handdator

Visa fullständig version : Efterlysning av "chicago style pizza"


messier11
2008-05-06, 18:15
frågan är som lyder känner någon till om det är någon i sverige som bakar sk. stuffed pizza ala chicago?

http://en.wikipedia.org/wiki/Chicago-style_pizza

L-Sami
2008-05-06, 18:30
Pizza Hut hade det förut iaf.

messier11
2008-05-06, 19:22
det måste vara länge sen, det enda jag vet är att dom haft en med fyllning i kanten.. men de e ju inte samma sak*drool*

tossefar
2008-05-06, 20:03
Läser du i länken du själv klistrade in så ser du att en riktig chicago-pizza INTE är fylld. Det är en vanlig tjockispizza, tillagad i panna.

WHITEFOLKS
2008-05-06, 20:24
Som tossefar säger, det är främst att den är deep dish och sen tomatsåsen som gör den chicago style

PowPow
2008-05-06, 20:33
Spelar det ingen roll var i Sverige det är eller? Sjukligt sugen, eller?

hahavaffan
2008-05-06, 21:43
Spelar det ingen roll var i Sverige det är eller? Sjukligt sugen, eller?:D

steelgurra
2008-05-06, 22:44
Fyfan, åt en micropizza med ostfyllning i kanterna en gång. Det var fan det vidrigaste jag smakat :'(

messier11
2008-05-06, 23:07
Läser du i länken du själv klistrade in så ser du att en riktig chicago-pizza INTE är fylld. Det är en vanlig tjockispizza, tillagad i panna.

nja det e inte riktigt sant en stuffed pizza har ett till lager deg under tomatsåsen som gör att den blir "stuffed", en deep dish är en tjockispizza av mera standard modell..dock inte en panpizza som kännetecknas av att botten är tjock vilket av vad jag har förstått inte är fallet med de andra modellerna;)

jag undrade mest om det fanns nånstans eftersom det ser så super smarrigt ut.
Det finns även bilder på tex youtube om man söker lite.
jag har sett flera reportage från detta ställe på reseprogram.

http://www.giordanos.com/main.php

messier11
2008-05-06, 23:30
"A stuffed pizza generally has much higher topping density than any other type of pizza. As with deep-dish pizza, a thin layer of dough forms a bowl in a high-sided pan and the toppings and cheese are added. Then, an additional layer of dough goes on top and is pressed to the sides of the bottom crust."

det finns mycket att läsa om pizza men man blir ju så j-a hungrig:Virro