handdator

Visa fullständig version : Ny deff program


J_al
2008-05-06, 21:19
Tjena..
Vad tycker ni om mitt nya deff program?
Mitt mål är att gå ner 1 kg i veckan och då måste jag ligga på 1000kalorier underskott. Så jag tänkte träna så här.

Måndag morgon - Bröst
Måndag kväll - spinning
Tisdag kväll - Spinning
Onsdag morgon - Armar
Onsdag kväll - 1 timme rask promenad
Torsdag morgon - Ben
Torsdag kväll - 1 timme rask promenad
Fredag morgon - Axlar
Fredag kväll - Spinning
Lördag - Rygg
Söndag - vila

Så det blir 2 gånger träning per dag. Förutom lördag o söndag då....
Och kosten ska jag sköta mitt bästa.

Exhale_
2008-05-06, 21:24
Jag tror personligen att du kommer gå in i väggen och bli sjuk med ett sånt hårt schema under en deff!

J_al
2008-05-06, 21:43
Jag tror personligen att du kommer gå in i väggen och bli sjuk med ett sånt hårt schema under en deff!

Hur ska det se ut annars då?
Kan någon fixa ett schema till mig? Kom ihåg två saker bara. Jag ska kunna Gymma på morgonen 4 dagar. Måndag, Onsdag, Fredag och Lördag. Det är då jag ska gymma. Hur ska jag kombinera det med fettförbränning?

Exhale_
2008-05-06, 21:48
Jag förespråkar ett schema där du inte ligger på ett sånt stort energiunderskott. Själv hade jag tagit bort en hel del spinningpass och istället lagt dit lite skonsammare lågintensiv träning typ långpromenader, gärna direkt på morgonen. Att just lägga dem direkt på morgonen underlättar mycket för mig mentalt när jag deffar eftersom jag då kan käka en stor frukost när jag kommer hem. Det står jag mig på länge.

J_al
2008-05-06, 22:04
Jag förespråkar ett schema där du inte ligger på ett sånt stort energiunderskott. Själv hade jag tagit bort en hel del spinningpass och istället lagt dit lite skonsammare lågintensiv träning typ långpromenader, gärna direkt på morgonen. Att just lägga dem direkt på morgonen underlättar mycket för mig mentalt när jag deffar eftersom jag då kan käka en stor frukost när jag kommer hem. Det står jag mig på länge.

Du kanske har rätt.. Jag borde ta morgon promenad på morgonen. Och styrketräna efter skolan. Lät inte dumt. Men jag vet inte riktigt om jag verkligen vill deffa... Borde kanske göra det i sommarlovet då jag kommer gå ner hur mycket som helst. Svårt och bulka då. Brukar vara ute mycket osv.
Vad tycker du?

Exhale_
2008-05-06, 22:08
Du kanske har rätt.. Jag borde ta morgon promenad på morgonen. Och styrketräna efter skolan. Lät inte dumt. Men jag vet inte riktigt om jag verkligen vill deffa... Borde kanske göra det i sommarlovet då jag kommer gå ner hur mycket som helst. Svårt och bulka då. Brukar vara ute mycket osv.
Vad tycker du?

Det där känner du bäst själv. Men om det är som du säger så är kanske en deff inte är det som ligger bäst i tiden för dig just nu.

Viktigast är att välja det tillvägagångssätt som du tycker känns rätt! :thumbup:

J_al
2008-05-06, 22:19
Det där känner du bäst själv. Men om det är som du säger så är kanske en deff inte är det som ligger bäst i tiden för dig just nu.

Viktigast är att välja det tillvägagångssätt som du tycker känns rätt! :thumbup:


Japp. Tack för motivet :)
Förlåt att jag startade en onödig tråd. Kunde bara inte bestämma mig hur jag skulle göra. Tänkte på det alldeles för mycket. Om jag ska bygga 1 månad till eller o deffa under sommarlovet eller om jag ska deffa nu till sommarlovet. Men nu verkar det som om jag har fått lite motivation =D