handdator

Visa fullständig version : Gasig mage


Black Star Abyss
2008-05-08, 20:34
Jag får gaser i princip av all mat jag äter. Kan gå och fisa i flera timmar efteråt. Enda gången som magen är lugn är egentligen om jag inte ätit på jävligt länge. Vad beror detta på? Äter vanlig mat med potatis, kött eller fisk i varje måltid.

Tolkia
2008-05-08, 20:38
Äter du väldigt fort (och tuggar dåligt, det brukar hänga ihop)? Om ja, dra ner på takten och använd tänderna till det de är till för.

Emil_Larsson
2008-05-08, 20:39
Äter du väldigt fort (och tuggar dåligt, det brukar hänga ihop)? Om ja, dra ner på takten och använd tänderna till det de är till för.

+ 1. Precis det problemet jag hade. När jag började tugga som "man ska göra" så ordnade det sig. Dock är jag känslig för laktos också så det var två flugor jag fick slå hål på!

Black Star Abyss
2008-05-08, 21:29
Ska se om det blir någon förbättring. Tuggar väldigt lite, eller ingenting.

Tobbe-b
2008-05-08, 21:41
Ät små måltider! Bättre att äta lite mindre varje gång och istället äta oftare!

manlix
2008-05-09, 15:23
Har det problemet jag också. Pressar i mig maten. Hela tiden med proppfull mun. Så de resulterar ju i en del gaser.

Tycker dock inte maten blir god om man stoppar lite åt gången i munnen och sitter och tuggar det massa. Godare att bara skyffla in så mycket det går.

Killingbeast
2008-05-09, 16:52
Har samma problem men nu när jag bytt ut min kost (Unviker socker, mjölk och mejeri produkter) så har min gaser nästan försvunnit helt. Helt klart värt att leva utan dessa prodkuter för att kunna umgås med vänner utan att skämmas eller gå på toa vad tionde minut.

Black Star Abyss
2008-05-09, 19:31
Jag känner igen det där med socker, har funderat på om det var boven. Jag blir dålig av vanlig mjölk (bytt till laktosfri), men också av socker. Ska forska vidare och se hur det går.

hahavaffan
2008-05-10, 18:47
Har samma problem men nu när jag bytt ut min kost (Unviker socker, mjölk och mejeri produkter) så har min gaser nästan försvunnit helt. Helt klart värt att leva utan dessa prodkuter för att kunna umgås med vänner utan att skämmas eller gå på toa vad tionde minut.Okej, det kanske man ska prova. Jag är ju iofs antagligen känslig för laktos, för en liter mjölk fungerar som plommonjuice/laxeringsmedel 50/50 typ.

Ajin
2008-05-11, 19:05
Kan också vara att du har mjölkmage, dvs. att du är känslig mot laktos. Testa att inte äat mejeriprodukter/dricka laktosfri mjölk under en eller två dagar och se vad som händer.

Black Star Abyss
2008-05-11, 19:19
Kan också vara att du har mjölkmage, dvs. att du är känslig mot laktos. Testa att inte äat mejeriprodukter/dricka laktosfri mjölk under en eller två dagar och se vad som händer.

Dricker redan låglaktosmjölk.