handdator

Visa fullständig version : Är denna man överviktig? (Ronnie Coleman)


jwzrd
2008-05-10, 00:02
Han väger cirka 140kg på bilden:
http://www.ronniecoleman.net/bigbeachsm.jpg

(Från SL-forumet, där det råder delade åsiker om saken.)

Det råder lite begreppsförvirring gällande saker som: handlar övervikt om fett? Betyder tung vikt att man har dålig kondition för strongman?

Mattedextrin
2008-05-10, 00:05
ja tänker inte rösta... ronnie e cool

Tricce
2008-05-10, 00:06
Törs jag komplettera med ytterligare en offseason bild?
Jag chansar. Vet ej vikt där dock men ändå, its about the big picture.

http://i5.photobucket.com/albums/y163/BBingDungeon/off%20season/2.jpg

Mattedextrin
2008-05-10, 00:08
han har faktist en ganska stor mage på den billden *drool* :laugh:

Hank
2008-05-10, 00:09
Ja jävlar! Undrar vad hans bmi ligger på? Har för mig att han är ganska kort också :D

spange
2008-05-10, 00:13
ja han är överviktig som fan, övervikt har enligt mig inte ett dyft med fett att göra.
väger mkt för sin längd=överviktig

747
2008-05-10, 00:15
Är han överviktig där så är nog de flesta det.

joriice
2008-05-10, 00:18
Jao, det är han ju, sett till BMI. men ur hälsosynpunkt är han inte sjukligt tjock eller sånt.

Tricce
2008-05-10, 00:19
Vad är övervikt?

Mäts i BMI ok. Aber muskler är inte lika farligt som fett hence

"BMI är ett bra mått, men det visar inte om det är muskler eller fett som ger utslag på vågen. Muskler är ganska ofarligt.
Man kan även mäta midjemåttet – vilket man mäter i höjd med naveln – vilket visar risken för fetma. "

Så hur fan får man fram _vad är övervikt_ ?

Larsson85
2008-05-10, 00:20
nej, han är ganska obetydlig :thumbup:

Är inte definitionen på överviktig enligt BMI? Jag är själv på gränsen på överviktig, men det betyder inte att jag är överviktig på ett ohälsosamt sätt.

C.E.J.
2008-05-10, 00:25
Han har ju vägt 297lbs/135kg på Olympia, med 3% bf. Så även om han skulle ha 20% bf skulle han behöva cirkus 160+, vilket han mig veterligen aldrig gjort. Tycker inte han är överviktig, men jag tycker/tror heller inte hans kropp på de där bilderna är annorlunda än övervikt rent estetiskt/hälsomässigt.

Piranha
2008-05-10, 00:29
Tung betyder påfrestningar på hjärtat oavsett muskler eller fett.

Viktor_Balck
2008-05-10, 00:56
han har faktist en ganska stor mage på den billden *drool* :laugh:

ja eller hur haahhahaha a

tjabon
2008-05-10, 01:17
nej, han är ganska obetydlig :thumbup:

Är inte definitionen på överviktig enligt BMI? Jag är själv på gränsen på överviktig, men det betyder inte att jag är överviktig på ett ohälsosamt sätt.

BMI e kul.
Jag har ett BMI på 27.5 och anses överviktig trots att jag har under
12% BF....*grr27*

egge
2008-05-10, 02:16
Jao, det är han ju, sett till BMI. men ur hälsosynpunkt är han inte sjukligt tjock eller sånt.

I beg to differ. Tror att en läkare skulle ställa sig på min sida.

regus
2008-05-10, 05:34
Japp. Ful är han också.

mystic[-_-]
2008-05-10, 07:54
Japp överviktig men han är inget fettmonster

tp_88
2008-05-10, 08:13
För mig innebär övervikt att man är fet, så nej, det tycker jag inte.

Var går meningarna isär i SL-forumet? :/

novaline
2008-05-10, 08:18
för mycket doping, tung men inte fet, gris men inte äcklig.

Sheogorath
2008-05-10, 08:41
Det är väl bara att smaka på ordet. Ja, han är överviktig. Dels p.g.a. definitionen enligt BMI, men också p.g.a. det Pirahna säger.

Snafu
2008-05-10, 09:57
Tung betyder påfrestningar på hjärtat oavsett muskler eller fett.

