellan BB, SL & Strongman.

kalajset
2008-05-13, 09:48
Inte direkt. So far, snabb summering:

*Äldre dam som tränar av både sociala och hälsoskäl
*Konstnär som var väldigt löjligt inställd, honom vi skämtat om tidigare i tråden.
*Sveriges starkaste man

No BB so far.

OK, tackar !

Måste lyssna på reprisen, just konstnären verkar ju ha en minst sagt rätt lustig inställning till det hela.

Nitrometan
2008-05-13, 09:59
Vad säger du Timme, ska vi gå till gymmet och rulla runt i sexistiska ställningar? :naughty:
Jag är inte Timme, men jag är på.

My gym or yours?

Stoltz
2008-05-13, 10:05
Ja för i tusan haha vilken lirare! :D

Oj oj oj, får man vara så dum? Japp, "så ska det låta" och chips gav dem deras kroppar. :D


Jajje män! du och jag drar till gymmet och sexar oss i trevliga ställningar :D

Jag är inte Timme, men jag är på.

My gym or yours?

Yay, 2 recievers!

Halvintressant program, höjdpunkten var den delen som handlade om barn och styrketräning, utöver det var det väl mest sådär. Men ändå, kul att det uppmärksammas.

Nitrometan
2008-05-13, 10:12
Yay, 2 recievers!
Solo attivo.

Jag sa aldrig nåt om receiver (han är 85:a ;) ), men du är välkommen... *kissass*

stridis
2008-05-13, 15:27
Vilken iddiot nu. Vadå den musiken? Det är väl olika musik i olika gym?
hahaha :D Sexistiska ställningar :D


Bah, gymmet är för mesar; det skall vara BJJ eller dylikt. Vilken känsla att rulla runt i sexistiska ställningar medan högtalarna pumpar ut "bitches and hoes...".

mrko
2008-05-13, 16:57
Inte direkt. So far, snabb summering:

*Äldre dam som tränar av både sociala och hälsoskäl
*Konstnär som var väldigt löjligt inställd, honom vi skämtat om tidigare i tråden.
*Sveriges starkaste man

No BB so far.


Den stora frågan är vad han luktar. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=62008)

Nitrometan
2008-05-13, 18:36
Bah, gymmet är för mesar; det skall vara BJJ eller dylikt. Vilken känsla att rulla runt i sexistiska ställningar medan högtalarna pumpar ut "bitches and hoes...".
Som de säger i Brasilien - det är bara homosexuellt om ni tar ögonkontakt. :)

bertbert
2008-05-13, 19:05
Vilken iddiot nu. Vadå den musiken? Det är väl olika musik i olika gym?
hahaha :D Sexistiska ställningar :D

Oh shit!

"massor personer som inte ser ut att behöva gå på gym med perfekta kroppar går där ändå"

ooj oj oj vad klok gubbe! Tror han att de hade sett ut så om de inte hade gått på gym?

Jag kommer osökt att tänka på ett schampoo.