handdator

Visa fullständig version : The 300 workout


Vazze
2008-05-09, 15:17
Är det någon som har testat den tränings systemet som 300-killarna tränade?

THE 300 WORKOUT

25 pull-ups
50 deadlifts at 135 pounds (60 kg)
50 push-ups
50 box jumps with a 24-inch box
50 floor wipers
50 clean and press at 36 pounds
25 more pull-ups

Har jag fattat rätt att det är för att få ner bodyfat samt att få uthålligare muskler?

Tack

Halldin
2008-05-09, 15:22
Bara en sån sak som att det är totalt 300 reps i ett träningsprogram som påstås ha använts inför filmen 300 ger ju en föraning om kvaliteten på schemat.

För övrigt går det att göra väldigt mycket med rätt sminkning, ljussättning med mera.

Vazze
2008-05-09, 15:27
menar du att det är bara någon som gör pengar med att sprida den där fåniga programmet eller?

Honken
2008-05-09, 16:30
Det är inget träningschema, utan ett test / en utmaning. Kolla på behind the scenes där de visar hur de tränar istället!

Slartibartfast
2008-05-09, 16:34
Det är inget träningschema, utan ett test / en utmaning. Kolla på behind the scenes där de visar hur de tränar istället!

+1

Både Butler och 300 gängets tränare har flera gånger sagt att "the 300 workout" bara är ett pass i mängden. Ett utdrag ur ett ungefärligt pass som dom körde en dag av vad, 150?

Insidedoubt
2008-05-09, 21:51
Träningen inför 300 var dynamisk och påminde mycket om styrketräning för MMA. Övningar med medicinbollar, välta traktordäck och andra speciella varianter. Påminner om hur spartanska soldater tränade har jag hört.

Sheogorath
2008-05-09, 22:13
Träningen inför 300 var dynamisk och påminde mycket om styrketräning för MMA. Övningar med medicinbollar, välta traktordäck och andra speciella varianter. Påminner om hur spartanska soldater tränade har jag hört.

THIS!!!! IS!!!! SPARTA!!!!(nska traktordäck)

Vazze
2008-05-09, 22:54
ofta spartanska soldater hade taktordäck ? : )

Sheogorath
2008-05-09, 23:03
ofta spartanska soldater hade taktordäck ? : )

41 min sen. ;)

Insidedoubt
2008-05-09, 23:08
Jag snackade om övningstypen, inte redskap.

De använde stora stenbumblingar och liknande. De visade lite sån träning i pankration i serien deadly weapon.

Rex
2008-05-09, 23:19
De flesta var redan vältränade.. Bättre o köra z_bumbis schema istället ;)

Shululu
2008-05-09, 23:46
De flesta var redan vältränade.. Bättre o köra z_bumbis schema istället ;)

Beror väl på vad man är ute efter?

Z_Bumbis schema är enbart styrketräning, ingen konditionsträning. 300 workout behind the scenes har givit mig mkt inspiration till träning. Bla bandet som som springer i fanns med i Gladiatorerna och det bandet tränas av väldigt många idrottare i världseliten.

300 workout behind the scenes, speglar sig mest på kondition och lite styrka. Alltså, lite mer åt crossfit hållet

Durre
2008-05-10, 01:00
De flesta var redan vältränade.. Bättre o köra z_bumbis schema istället ;)

+1 Varför köra något när man redan har något som fungerar...

Rex
2008-05-10, 09:51
Beror väl på vad man är ute efter?

Z_Bumbis schema är enbart styrketräning, ingen konditionsträning. 300 workout behind the scenes har givit mig mkt inspiration till träning. Bla bandet som som springer i fanns med i Gladiatorerna och det bandet tränas av väldigt många idrottare i världseliten.

300 workout behind the scenes, speglar sig mest på kondition och lite styrka. Alltså, lite mer åt crossfit hålletSpring / Jogga / Simma / Ha sex vid sidan om styrketräningen..

"300's workout" är verkligen inget revolutionerande, inte enligt mig iaf. Man bygger inte mer muskler än vanlig styrketräning. Och att dom har fått snygga pecs / abs.. det är beroende på deras gener.

Hobbes
2008-05-10, 10:42
Är det någon som har testat den tränings systemet som 300-killarna tränade?

THE 300 WORKOUT

25 pull-ups
50 deadlifts at 135 pounds (60 kg)
50 push-ups
50 box jumps with a 24-inch box
50 floor wipers
50 clean and press at 36 pounds
25 more pull-ups

Har jag fattat rätt att det är för att få ner bodyfat samt att få uthålligare muskler?

Tack

Kolla vad en enkel sökning gjorde:) :
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2975507&postcount=78

Saxat från: http://www.crossfitchallenge.com/spartan-workout

The workout gets its name from the total number of repetitions. But those 300 reps weren't done daily, as some media accounts report, Twight says. Rather, the 300 workout was the finale of months of training, a kind of graduation test, after actors had weight lifted and trained with tools such as medicine balls and Kettlebells (cast iron weights with handles).