+1

Nitrometan
2008-05-10, 10:01
Ja, han borde nog inte väga mer än 75-80 kg på den längden.

L-Sami
2008-05-10, 10:28
Ronnie är antingen bulkig eller deffad för att han är potipilterr.

Marcüs
2008-05-10, 10:55
Jag förstår inte hur man kan vilja se ut som honom.. Han ser ju ut som ett skämt!

stevebc
2008-05-10, 11:15
Trevligt att 54% inte förstår innebörden av överviktig :)

Koloftw
2008-05-10, 11:20
Rent BMI:t har han säkert fetma.

Men jag tog "Nej" för att för mig hör övervikt och fetma ihop med, hör och häpna, fett.

Han har definitivt samma fettprocent som medelsvensson eller mindre.

-squat-
2008-05-10, 11:51
Det är väl bara att smaka på ordet. Ja, han är överviktig. Dels p.g.a. definitionen enligt BMI, men också p.g.a. det Pirahna säger.

+1

Larsson85
2008-05-10, 11:54
BMI e kul.
Jag har ett BMI på 27.5 och anses överviktig trots att jag har under
12% BF....*grr27*

Min poäng är att jag inte tycker att bf är relevant när man pratar om övervikt, endast vad man väger.

Kryss
2008-05-10, 13:34
Rent BMI:t har han säkert fetma.

Men jag tog "Nej" för att för mig hör övervikt och fetma ihop med, hör och häpna, fett.

Han har definitivt samma fettprocent som medelsvensson eller mindre.

Handlar pollen om fetma?

Frida.B
2008-05-10, 13:57
jag tycker inte han är överviktig. Övervikt för mig handlar enbart om ohälsosam fetma. Även om proffsbyggare inte riktigt kan räknas in i den hälsosamma skaran.

Frida.B
2008-05-10, 13:59
Tung betyder påfrestningar på hjärtat oavsett muskler eller fett.

så du tror inte att en bodybuilder som tränar flera gånger i veckan har ett starkare hjärta än ett fetto som bara sitter på soffan?

Baan
2008-05-10, 14:00
så du tror inte att en bodybuilder som tränar flera gånger i veckan har ett starkare hjärta än ett fetto som bara sitter på soffan?

Båda lever ytterst suboptimalt för hälsan. Men 50 år livslängd räcker väl för alla?

regus
2008-05-10, 14:11
För mig innebär övervikt

Vilket inte spelar någon roll.. Vad det är för dig alltså.

I så fall innebär dig mig för mig. Och varm innebär golfsving.. För mig alltså.

stridis
2008-05-10, 14:14
så du tror inte att en bodybuilder som tränar flera gånger i veckan har ett starkare hjärta än ett fetto som bara sitter på soffan?

Det kan väl hända. Men det blir hursomhaver en ökad belastning. Total perifer resistans (tpr) , påverkas av hur stor kropp du har och det är lite sådant vad pirayan betonar, sedan kan väl den intresserade nog komma på fler faktorer som är menliga till följd av övervikt oberoende på om det är muskler eller fett.

Doris
2008-05-10, 14:33
Ja han är överviktig, och besitter ohälsosamt mycket massa, men FET nej absolut inte då han har lågt BF% överviktig enligt gängse normer : ja utan tvekan.

tp_88
2008-05-10, 14:40
Vilket inte spelar någon roll.. Vad det är för dig alltså.

I så fall innebär dig mig för mig. Och varm innebär golfsving.. För mig alltså.
Det spelar en väldigt stor roll för mig, säkerligen en klart mindre för dig.

regus
2008-05-10, 14:50
Det spelar en väldigt stor roll för mig, säkerligen en klart mindre för dig.

Det är sådana som dig som förstör en diskussion! Du förvirrar det svenska språket!!!

Rahf
2008-05-10, 16:23
Han har inte en hälsosam vikt på den kroppsramen. Ja han är överviktig.

Diggler
2008-05-10, 17:57
Nej, gränsen går vid vikt=längd för övervikt. Ronnie har väl en sisådär 40kg till godo.

AJO
2008-05-10, 18:09
Nej, gränsen går vid vikt=längd för övervikt. Ronnie har väl en sisådär 40kg till godo.

Längd-100=vikt eller? Den vanligaste definitionen är väl ett bmi över 25?

Runda Grodan
2008-05-10, 18:13
Nej, han är inte överviktig.

