handdator

Visa fullständig version : Vill börja satsa seriöst - hjälp mig med ett vettigt schema


Simnudel
2008-05-06, 20:08
Varning för pinsamt nybörjarinlägg:

Hej. Efter att i några månader har tränat utan någon vidare koll på vad jag egentligen gör har jag nu bestämt mig för att satsa seriöst, dvs försöka bygga på så många kilon som möjligt. Problemet är att jag inte har någon aning om hur detta ska gå till, och därför söker jag er hjälp att göra ett vettigt schema!

För närvarande tränar jag helkropp varannan dag, och mitt schema ser ungefär ut så här (jag är jäkligt dålig på vad övningarna heter, så försök att ha överseende med det):

Bröstpress (när man sitter med rak rygg och greppar två handtag som man pressar utåt)
Curls med stång
Bänkpress
Bicepsdrag(?) (jag drar ner en stång med händerna tätt mot varandra och fingarna mot mig)

+ benpress, rygglyft och mage. Nu vill jag att ni tipsar mig om vilka övningar som bör bytas ut/försvinna samt hur jag ska disponera det hela under veckan. Jag har hört att varannan dag-träning med helkropp ska vara riktigt kasst om man vill nå någonstans... så hjälp, än en gång.

Tack på förhand!

forslund
2008-05-06, 20:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

:thumbup:

Simnudel
2008-05-06, 21:00
Ah, överbart!