handdator

Visa fullständig version : Nackskada i samnband med sittande militärpress


Osukaru
2008-05-07, 00:02
Tjo!

Idag när jag satt och körde sista repsen i ovanstående övning så fick jag till en början lite ont i nacken. Det hör till att jag spände hela kroppen som satan i sista repetitionen (var trött :P ). Det knakade inte till eller liknande men det började bara göra ont, ungefär som om man har nackspärr.

Har någon en aning om vad som kan ha hänt? Bör jag kanske kolla upp det med en napprapat till och med?

Tacksam för alla svar!

Mvh

Osu

Martin Löwgren
2008-05-07, 10:17
Det låter som nån form av muskelöveransträngning så ett besök hos en naprapat kan lindra besvären och snabbare få dig tillbaka till gymmet.

Får man fråga om du tränade pressar bakom nacken eller framför? *flex*

L-Sami
2008-05-07, 11:17
En sjukgymnast är billigare gå till dem istället.

Pecto
2008-05-07, 11:18
gå till sjukgymnast först och främst, känns det som du har en låsning så gå till naprapat!

Kimball
2008-05-07, 20:35
Shit! Samma sak hände mig förra veckan vid militärpress framför nacken. Aldrig hänt mig förut, kunde inte gå till jobbet på 3 dagar pga att jag knappt kunde vrida huvudet. det är dock ganska okej nu nästan 1v senare. Aldrig vart med om något liknande, och hade jag inte haft linnement hemma som jag kunde knarka hade jag nog inte överlevt.
Men som sagt, det går nog över tids nog för dig med. Även om ett besök till ovannämnda förmodligen inte skadar.

Osukaru
2008-05-07, 23:16
Hmmm ok, tack för svaren, nu har jag en liten koll på läget i alla fall. Man vet aldrig om det är något man skall oroa sig för. Idag (2 dagar senare) känns det bättre så det var nog bara som herr Löwgren sa - en överansträngning. Ska vila några dagar så går det nog över. :)

Än en gång - tack för svaren!