Diggler
2008-05-10, 18:18
Längd-100=vikt eller? Den vanligaste definitionen är väl ett bmi över 25?


Nej längd=vikt. dvs är du 200cm lång kan du väga 200kg. Det är en snällare bedömning än bmi och dyl, en bedömning som ger utrymme för muskelmassa och vissa gourmetiska utsvävningar.

surre 40
2008-05-10, 18:37
så du tror inte att en bodybuilder som tränar flera gånger i veckan har ett starkare hjärta än ett fetto som bara sitter på soffan?


Viss kan byggare ha ett starkare hjärta en soffpotatisar, men de drabbas nog oftare av s.k "oxhjärta" också.

Ronnie Colemans värden på lever njure hjärta osv är nog sämre än medelsvenssons skulle jag tro.
Han har för länge sedan sprängt alla gränser för vad man kan anse nyttigt, både vad gäller träning och vissa preparat som finns istället för spenat idag.*rolleyes*

Henchman
2008-05-11, 12:03
Enligt BMI så är han inte överviktig eftersom det står klart och tydligt på flera BMI-mätare att BBs inte får ett rättvist resultat.

Övervikt handlar dessutom om fetma och inte om hur mycket muskler man har.

AJO
2008-05-11, 12:47
Enligt BMI så är han inte överviktig eftersom det står klart och tydligt på flera BMI-mätare att BBs inte får ett rättvist resultat.

Övervikt handlar dessutom om fetma och inte om hur mycket muskler man har.

Jaha, så då kan man inte använda bmi alls på bodybuilders... Tror snarare att ett bmi på upp till 30 eller liknande kan vara okej... inte bmi 40-50 bara för att man har en massa muskler.

Så länge vikten är hälsosam är man ju inte ohälsosamt överviktig. Att väga 150 kg deffad lär däremot inte vara bra för hälsan.

Eddie Vedder
2008-05-11, 12:54
Övervikt för mig handlar enbart om ohälsosam fetma.

Kan man inte vara överviktig utan att lida av sjuklig fetma menar du?

Då är man alltså helt normal kroppsvikt fram tills dess att man lider av fetma? Mellanstegt är ju just att vara överviktig.

Och den kroppen är INTE hälsosam, ja han tränar men att ha en så tung kropp och utsätta kroppen för så påfrestenade deffperioder och bulkperioder som Coleman gör är knappast hälsosamt det heller.

Henchman
2008-05-11, 13:04
Jaha, så då kan man inte använda bmi alls på bodybuilders... Tror snarare att ett bmi på upp till 30 eller liknande kan vara okej... inte bmi 40-50 bara för att man har en massa muskler.

Så länge vikten är hälsosam är man ju inte ohälsosamt överviktig. Att väga 150 kg deffad lär däremot inte vara bra för hälsan.

BMI är gjort för medelsvensson och inte ronnie coleman. Och det är orsaken till att man inte kan mäta colemans övervikt eller undervikt med BMI. Fetma är farligt inte muskler.

Nej det är knappast hälsosamt att vara deffad. Men att ha samma mängd muskler med en häslosam mängd kroppsfett är nog ingen fara.

jwzrd
2008-05-11, 13:05
Att det kan vara så svårt med ord/-läsförståelse. Ordet heter ju verkligen precis vad det betyder. Fetma är ett annat ord. Helt annat ord. Teoretiskt skulle man kunna lida av fetma utan att vara överviktig. Man kan definitivt vara överviktig utan att vara fet - se bara Ronnie Coleman på min bild. Till yttermera visso ska man inte blanda ihop övervikt med att något ska måsta vara dåligt eller negativt. Övervikt == för mycket vikt enligt någon norm. Köper man själv inte normen eller tycker att 140kg - hur den vikten än disponeras - är skitbra så är det givetvis positivt för den personen.

Att sitta och tycka sig fram till ords betydelser blir helt befängt. Jag tycker att tp_88 betyder kebabtallrik; synd bara att grabbarna på Leonora på samma sätt direkt tycker att jag är dum i skallen när jag propsar på att få en tp_88 serverad.

