handdator

Visa fullständig version : Bluetooth Headset


Avesta
2008-05-07, 23:21
Precis köpt en telefon (SE K810i) och därtill även minne (2gb) och Bluetooth headset (Samsung Wep200).

Jag köpte den eftersom jag får huvudvärk av att ha mobiltelefonen mot örat. Till frågan då, hur använder ni den här lilla prylen? Är det något ni bär på hela tiden, eller endast tar på vid samtal och tar sedan bort efter avslutad samtal och lägger i fickan?

Tycker själv att den är jobbig att bära på hela tiden, men det är kanske så man ska göra?


Dagens ilands f.ö.

ante
2008-05-08, 06:01
Precis köpt en telefon (SE K810i) och därtill även minne (2gb) och Bluetooth headset (Samsung Wep200).

Jag köpte den eftersom jag får huvudvärk av att ha mobiltelefonen mot örat. Till frågan då, hur använder ni den här lilla prylen? Är det något ni bär på hela tiden, eller endast tar på vid samtal och tar sedan bort efter avslutad samtal och lägger i fickan?

Tycker själv att den är jobbig att bära på hela tiden, men det är kanske så man ska göra?


Dagens ilands f.ö.

Är du säljare på heltid? Ja, annars nej. Oavsett hur dyrt/stekigt headset du köpt.

Officer
2008-05-08, 06:44
Det är en vanesak. Vissa gillar att ha på sig det dygnet runt som gubbarna på mitt kontor, och vissa har en "bara ibland", som jag - som tar på den när jag vet att det är ett långt och ihärdigt samtal på väg.

I samband med mitt senaste mobiltelefonbyte så fungerar inte mitt gamla BT-headset riktigt bra på min nya telefon, så jag skiter i att köpa nytt och kör old-school istället, med mjölksyra i frontdelta och allt vad det innebär när man håller upp telefonen som en riktig man.

Avesta
2008-05-08, 12:07
Ante:
Ej säljare, men populär.

Officer:
Tanken på vad strålning kan föra med sig om några år är hemskt nog för att jag ska köpa en till.

I varje fall, det blir väl att ta på och ta av vid samtal, känns obehagligt att vara döv på ena örat.

Piranha
2008-05-08, 12:35
På jobbet helt okej, men springa runt på stan och se ut som cyber-man-2000, ser enligt mig rätt fjantigt ut. Oavsett hur praktiskt det än är.