handdator

Visa fullständig version : Nattmat

Cidersson
2008-05-11, 21:01
Jag sökte men hittade ingen tråd som tog upp detta ämnet. (Dock har jag svårt att tro att det inte diskuterats tidigare, jag skyller isf på mina dåliga sök-kunskaper :))

Vad är era åsikter om att äta på natten? Dvs ställa klockan och äta någonting sedan somna om igen? Samtidigt som det säkert inte är optimalt för musklerna att fasta under 8~ timmar på natten så är det säkert heller inte bra att störa nattsömnen...

Vad säger ni experter? *popcorn*

King Grub
2008-05-11, 21:03
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108707&highlight=skiftarbete

Exhale_
2008-05-12, 09:51
Vad är era åsikter om att äta på natten? Dvs ställa klockan och äta någonting sedan somna om igen? Samtidigt som det säkert inte är optimalt för musklerna att fasta under 8~ timmar på natten så är det säkert heller inte bra att störa nattsömnen...

Vad säger ni experter? *popcorn*

Enligt mig är det idiotiskt att ställa klockan för att gå upp och äta mitt i natten.

pragmatist
2008-05-12, 10:02
Ät ordentligt innan du går och lägger dig istället. Ämnesomsättningen är lägre när du sover (upp till 15% lägre om jag inte missminner mig) och nivåerna av tillväxthormon högre så någon större risk för nedbrytning lär det inte finnas.

Nitrometan
2008-05-12, 10:17
Nackdelen med att avbryta sömnen är större än fördelen med att äta under natten.

Eddie Vedder
2008-05-12, 14:01
Nackdelen med att avbryta sömnen är större än fördelen med att äta under natten.

Inte nog med att nackdelarna med avbruten sömn överstiger fördelarna med att äta under natten. Nackdelarna med att äta under natten överstiger också fördelarna med att äta under natten.