handdator

Visa fullständig version : En huggande smärta vid Latimus Dorsi


Generic
2008-05-09, 10:00
.. men även vid Trapzius vänster och smärtan har nu gått ner mot magen, precis där revbenen slutar på vänster sida.

Det har varit svårt att vända sig med överkroppen för då har det smärtat i Trapzius och fram mot bröstet (När jag andas in djupt blir det ett enormt tryck över bröstkorgen och det går inte att hålla det inne)
Känns som om smärtan strålar fram mot bröstet som om någon drog ett spjut igenom.

Men min smärta har varit Dual, har haft det på båda sidor av Latiums Dorsi.
Jag har varit hos doktorn och han sa ju att det var en överansträngning (hade svårt att andas in djupt som sagt). Men då var det på höger sidan. *gah!*
Det går över när jag ligger och sover men sen så fort jag går upp så infinner sig smärtan.


Nu vet jag fan inte vad jag ska göra längre? Nästa steg är vadå?
Sjukgymnast? Naprapat? Sex meter under jord? :devil:

Vad kan det vara? Hjälp.. *cry*

muffe85
2008-05-09, 19:34
tid??? när hände det? var det igår, vecka sen, månad sen??

enligt min egen uppfattning var ett läkarbesök vid mystisk idrottsskada i stort sett bortkastade pengar. Ta kontakt med sjukgymnast eller någon annan som är specialutbildad på idrottsskador för att kunna få hjälp med ditt problem.

Beepfaaarp
2008-05-11, 09:27
Tränat nyligen? kan va träningsvärk :)
Hur är det med hållingen.. sjunker du ihop mer åt vänster när du sitter ner?

Själv är jag lite sne i ryggen och jag kan få en stramande obehaglig känsla där efter träning, typ kramp. Brukar fixa sig med lite stretch. Jag ligger ner på sidan o glor på tv med ambågen i golvet.

Sjukgymnast
2008-05-12, 21:08
Dina symptom indikerar att du fått en låsning i bröstryggen, troligtvis i lederna mellan revben och kota. När det sker så får man ofta en retning av intercostalnerven som följer revbenet från baksida till framsida. Dina symtom stämmer väl överens med detta.

Kontakta sjukgymnast/naprapat/kiropraktor för hjälp med att manipulera loss låsningen. Om de dessutom är utbildade i nervmobiliseringen kan sådana tekniker påskynda läkningen av den irriterade nerven.

Lycka till!
David

Generic
2008-05-13, 10:57
Dina symptom indikerar att du fått en låsning i bröstryggen, troligtvis i lederna mellan revben och kota. När det sker så får man ofta en retning av intercostalnerven som följer revbenet från baksida till framsida. Dina symtom stämmer väl överens med detta.

Kontakta sjukgymnast/naprapat/kiropraktor för hjälp med att manipulera loss låsningen. Om de dessutom är utbildade i nervmobiliseringen kan sådana tekniker påskynda läkningen av den irriterade nerven.

Lycka till!
David

Tack så mycket för svaret David.
Bakgrunden till detta borde rimligen vara byte av jobb där tunga lyft var på daglig basis under en månads tid från att ha suttit på ett kontor i 1 år, hyffsat statiskt. *screwy*


Ska boka tid med sjukgymnast och kiropraktor så snart som möjligt. :)

Sjukgymnast
2008-05-13, 19:02
Såg att du finns i Göteborg. Kan varmt rekommendera Patrick Larsson (naprapat) på Fungera.

David