handdator

Visa fullständig version : Deffa utan att bli sjuk


Black Star Abyss
2008-05-13, 07:43
Funderat på detta med deff. Jag blir sjuk egentligen så fort jag ligger på ett kaloriunderskott. Hur motverkar man detta? SPelar ingen roll om jag äter frukt och grönt, min kropp klarar inte att äta lite och träna mycket.

Per B
2008-05-13, 07:44
Mycket sömn.

King Grub
2008-05-13, 08:08
min kropp klarar inte att äta lite och träna mycket.



Prova att träna mer eller äta mindre, inte båda sakerna samtidigt.

Anders The Peak
2008-05-13, 08:22
Kan det inte vara så att du redan ligger för lågt med energiintaget?
Lite stats kan vara till hjälp:
Fettprocent mellan tummen och pekfingret ?
BMI?
Träningserfarenhet?
Vad/hur tränar du?

Black Star Abyss
2008-05-14, 09:59
Tränat medleseriöst sen i september, är inte stor men vill minska kroppsfettet och bli rippad inför sommaren. Tidigare åt jag som ett djur, nu har jag skurit ner på maten extremt (slutat med all pasta också) och det ser ut som följande:

Gröt (3dl gryn), 2 ägg

Frukt

Två potatisar, kyckling & Broccoli

Frukt

Två potatisar, röda linser, havregryn & spenat

Tränar 4ggr i veckan och har gått ner 4kg på 3 veckor. Känns inte sådär jättestabilt kanske, vill absolut inte förlora någon muskelmassa. Funderar på att börja äta nötter, choklad eller något annat kaloririkt för att inte ligga på så våldsamt underskott.

Anders The Peak
2008-05-15, 10:43
Tränat medleseriöst sen i september, är inte stor men vill minska kroppsfettet och bli rippad inför sommaren. Tidigare åt jag som ett djur, nu har jag skurit ner på maten extremt (slutat med all pasta också) och det ser ut som följande:

Gröt (3dl gryn), 2 ägg

Frukt

Två potatisar, kyckling & Broccoli

Frukt

Två potatisar, röda linser, havregryn & spenat

Tränar 4ggr i veckan och har gått ner 4kg på 3 veckor. Känns inte sådär jättestabilt kanske, vill absolut inte förlora någon muskelmassa. Funderar på att börja äta nötter, choklad eller något annat kaloririkt för att inte ligga på så våldsamt underskott.
Det är inte heller bra att äta för lite och träna det är ingen bra kombination. Det räcker oftast med att dra ned på onödigt godis, lite på fettintaget och öka en aning på proteinintaget.
Den här är rätt bra att läsa för att få en lite bredare bild:http://www.halsosidorna.se/Fysisktraning.htm
SVTs Toppform hhar också en bra artikel om bra mat vid träning. Den är författat av Fredrik Paulún.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15856&a=242972&lid=puff_653499&lpos=extra_0