Visa fullständig version : preparat mot förskylning?
sebbutski
2008-05-12, 21:32
Halloj jo som rubriken lyder så undrar jag om det finns något speciellt preparat som förhindrar förskylning bra med mycket vitaminer och mineraler (antioxidanter) Det känns som om vi som tränar styrketränar blir sjukare oftare än de som icke tränar kan kanske bero på att vårt immunsystem bryts ner när vi tränar måste ju va det. Jag äter redan nyttigt och bra med grönsaker med jag vill ha något bra, jag tar redan en C-vitamin varje morgon det ska hjälpa mot immunsystemet när man tränar hårt på gym.
Eddie Vedder
2008-05-12, 21:34
Att träna regelbundet gör mer nytta för immunförsvaret än skada (såvida man inte tränar på en väldigt hög nivå). Att vara totalt inaktiv är däremot en misshandel mot kroppen.
Om det är något som skulle göra styrketräning till en större riskfaktor för förkylning är det väl i såna fall smittorisken på gymmet.
sebbutski
2008-05-12, 21:43
ok jag har hittat en produkt som ska va bra Mivitotal Plus heter den, innehåller mycket bra grejor ska kanske ta och testa den inte så värst dyr heller!
Totte på slottet
2008-05-12, 21:51
Det ska vara Karlssons kanondroppar! Pressa två apelsiner och två vitlöksklyftor i ett glas och häv, håll dig sedan ur vägen för andra människor ett tag och njut av tillfriskningen. Jag brukar "alltid" lyckas hindra mina förkylningar (efter tidiga symptom som halsont och allmän matthet uppdagats) med den drinken, är det placebo eller annan effekt vet jag inte, men förmodligen lite av båda!
Vitlök+tomat ovanpå knäckebröd tillsammans med ett glas saft med en pressad citron i är också opti och har samma effekt som tidigare talare nämnde :D
Om det är något som skulle göra styrketräning till en större riskfaktor för förkylning är det väl i såna fall smittorisken på gymmet.
+123456789. Tvätta händerna och pilla inte i kroppsöppningar.
+123456789. Tvätta händerna och pilla inte i kroppsöppningar.
De senaste månaderna har jag lagt mer vikt vid att göra det (tvätta händerna alltså), och har inte varit förkyld sen dess. Det är för övrigt något som gäller överallt, även i hemmet :)
Eddie Vedder
2008-05-13, 07:50
De senaste månaderna har jag lagt mer vikt vid att göra det (tvätta händerna alltså), och har inte varit förkyld sen dess. Det är för övrigt något som gäller överallt, även i hemmet :)
Kanske dags för försäljarna av glutamin att börja sälja tvål istället?:D
Kanske dags för försäljarna av glutamin att börja sälja tvål istället?:D
Haha, vore opti :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.