handdator

Visa fullständig version : Hur brukar bodybuilders träna?


J_al
2008-05-07, 20:45
Hur brukar bodybuilders träna? Vill veta hur deras träningsschema ser ut och vilka perioder dom deffar osv. Jag har inte sett ronnie coleman, jay cutler eller någon annans bodybuilders film så jag tänkte låta er som har sett eller vet hur en olympia tävlande bodybuilder tränar?

Handcuff
2008-05-07, 20:47
Dom tränar...olika?

J_al
2008-05-07, 20:57
Dom tränar...olika?

Ja men.. Välj någon ni vet mycket om. Tycker det är roligt och se hur dom lyckas så långt.

Pepz
2008-05-07, 21:01
problemet är att vanliga dödliga inte kan träna som de gör.

Jacksatan
2008-05-07, 21:37
Ja men.. Välj någon ni vet mycket om. Tycker det är roligt och se hur dom lyckas så långt.

De tränar inte bättre eller annorlunda än många andra seriösa gymtränande. Däremot har de otroligt mkt bättre gener och rejält välfyllda medicinskåp.

Ganymedes
2008-05-07, 21:47
De tränar inte bättre eller annorlunda än många andra seriösa gymtränande. Däremot har de otroligt mkt bättre gener och rejält välfyllda medicinskåp.

Fast de gör även avkall på allt som kan kallas liv utanför gymmet. Mer eller mindre iaf.

joriice
2008-05-07, 21:47
De äter dessutom otroliga mängder gissar jag på.

L-Sami
2008-05-07, 21:57
Ronnie Coleman, körde lite olika på olika övningar, men han körde oftast 12 reps i pumpande fart i halva rörelsebanor. Han kunde lasta på ordentligt i knäböj då körde han bara 4 reps har jag för mig.

Blanca
2008-05-07, 22:12
många BB gubbar som jag har sett har kört pyramidträning vilket innebär att dom börjar lätt,medel,tungt.... de flesta filmer jag sett så bör majoriteten de. sen ska de tilläggas att de flesta filmer är pre contest, kanske gör på ett annat sätt off? vet ej.

Piranha
2008-05-07, 22:56
Jag tror temat var hur dem tränar, försök hålla ämnet.

Koloftw
2008-05-08, 07:04
Jag har fått för mig att byggare ofta kör 8-12+ reps. Korta rörelsebanor, pump-fart och ganska låg vikt i förhållande till hur stora de är.

MJEK
2008-05-08, 07:11
http://www.getbig.com/articles/articles.htm , den kanske kan hjälpa dig något

Salle
2008-05-08, 08:46
Ronnie Coleman, körde lite olika på olika övningar, men han körde oftast 12 reps i pumpande fart i halva rörelsebanor. Han kunde lasta på ordentligt i knäböj då körde han bara 4 reps har jag för mig.

Han kör grymt tungt också, helt klart en av de starkaste bb. Dorian Yates körde också riktigt tungt. Sen finns det ju undantag som Flex Wheeler och Paul Dilett som båda körde med pappersvikter (jämfört med Ronnie) men ändå hade imponerande fysik. Fantastiska gener helt enkelt.

Är du ute efter att bygga är basövningar, tung träning och mycket/rätt mat ett måste.

novaline
2008-05-08, 09:21
hårt.

-S-T-
2008-05-08, 09:48
Hur brukar bodybuilders träna? Vill veta hur deras träningsschema ser ut och vilka perioder dom deffar osv. Jag har inte sett ronnie coleman, jay cutler eller någon annans bodybuilders film så jag tänkte låta er som har sett eller vet hur en olympia tävlande bodybuilder tränar?

Jamen... Om du vill veta, titta på lite filmer då!

Damien Thorne
2008-05-08, 09:55
Hur brukar bodybuilders träna? Vill veta hur deras träningsschema ser ut och vilka perioder dom deffar osv. Jag har inte sett ronnie coleman, jay cutler eller någon annans bodybuilders film så jag tänkte låta er som har sett eller vet hur en olympia tävlande bodybuilder tränar?

Om du vill se hur de tränar så kan du gå in på youtube och skriva in deras namn. Då dyker en hel del träningsklipp upp.

Tex Ronnie Coleman
http://www.youtube.com/results?search_query=ronnie+coleman&search_type=

Damien Thorne
2008-05-08, 10:08
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=25474

Här finns en hel del titlar på bodybuilders träningsvideos. Skriv in namnet på videon på youtube så kanske den finns där.