handdator

Visa fullständig version : Dagdrömmer ni ofta? Har ni bra fantasi?


AlexanderYeah
2008-05-07, 16:30
Jag brukar alltid dagdrömma om att jag är på en talkshow och blir intervjuad om nåt. Ibland är jag skådis, ibland regissör eller musiker. Oftast är jag hos kristian luuk. När jag lyssnar på musik brukar jag alltid matcha musiken med en fantasi oftast blir det nåt våldsamt eftersom jag mest lyssnar på rock.. typ att jag mejar ner alla i matsalen med maskingevär.:)

Nithian
2008-05-07, 16:35
Varje dag! Allt från att stå på scen och sjunga Sonic syndicate - Denied, och flippa ur totalt och ba helt wild N crazy mother fuckers.

Ibland också att jag är världens MMA master som slår ner alla kaxiga casual dressare som stirrar i korridorerna..

också att jag har en grymt snygg brud med sköna brön..

jag dagdrömmer för mycket!

Koloftw
2008-05-07, 16:35
Ett gigantiskt JA på båda.

Stoltz
2008-05-07, 16:40
På bägge, Ja.

Har jag inte legat med minst två pers, räddat världen tre gånger och stått på en scen och spelat "Friend of the devil" minst en gång innan solen går ner, då tar jag tempen!

stevebc
2008-05-07, 17:22
Jag dagdrömmer bort ca 90% av all föreläsningstid. Mina drömmar är ofta väldigt skumma, ibland har jag sanndrömmar. Inatt drömde jag att jag hölls fånge av någon skum sekt som kidnappade barn och ungdomar, antagligen påverkades jag av det fallet i Österrike. Och jag var en fånge då...

Durre
2008-05-07, 17:31
Drömmer ofta, varje föreläsning, bara jag ser en tjej så går drömmarna på. Jag har en bra fantasi också, kan hitta på vad som helst, vill någon att jag ska berätta en historia eller saga kan jag berätta en direkt, har t.o.m funderat på att hitta på en barnbok :D Om någon vill hitta på något så kommer jag med förslag direkt. Väldigt kreativ också.

Rex
2008-05-07, 17:36
Nae TVn har förstört min fantasi :\

LadyInsane
2008-05-07, 17:39
Ja väldigt ofta. Mitt jobb är grymt tråkigt. Brukar väl fantisera om snusk och sånt som alla andra...:angel:

Alexton
2008-05-07, 17:45
Mitt sinne är nog ute och flyger mer än det är stationärt. Precis innan jag läste denna tråd (står på jobbet) fantiserade jag om en katapult som kunde skjuta iväg den dryga ungen som står och vrålar 2 meter bort. Framför mig såg jag hur taket öppnade sig med ett surrande ljud, och ett högt "fjång!" när ungen flyger iväg och kryper till en prick i horisonten..

ManuelIT
2008-05-07, 17:45
Ja, hela tiden.
Oftast kommer det dock när jag lyssnar på musik, då matcher fantasin musiken. Kan vara allt ifrån att jag själv sjunger till att jag vinner i någon sport, eller att jag gör någon hjälteinsats :laugh:

Eddie Vedder
2008-05-07, 17:45
Vet inte om jag dagdrömmer så mycket, jag är rädd att min livliga fantasi och min drömmande sida dör ut mer och mer jämfört med förr.:(

Men däremot grubblar jag mycket. Tänker och grubblar, resonerar och för diskussioner i mitt huvud. Vet inte om det är att dagdrömma men jag tror inte det. Men som sagt, grubblerier och överanalyserande av ALLT så det nästan driver mig vansinnig.

Larsson
2008-05-07, 18:39
När jag jobbar har jag oftast inte tid att dagdrömma. Om jag är hemma händer det rätt ofta att tankarna kan segla iväg.

Mago
2008-05-07, 20:02
Alldeles för lite känner jag. Visst brukar tankarna vandra iväg, men inte så att jag föreställer mig sig som en superhjälte eller liknande. Får börja jobba på det. :)

JustinCredible
2008-05-07, 20:13
Brukar alltid fantisera att jag är han i Catch Me If You Can om jag är på banken eller liknande. Bara jag ska sätta in pengar eller nåt så brukar jag låtsas att jag lurar dom med falska checkar och grejer, så jag sitter med ett överlägset flin hela tiden.

Ganymedes
2008-05-07, 20:18
Jag har en förmåga att spejsa bort när någon är långrandig och ointressant. Som t.ex. på jobbet. Det bästa/värsta är när det inte ens är medvetet. Jag liksom "vaknar upp" av att jag inser att jag inte lyssnat på ett par minuter. Och då försöker jag rädda situationen genom att upprepa något jag (tror) han/hon sagt. Det brukar fungera.

Ibland spejsar jag ut medvetet dock. Det är rätt intressant att man kan bli bättre och bättre på sådant. Jag hör verkligen inte alls vad folk säger när jag medvetet spejsar iväg. Haha! Jag är nog sämsta lyssnaren i världen.

Nalfaren
2008-05-07, 20:19
Jag visualiserar (drömmer) mina kommande mål i livet så hamnar jag där snabbare. Jobbar med ett stort eget projekt och om det hamnar oftast mina dagdrömmar. Tror nog att jag har hyfsat bra fantasi :)

leetajz
2008-05-07, 20:39
Jag kan väl jämföras med JD i Scrubs :) . Det är grymt skönt att dagdrömma, lämna den dystra verkligheten man lever i.

Jaws
2008-05-07, 20:45
Dagdrömmer alltid om att jag räddar sjukt många folk och att det finnes en stor bild på mig i aftonbladet. Brukar ändra hjälte-rubriken efter humör.

Idag kände jag för: "Sveriges modigaste (super)man slår till igen"