"Vaffan är en tp_88?"
- <pekar på en annan gästs tallrik>
"Eh, mannen, det där är en kebabtallrik"
- Nej, inte för mig. Det är kanske inte så viktigt för dig vad det där kallas; ja, jag vet att du jobbar på en kebaberia och kan tänkas veta vad ordet betyder men nej... det där är en tp_88.
"Wtf? Nu har det väl ändå rostat i proppskåpet ditt? Ska du ha din kebabjävel eller inte?"
- Nej. Du är dum mot mig och elak. Du förstår inte. Alla kan inte förstå.

Henchman
2008-05-11, 13:19
Att det kan vara så svårt med ord/-läsförståelse. Ordet heter ju verkligen precis vad det betyder. Fetma är ett annat ord. Helt annat ord. Teoretiskt skulle man kunna lida av fetma utan att vara överviktig. Man kan definitivt vara överviktig utan att vara fet - se bara Ronnie Coleman på min bild. Till yttermera visso ska man inte blanda ihop övervikt med att något ska måsta vara dåligt eller negativt. Övervikt == för mycket vikt enligt någon norm. Köper man själv inte normen eller tycker att 140kg - hur den vikten än disponeras - är skitbra så är det givetvis positivt för den personen.

Att sitta och tycka sig fram till ords betydelser blir helt befängt. Jag tycker att tp_88 betyder kebabtallrik; synd bara att grabbarna på Leonora på samma sätt direkt tycker att jag är dum i skallen när jag propsar på att få en tp_88 serverad.

"Vaffan är en tp_88?"
- <pekar på en annan gästs tallrik>
"Eh, mannen, det där är en kebabtallrik"
- Nej, inte för mig. Det är kanske inte så viktigt för dig vad det där kallas; ja, jag vet att du jobbar på en kebaberia och kan tänkas veta vad ordet betyder men nej... det där är en tp_88.
"Wtf? Nu har det väl ändå rostat i proppskåpet ditt? Ska du ha din kebabjävel eller inte?"
- Nej. Du är dum mot mig och elak. Du förstår inte. Alla kan inte förstå.

Övervikt är ett lägre stadie av fetma enligt doktorer. Är man överviktig så har man större chans för ett flertal sjukdomar pga mängden fett.

Coleman må vara tung men inte överviktig det är ett helt annat ord.

tp_88
2008-05-11, 13:21
VM i liknelser in da house. En majoritet tycker inte Ronnie är överviktig (varav endel dock vill påpeka att trycket i månen finns där), det är alltså lika korkat/onormalt som att kalla kebab för tp_88 enligt dig?

Sedan fetmarkerade jag, om jag inte minns fel, att det var just min åsikt om vad övervikt innebär, vilket i allra högsta grad antyder att jag är medveten om att han egentligen klassas som överviktig.

tp_88
2008-05-11, 13:26
Förövrigt måste jag säga att jag bryr mig föga om att regus, preppande trollkarlar, personal på pizzerior, kassörskor på LIDL samt fan och hans moster, tycker jag är obegåvad enkom för att jag anser att övervikt innebär något annat än ett BMI på 25-30. Antagligen är jag ännu mer obegåvad för att jag är av den åsikten. :/

jwzrd
2008-05-11, 13:27
VM i liknelser in da house. En majoritet tycker inte Ronnie är överviktig (varav endel dock vill påpeka att trycket i månen finns där), det är alltså lika korkat/onormalt som att kalla kebab för tp_88 enligt dig?

Sedan fetmarkerade jag, om jag inte minns fel, att det var just min åsikt om vad övervikt innebär, vilket i allra högsta grad antyder att jag är medveten om att han egentligen klassas som överviktig.

Det är din åsikt att man inte är överviktig vid 140kg.
Det är min åsikt att ordet tp_88 betyder kebabtallrik.

tp_88
2008-05-11, 13:28
Det är din åsikt att man inte är överviktig vid 140kg.
Det är min åsikt att ordet tp_88 betyder kebabtallrik.
Ja, och jag tänker inte försöka hindra dig från att ha den, det är tom ganska smickrande. Kebabtallrik är gott.

jwzrd
2008-05-11, 13:28
Förövrigt måste jag säga att jag bryr mig föga om att regus, preppande trollkarlar, personal på pizzerior, kassörskor på LIDL samt fan och hans moster, tycker jag är obegåvad enkom för att jag anser att övervikt innebär något annat än ett BMI på 25-30. Antagligen är jag ännu mer obegåvad för att jag är av den åsikten. :/

Haha preppande trollkarlar. Hungrig idag eller?

