handdator

Visa fullständig version : Gainer eller Vanlig protein?

HanneJoelsson
2008-05-12, 15:10
Hoj,

har ett litet problem som jag gärna skulle vilja ha hjälp med,

efter träning när jag kommer hem ungefär klockan 10 på kvällen är jag oftast för trött för att laga mat, och då tänkte jag köpa Gainer " Mega mass 4000 "
med andra ord, kombinera efter-tränings maten med tex en stor gainer och mackor+ägg och mjölk.

eller ifall jag ska köpa Vanlig protein "Vassle" och ha efter träningen och kombinera det med vanlig mat.

vad säger ni?, vad skulle ni valt?

*flex*

jebu
2008-05-12, 15:20
Billigast är att köpa ett billigt protein och maltodextrin och blanda själv. Lite enklare är det med en färdig gainer och kostar några kronor mer. Sedan är det alltid bra med vanlig mat på det, det jeter juh trots allt tillskott.

Skulle dock råda dig att inte köpa mega mass 4000 då det är kollagen protein i det, och det är ingen höjdare.

Tråd om mega mass (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=44811&highlight=mega+mass+4000)

Eddie Vedder
2008-05-12, 15:25
Bara för att något har ett flashigt namn blir det inte per automatik bättre.

Köp vassle och köp maltodextrin. Blanda dessa till en egen gainer. Därefter åker du hem och äter mat. Och ja, mackor + ägg med mjölk är mat precis som lasagne eller oliv-och fetaostpaj är mat.

HanneJoelsson
2008-05-12, 16:41
Billigast är att köpa ett billigt protein och maltodextrin och blanda själv. Lite enklare är det med en färdig gainer och kostar några kronor mer. Sedan är det alltid bra med vanlig mat på det, det jeter juh trots allt tillskott.

Skulle dock råda dig att inte köpa mega mass 4000 då det är kollagen protein i det, och det är ingen höjdare.

Tråd om mega mass (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=44811&highlight=mega+mass+4000)

Bara för att något har ett flashigt namn blir det inte per automatik bättre.

Köp vassle och köp maltodextrin. Blanda dessa till en egen gainer. Därefter åker du hem och äter mat. Och ja, mackor + ägg med mjölk är mat precis som lasagne eller oliv-och fetaostpaj är mat.

ok, ty för tipset grabbar! låter utmärkt ;)

ngn som vet ngt ställe där de säljer maltodextrin billigt och bra?

Eddie Vedder
2008-05-12, 16:54
ngn som vet ngt ställe där de säljer maltodextrin billigt och bra?

http://www.kolozzeum.com/

HanneJoelsson
2008-05-12, 17:32
http://www.kolozzeum.com/

ok, hittade Fairings slow carbs där + kolozzeum pure whey!

hur många påsar slow carbs, och pure whey behöver jag då? hur många drinkar räcker till 1,5 kg slow carbs och 1 kg protein?

Per B
2008-05-12, 18:25

hur många påsar slow carbs, och pure whey behöver jag då? hur många drinkar räcker till 1,5 kg slow carbs och 1 kg protein?

Det är inte Sloow Carbs du ska ha, utan Fast Carbs.

HanneJoelsson
2008-05-12, 18:31
Det är inte Sloow Carbs du ska ha, utan Fast Carbs.

sry, skrev fel! menade fast carbs! :)

Ajin
2008-05-12, 19:33
Jag tycker det beror helt på hur du och din kropp fungerar. Om du har svårt att gå upp i vikt, som jag, och vet att du inte ligger på ett kaloriöverskott vanligtvis (eller har svårt att nå upp i överskott) så skulle jag satsa på en gainer, eftersom de brukar innehålla mer kalorier/g.

Annars så kan du köpa dig ett Vassle/Kasein baserat proteinpulver (t.ex Eiselt Double Pro) och blanda med lite malto. Funkar precis lika bra, antaget att du inte har ett stort behov efter kalorier.

jebu
2008-05-12, 19:38

Hur länge det räcker beror på hur du blandar, men för att ta ett exempel så räcker det till lite drygt 30 drinkar.
30gram protein samt 45gram maltodextrin i varje drink.
Maltodextrinet väger ca: 50 gram/dl så inte ett fullt mått var gång.
Proteinet väger ca: 30gram/dl.

/Martin

HanneJoelsson
2008-05-12, 23:15
Hur länge det räcker beror på hur du blandar, men för att ta ett exempel så räcker det till lite drygt 30 drinkar.
30gram protein samt 45gram maltodextrin i varje drink.
Maltodextrinet väger ca: 50 gram/dl så inte ett fullt mått var gång.
Proteinet väger ca: 30gram/dl.

/Martin

credz till dej :cool: ty!