Training for the actors required 90 minutes to two hours a day, five days a week, Twight says, plus the same amount of time fight training. Stuntmen trained 90 minutes to two hours, five days a week, and another four to six hours fight training, Twight says. Everyone was given just enough food to recover from the workout, he notes.

Och nu det mest intressanta i hela denna debatten kring The 300 Workout:

The Results

At the end of the training, about half of those who trained took the 300 test, Twight says. Andrew Pleavin, who plays Daxos, leader of the Arcadians, was the only actor to take it. He finished in 18 minutes and 11 seconds.

Notera i texten att det var få, ja, bara en skådespelare som genomförde denna sista övning. De andra (hälften) var ju redan mycket vältränade stuntmen - de hade bra till mycket bra fysik redan innan.

REX: Jag hör av mig så kör vi ett 300 pass på ELAK:D

JohnRick
2008-05-10, 10:50
Det här kan vara en ogenomtänkt fråga men ändå:

Jag förutsätter att kriteriet är att man ska uppnå totalvolymen under passet, oavhängigt antal set man använder sig av? Eller är målet att klara av samtliga repetitioner i ett soloset?

Hobbes
2008-05-10, 11:00
Absolut inte - kriteriet är som du skriver totalvolymen 300 repetitioner. Såsom jag genomförde passet så gick jag inte vidare till nästa övning förrens 50 repetitioner var klara i ordningen. Det handlar om lite logistik bara, rigga stångar och se till att push-up ställningen är ledig - sen kör man på bara.

Ibland tillskrivs vissa pass dessa kriterier, i vissa såsom det Yankee, Chris-Dwag och jag körde - "Murph" passet, där var man tillåten att dela upp övningarna i set.

I ett pass såsom ovan, vinner du på att kunna köra alla repetitionerna i en följd. Det märker du tydligt i en övning såsom "Diane" 21-15-9 repetioner av marklyft 100kg och handstående armhävningar. Där gäller det att inte behöva vila under marklyften. Vissa pass jag kört är det inte ens tillåtet att byta grepp utan bara köra tills alla repsen är klara.

Nitrometan
2008-05-10, 11:42
För övrigt går det att göra väldigt mycket med rätt sminkning, ljussättning med mera.
Och CGI. De använde en hel del datorgrafik i den filmen.

Rex
2008-05-10, 11:48
REX: Jag hör av mig så kör vi ett 300 pass på ELAK:DKOM TILL EMMABODAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!111

Pax för att se ut som Leonidas..! :smash: *flex*

Hobbes
2008-05-10, 13:16
KOM TILL EMMABODAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!111

Pax för att se ut som Leonidas..! :smash: *flex*

:laugh:

Jag har en gammal World Class T-shirt som det står - Emmaboda Lyft och Atlet Klubb - vid gamla symaskins fabriken:D

Jag hör av mig, så kör vi ett pass där!

Här är några bra pass man kan köra i CrossFit/300 anda:

1. A 300 Workout:
Jumping lunge x 10 (each leg)
Ring Pushup x 10
Knee's to elbow x 10
*repeat for 10 rounds, keep track of total time*

2. Spartan Staple workout:
Sit-up x 25
Kettlebell Swing x 20
Barrier Jump x 15
Dips x 10
Pull-up x 5
*As many rounds as you can in 30 minutes*

3. Aerobics Studio turned arena workout:
Wall Ball x 20 (Full squat with medicine ball and throw to a 9-10 foot target)
Suitcase carry (walk at a fast clip with two heavy dumbbells to one end of the room and back)
Bear Crawl (to one end of the room and back)
*repeat for 5 rounds, keep track of total time*

4. Short, Sweet, and solid to the core workout:
Side plank left x 20 seconds
Side plank right x 20 seconds
Pushup x 20 seconds
*repeat for as many rounds as you can without letting your knees touch the ground*

S7QNhqilNNY

Diggler
2008-05-10, 17:54
Steroider kan ha vart en viktig komponent i att bygga upp en schnygg "300" fysik.

Hank
2008-05-10, 18:34
Steroider kan ha vart en viktig komponent i att bygga upp en schnygg "300" fysik.

Lol. Har du sett hur dem ser ut utan specialeffekterna och fejkbrännan? Det är ingen imponerande syn.

-xR-
2008-05-10, 18:53
Lol. Har du sett hur dem ser ut utan specialeffekterna och fejkbrännan? Det är ingen imponerande syn.


Visa oss gärna...

Vazze
2008-05-10, 19:11
jag vill också se!

Hank
2008-05-10, 19:37
http://data.fuskbugg.se/skalman01/ger_peen2.jpg

Gerald Butler

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------------------------images.jpg

Vincent Regan

Har sett fler bilder som jag inte hittar nu. Har även dvdn där man på extramaterialet får se dem on set men utan redigerat ljus och det ser absolut inte lika bra ut som på filmen.

Hank
2008-05-10, 19:45
http://data.fuskbugg.se/skalman01/charliepre2.jpg

Och det där är killen som spelar Xerxes :D

Hobbes
2008-05-10, 20:18
Har sett fler bilder som jag inte hittar nu. Har även dvdn där man på extramaterialet får se dem on set men utan redigerat ljus och det ser absolut inte lika bra ut som på filmen.