Lexidos
2008-05-11, 13:29
Tror inte att det spelar så stor roll vad de 140kg består av. Känns inte som det är så bra för hjärtat vilket som

tp_88
2008-05-11, 13:30
Haha preppande trollkarlar. Hungrig idag eller?
Alltid. Det är jobbigt att vara byggare, (du vet, den sporten jag bytte till för att kunna preppa obehindrat. Undrar fortfarande var min licens är dock. :/) får inte äta nog av mina kloner för att vara opti.

jwzrd
2008-05-11, 13:31
Alltid. Det är jobbigt att vara byggare, (du vet, den sporten jag bytte till för att kunna preppa obehindrat. Undrar fortfarande var min licens är dock. :/) får inte äta nog av mina kloner för att vara opti.

Men nu var det ju du som kallade mig för en preppande trollkarl och inte tvärtom.

tp_88
2008-05-11, 13:33
Men nu var det ju du som kallade mig för en preppande trollkarl och inte tvärtom.
Jaså? Det kan jag inte minnas.

regus
2008-05-11, 13:38
Jaså? Det kan jag inte minnas.

"regus, preppande trollkarlar, personal på pizzerior"

Han skulle kunna gå in i alla tre. På olika sätt. :Virro

tp_88
2008-05-11, 13:39
"regus, preppande trollkarlar, personal på pizzerior"

Han skulle kunna gå in i alla tre. På olika sätt. :Virro
Jag minns vad jag skrev, men inte att jag kallat jwzrd för något.

Nitrometan
2008-05-11, 14:11
"regus, preppande trollkarlar, personal på pizzerior"

Han skulle kunna gå in i alla tre. På olika sätt. :Virro
Jag minns vad jag skrev, men inte att jag kallat jwzrd för något.
jwzrd = java wizard = javatrollkarl = han-som-är-arg-på-dig-nu

Black Star Abyss
2008-05-11, 14:17
Övervikt handlar om för mycket fett i förhållande till mängden muskler.

tp_88
2008-05-11, 14:19
Javatrollkarl = preppande trollkarl?

Jag tycker du drar förhastade slutsatser om Javatrollkarlarna.

AJO
2008-05-11, 14:23
"fetma, abnorm ansamling av fettvävnad i kroppen, vanligen liktydigt med övervikt. Övervikt kan teoretiskt orsakas av andra kroppsbeståndsdelar än fett – det är t.ex. möjligt att ha övervikt p.g.a. vätskeansamling i kroppen, graviditet eller uttalad atletism (stora muskelmängder, t.ex. hos bodybuilders). "

(Källa: NE)

Nitrometan
2008-05-11, 14:39
Javatrollkarl = preppande trollkarl?
Nej. Javatrollkarlen är bara en i mängden av trollkarlar.

Men eftersom antalet trollkarlar är ganska lågt här på brädan och du gjorde distinktionen "preppande" (till skillnad från de svampknaprande eller absintsupande trollkarlarna) så antog jag att det var ett sätt att försöka retas med jwzrd.

tp_88
2008-05-11, 15:09
Men eftersom antalet trollkarlar är ganska lågt här på brädan och du gjorde distinktionen "preppande" (till skillnad från de svampknaprande eller absintsupande trollkarlarna) så antog jag att det var ett sätt att försöka retas med jwzrd.
Eftersom jag har samma åsikt utanför forumet så gjorde jag inte någon begränsning bara hit, förövigt jag känner inte till någon kassörska på LIDL som är medlem här, ej heller någon pizzabagare.

jwzrd
2008-05-11, 16:22
Javatrollkarl = preppande trollkarl?

Jag tycker du drar förhastade slutsatser om Javatrollkarlarna.

Stå för vad du säger nu. Du har ett par år kvar innan du klarar av att ro hem något slags: Nej men jag sa Snorrhuvud till dig, men menade inte att du är ett-trick.

Henchman
2008-05-11, 16:26
What are overweight and obesity?

Overweight and obesity are defined as abnormal or excessive fat accumulation that may impair health.

