handdator

Visa fullständig version : Nintendo wii


Sparven från Minsk
2008-05-09, 21:24
Någon som äger en sån eller har provat?
Är grymt sugen att köpa mig en sådan liten burk + mario olympia, verkar vara sjukt kul! :D
Är wii så kul som det verkar eller bara bra marknadsföring? Verkar vara en given förfestpryl, att vara ett gäng polare och typ bowla eller springa ikapp :naughty:

mystic[-_-]
2008-05-09, 21:27
Wii är kul i början. Iofs spela med polare blir det genast roligare

King Grub
2008-05-09, 21:31
Jag har en Wii, och visst finns det roliga spel, och kontrollen fungerar bra. Andelen spel som är bra är dock försvinnande liten bland ett hav av skräp. För mig är det bara Mario Galaxy, Zelda och Metroid som verkligen står ut som "måste ha"-spel. Resident Evil om man inte spelat det på Gamecube. Och givetvis spelen av den typ du nämner, om man är flera som vill spela tillsammans.

Grafiken är ful och klumpig jämfört med PC, 360 och PS3; tekniskt underlägsen överlag.

Som vanligt när det gäller Nintendo verkar det vara Nintendos egna spel som är överlägsa. Gillar man deras figurer - Mario, Link, Samus, osv, är det ett givet köp, särskilt med tanke på hur billig maskinen är.

joriice
2008-05-09, 21:31
Jag väntar på Super Smash Bros. Brawl.

Alexton
2008-05-09, 21:39
Smash brothers kommer verkligen bli hur bra som helst, många kvällar innan man går ut och dansar har spenderats framför det där spelet i gott sällskap. Mario cart är också ett bra spel när man är ett par vänner. Annars är det som Grubben säger.

novaline
2008-05-09, 21:43
köp! skitskoj, dock som ovan nämnde lite snålt med spel som verkligen är bra.

krebbe
2008-05-09, 21:57
Smash brothers, mario kart och Okami är ytterligare 3 måsten. Även Guitar hero om du inte har dem till en annan konsol.

lectris
2008-05-09, 21:59
japp, jag har ett + säkert 15 spel ;) spelar dock bara 1-2 regelbundet.

Rabbids 2 ftw!

http://pressthebuttons.typepad.com/photos/uncategorized/rabbid.jpg

Kabuto
2008-05-09, 22:01
japp, jag har ett + säkert 15 spel ;) spelar dock bara 1-2 regelbundet.

Rabbids 2 ftw!


2:an mycket bättre än 1:an?


Varför provar du inte lira det hos någon du känner först? :) Jag tycker det är skoj men riktigt tråkigt att spela själv, men det tycker jag alla konsoller är..

Ivar_Lo-J
2008-05-09, 22:01
Har en Wii och är nöjd. Kontrollerna funkar extremt bra tycker jag. Mario Galaxy är ett riktigt bra spel, och även Mario Kart är bra, även om det är väldigt likt GC-versionen.

Granatgiraffen
2008-05-09, 22:01
MArio Galaxy är det enda bra spelet på Wii.. Grafiskt så är det överlägset dom andra, spelmässigt också.

Vafan gör utvecklare, skickar ut massa skit till den... men den verkar ju sälja ändå.

lectris
2008-05-09, 22:04
2:an mycket bättre än 1:an?


ja, det tycker jag, har iofs inte spelat 1an så mycket (just pga att jag fastnat för 2an ;)) men i 2an kan man ju spela många personer samtidigt, och det har jag för mig att man inte kan i 1an? bästa partyspelet till wii imo.

Shajjn
2008-05-10, 09:01
Jag väntar på att joriice skall köpa hem Brawl och införskaffa ytterliggare en Wii-kontrol. Yes!

IntenZe
2008-05-10, 11:31
Super Mario Galaxy blev GOTY 2007 trots alla grafiska mästerverk till PS3 och Xbox 360. Spelkänsla någon?

Sparven från Minsk
2008-05-10, 13:19
Blev ju inte mindre sugen precis när nästan alla skriver bra saker om wii *drool*
Håller med grub om att metriod, zelda och galaxy verkar vara spel i min smak. En annan är ju så gammal att man upplevde zelda och metroid i sina forna glansdagar så det blir en fin nostalgitripp.

Har tyvärr aldrig testat guitar hero men har hört att det ska vara kul :D
Fattar inte hur man spelar det dock, lirar på gitarr bara eller what?

willis
2008-05-10, 13:27
Glöm inte VC-spelen heller, de är nästan det bästa med konsollen!

Sparven från Minsk
2008-05-10, 14:45
Glöm inte VC-spelen heller, de är nästan det bästa med konsollen!

VC-spel?

willis
2008-05-10, 15:08
VC-spel?

Virtual Console, du kan köpa gamla spel för ~50-100kr.
Finns spel från C64, NES, SNES, N64, Sega Master System, Turbographx-16, Mega Drive och Neo Geo.

Dessa (http://www.vc-reviews.com/games?region=pal&system=&players=&genre=&publisher=&submit=Filter) spel finns ute nu och det släpps nya varje fredag.

Kimball
2008-05-10, 17:55
Jag säger bara en sak: Mario Kart Wii/Super Smash Bros Brawl, 4 par nunchucks+wiimotes = Perfekt för både förfesten och för de halvslappa lördagkvällarna med vännerna då man inte ska ut och härja. Även om typer av det kvinnliga könet har en del problem med Super Smash Bros (då det är KAOTISKT och snabbt), så brukar det gå okej ändå, Mario Kart är det bästa på länge, även om inget slår det till N64.

Sen finns ju Ravin Rabbids som sagts innan, en del småkul minispel där.

Guitar Hero går att lira utan problem på easy med wiimoten om man inte är skitseriös och orkar lägga pengar på gitarr :devil: Medium går även det om man orkar nöta lite.

Boom Blox är också det jävligt kul på 2 eller flera, simpelt koncept, men ack så underhållande.

Lägg sedan till att både SSBB och Mario Kart har onlineläge som gör åtminstone MK jävligt mkt mer njutningsbart, det är helt enkelt en grym skillnad att lira mot riktiga människor online än vs dator. SSBB lider av en del lagg osv fortf. men själva onlinefunktionen är ju gratis so far, så man ska väl inte klaga egentligen.

Bästa köpet jag gjort på sistone, även om chippad konsoll + de 4 paren kontroller kostade mig en bit över 4 lax.

Wii = perfekta flerspelskonsollen, Ps3/xbox360 har månget fler bra singleplayerspel (och sen är ju krysslådans onlinefunktionallitet överlägsen). Så det beror lite på hur man oftast spelar, imho.

Mina 0.02$ :)

Tricklev
2008-05-10, 18:25
Polarn införskaffade Mario & Sonic Olympics o vi liradet det ifrån 18 till 06, kunde fan knappt röra armarna efter det, mina axlar grät tårar, så jävla ont gjorde det.


Galet kul dock, men det ska spelas med polare.

Kabuto
2008-05-16, 21:48
Skaffade wii fit i måndags och provspelade det igår först. Riktigt kul! :)

Six Barrel Shotgun
2008-08-15, 21:39
Metroid.

Totalt missat detta spel. :eek: Får ta och köpa det efter jag klarat Okami, vilket jag ska börja spela efter GTA 4 (till PS3), vilket jag nyss börjat med.. :p

Någon som kört Okami till Wii? Bra ?

Alexton
2008-08-15, 22:39
Jag började precis på Okami, verkar vara ett klart bra spel. Min bror (vars Wii jag nappat) satt instängd i en vecka och spelade.