handdator

Visa fullständig version : Purrens träningslogg


Purren
2008-05-10, 16:06
Tränade tidigare fyra gånger per vecka i ungefär ett och ett halvt år. Precis som det alltid känns så la jag av ungefär då det började gå som bäst. En del saker som hände privat gjorde att jag inte hade någon som helst lust att röra på mig.

Nu är det dock ändring på det. Jag har inte längre några gym-krav, men mitt mål är att träna eller motionera varje dag. Vilken sorts träning det blir kommer variera lite från dag till dag beroende på vilket humör jag är på och vad som är tillgängligt.

Mina långsiktiga kroppsmål är att komma upp i 85 kg deffad, eller iallafall behagligt mager, men i det här fallet handlar det inte så mycket om målet som den själva dagliga träningen.

Så, sammanfattning:
Träna/Motionera varje dag, ca 45 minuter.
85 kg behagligt mager.


Diverse viktstats kommer upp lite senare, kanske tillsammans med ett par "Före"-bilder.

Poyan

Purren
2008-05-10, 16:09
2008-05-09, 35 minuter joggingtur. Pulsen låg ungefär konstant vid 80-85% av max, dvs ca 160-170 slag/minuten. Uppfriskande. Betydligt behagligare att springa med pulsklocka. Har nog tagit i alldeles för mycket tidigare (och antagligen hatat springadet just av den anledningen).

Purren
2008-05-12, 07:58
2008-05-11, Ca 50 minuter styrketräning på Friskis&Svettis minimala gym i Jakan, samt ungefär 20 minuter jogging efteråt.

Purren
2008-05-12, 11:39
2008-05-12, ca 50 minuter styrketräning. Körde bröst, biceps och lite mage, aka ett riktigt discopass. Kändes bra. Var återigen på Friskis i Jakan. Inte världens bästa gym (inget grepp på smithen, saknar fri skivstång, max hantlar är 27,5kg) men det är lite mysigt iallafall. Och att vara störst när man kommer in där även fast man knappt tränat seriöst senaste sex månaderna är lite småkul.