(Källa: WHO)

Timme
2008-05-11, 16:34
Övervikt är det när det handlar om fett. På den bilden har ronnie inte mycket fett på kroppen.

tp_88
2008-05-11, 16:36
Stå för vad du säger nu. Du har ett par år kvar innan du klarar av att ro hem något slags: Nej men jag sa Snorrhuvud till dig, men menade inte att du är ett-trick.
Bah, du och dina självutnämnda försvarsadvokater genomskådade mig. :/

jwzrd
2008-05-11, 16:38
Bah, du och dina självutnämnda försvarsadvokater genomskådade mig. :/

Jag har betalt allihop och vi kommer att stämma dig för att du säger att jag preppar!111tvåtre.

tp_88
2008-05-11, 16:39
Jag har betalt allihop och vi kommer att stämma dig för att du säger att jag preppar!111tvåtre.
Roidrage.

jwzrd
2008-05-11, 16:50
Roidrage.

http://img.photobucket.com/albums/v639/beccacore/warrgarbl.jpg

AJO
2008-05-11, 17:43
Övervikt är det när det handlar om fett. På den bilden har ronnie inte mycket fett på kroppen.


Nationalencyklopedin är inte en källa man kan förlita sig på?

Upptaget
2008-05-11, 17:46
Förresten är det ohälsomsamt och hålla på och träna och gå runt med en sådan kropp som coleman gör?

Timme
2008-05-11, 18:49
Nationalencyklopedin är inte en källa man kan förlita sig på?

Såg inte den. I så fall så är var coleman överviktig då den bilden togs.

skaparn
2008-05-11, 18:55
Till yttermera visso

+1

regus
2008-05-11, 19:01
Förresten är det ohälsomsamt och hålla på och träna och gå runt med en sådan kropp som coleman gör?

Ja.

AsTfL
2008-05-11, 19:12
Han är överviktig.

Han är otymplig och han lär ha svårt att springa undan i fall situationen skulle kräva det.
En mänsklig dinosaurie.

skaparn
2008-05-11, 20:28
Lite kuriosa

På Wiki finner man följande bild i artikeln "överviktig". Bildtexten under är En italiensk 1600-talsmålares bild av en överviktig man.
Det intressanta är nu att när man studerar den tyska bildtexten på wiki ser man att översättningen ändrat ordet tjok till överviktig: Porträt eines dicken Herrn, des sogen. Feldhauptmanns Alessandro del Borro


Wiki: Överviktig (http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96vervikt)


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Italienischer_Maler_des_17._Jahrhunderts_001.jpg/355px-Italienischer_Maler_des_17._Jahrhunderts_001.jpg

stevebc
2008-05-11, 20:49
Om överviktig enbart betyder att man har ohälsosamt mycket fett på kroppen vill jag att någon hittar ett ord som innebär att man har ohälsosamt hög kroppsvikt (vilket jag trodde var fallet med "överviktig"), för vi kan väl alla enas om att så är fallet här?

Daniel Mattusch
2008-05-11, 21:37
Är du säker på vikten jzwrd. När han stod på Mr Olympia 2004 vägde han tömd 130 blankt enligt många källor på en bodyfat% som i många fall räknas som "farlig".

Bara 10kg mer på den bilden? Visuellt ser det ut att va mycket mer.


Han släpar på otroliga kilon muskler, men fet skulle jag inte kalla honom. Speciellt om jag har i åtanke att 10kg ifrån det där så är han världens bästa bodybuilder .

Överviktig är han ifall man följer källorna som postats här, men jag brukar nog överviktig som fetma i vanliga fall.

Pejij
2008-05-11, 21:57
Överviktig? Ja

Fet? Nej

jwzrd
2008-05-11, 22:01
Är du säker på vikten jzwrd. När han stod på Mr Olympia 2004 vägde han tömd 130 blankt enligt många källor på en bodyfat% som i många fall räknas som "farlig".

Bara 10kg mer på den bilden? Visuellt ser det ut att va mycket mer.


Han släpar på otroliga kilon muskler, men fet skulle jag inte kalla honom. Speciellt om jag har i åtanke att 10kg ifrån det där så är han världens bästa bodybuilder .

Överviktig är han ifall man följer källorna som postats här, men jag brukar nog överviktig som fetma i vanliga fall.

Nope, inte säker på vikten. Det har ju skrivits att han legat på 325 lbs någon gång. Jag skrev 140kg eftersom lär vara närmast. Det är hur som helst inte några typ 85kg som väl lär vara närmare ett BMI som inte innebär övervikt för hans kroppslängd.