handdator

Visa fullständig version : Problem med vänster knä.


Sylt
2008-05-06, 20:37
För cirka två veckor sedan körde jag benpressar. Mitt i det sista tunga setet så började knäet kännas konstigt. Ingen enorm smärta men det var inte skönt. Jag avslutade passet eftersom jag blev lite orolig över vad det var. Efter 5 minuter så var smärtan borta och jag tänkte inte mer på det. Nästa morgon när jag vaknade och skulle upp ur sängen så gjorde det ont igen. Hela den dagen så smärtade knäet när jag skulle sätta mig ner eller ställa mig upp.
Bestämde mig för att lägga benträningen på is under några veckor för att skona knäet.

En vecka gick och jag trodde allt var bra med knäet då jag inte hade känt av den under vardagen förens när jag skulle köra några sett marklyft. Värmde upp på 50 kg och helt plötsligt när jag satt på huk och skulle dra upp stången till stående så kände jag samma smärta precis på samma ställe.

Nu undrar jag om någon har någon aning om vad som är fel. Det gör alltså ont (ibland) när jag tar mig från sittande till stående. Det hugger då till på övre innersidan på mitt vänstra knä och smärtar i en 5-10 minuter för att senare försvinna igen. Känns inte av alls när jag står eller går. Varken knäet eller musklerna omkring svullnade upp.

Här är en bild om förklaringen är lite luddig.
På den infogade bilden sitter alltså smärtan runt (kanske även lite under) knäskålen inom det inringande området.

muffe85
2008-05-06, 23:44
Fäster inte ena korsbandet där? Det ger sällan svullnad.
be någon kunnig utföra ett draglådatest på dig för att undersöka hurvida korsbandet är intakta eller ej.

Låter iofs isf som en partiel ruptur i korsbandet.