Nähä;)

Diggler: Kom igen nu för tusan, det var lägre än Glocalnet!

Diggler
2008-05-10, 21:16
knappast att det går att bygga en gerald butlerfysik ens med moderata mängder steroider.

Slartibartfast
2008-05-10, 22:02
Gerard Butler har ungefär lika bra fysik som Clayton Farlow i Dallas.

surre 40
2008-05-10, 22:18
T.ex Jag tror också att Magnus Samuelsson alltid har käkat tillskott från ************* för att bli så bra på strongman. Faktum är att han inte en s visste vad ************* var för något innan han fick 20.000:- för att ställa upp i en annons.

Eller - att Arnold Schwarzenegger redan innan han visste ett ord engelska körde enligt "the weider principle" medvetet. Men när han får pröjs så är det såklart weider principle som har gällt hela tiden. Får någon betalt för att ha tränat enligt ett visst schema så är det ju så.

Vet inte vad jag har tränat enligt för princip ännu - jag har ju inte fått betalt.

Allt trams är bara att lägga ner.

magrutor "sminkas" fram i filmer.

Vazze
2008-05-11, 08:31
så ni vill säga att smink och visuella effekter gjorde jobbet? för jag tvivlar också på att man får så grym kropp av den där 300 programmet :e

Hobbes
2008-05-11, 11:14
så ni vill säga att smink och visuella effekter gjorde jobbet? för jag tvivlar också på att man får så grym kropp av den där 300 programmet :e

Nu har ju vissa (ingen nämnda inga glömda) helt spårat ur denna tråden. Denna diskussion har varit upp i en annan tråd - sök om ni inte tror mig.

Läser verkligen inte folk poster eller? Jag länkade till och citerade ur en hemsida där man klart och tydligt förklarar vad "The 300 workout" är och innebär. Det var bara ett test. Deras träning var tyngre och säkerligen tuffare än vad många här på kollo skulle orka genomföra. Underskriven skulle själv baxna av den träningsdosen de genomgick - så behöver ni inte hacka på det;) .

Fortfarande osäkra: http://www.crossfit.com Läs där, gå igenom texterna, säg inte som så många andra: -Jag orkar inte läsa det, sammanfatta det i två meningar! De kör efter den principen, Mark Twight som förestod deras träning är en ytterst skicklig alpinist och atlet. Här är länken till hans gym och den träningen de genomgick: http://www.gymjones.com/knowledge.php?id=35

Till detta, förstår ju vem som helst att smink och ljustsättning gör resten. Vilken nyhet - för det gör väl inte inte hela eliten heller som står på scen och poserar;) . Sen att någon kan bildgoogla upp en bild på en offseason skådespelare och påstå att den är tagen under pågående filminspelning - tja, ibland är det lättare att säga: Det går inte att träna upp sig så, det måste vara smink och f/x effekter:D .

Visst vore världen enklare då?

Ajin
2008-05-11, 19:01
Beror väl på vad man är ute efter?

Z_Bumbis schema är enbart styrketräning, ingen konditionsträning. 300 workout behind the scenes har givit mig mkt inspiration till träning. Bla bandet som som springer i fanns med i Gladiatorerna och det bandet tränas av väldigt många idrottare i världseliten.

300 workout behind the scenes, speglar sig mest på kondition och lite styrka. Alltså, lite mer åt crossfit hållet

I slutändan är det ändå ett träningsprogram som utfördes till skådisar som skulle se stora ut för en film. Vanlig styrketräning (ex. z_bumbis program) kombinerat med cardio-träning (eller t.ex. kampsportsträning) kommer ge dig samma resultat.

Hobbes
2008-05-11, 21:08
I slutändan är det ändå ett träningsprogram som utfördes till skådisar som skulle se stora ut för en film. Vanlig styrketräning (ex. z_bumbis program) kombinerat med cardio-träning (eller t.ex. kampsportsträning) kommer ge dig samma resultat.

Tack, äntligen någon som förstått helheten. ALLA program kommer att ge bra resultat om de efterföljs och du verkligen lägger ner den träningen som behövs!

Kwon
2010-01-04, 18:22
http://img2.imageshack.us/img2/7830/gerardbutlerq.jpg

Hobbes
2010-01-04, 19:11
http://img2.imageshack.us/img2/7830/gerardbutlerq.jpg

Fan vilken skillnad CrossFit träning kan göra:D

Bear Grylls
2010-01-04, 19:12
så ni vill säga att smink och visuella effekter gjorde jobbet? för jag tvivlar också på att man får så grym kropp av den där 300 programmet :e

Om jag står under en lampa med lite schyst ljus på kvällen och kollar in i spegeln ser jag jävligt hård ut. Irl, not so much. Om jag med en vanlig lampa kan åstadkomma det så kan väl hollywooddatornördar göra jävla massa annat skit på film eller?

Sen så har man ju säkert som kändis, när man behöver komma i form snabbt, magiska vitaminer som gör under för muskelbyggning som förbättrar det hela ännu mer.