handdator

Visa fullständig version : Otränad underkropp, hjälp!


Dindeo
2008-05-06, 18:03
Hejsan, jag går rakt på sak.

Jag har gymmat 1,5år nu, men eftersom jag kunde Nada picada när jag började gymma så tänkte jag ju som de flesta ungdomarna inte på benen. Nu är det så att min överkropp ligger way ahead mina ben. Men det som stör mig mest är min rumpa, eftersom jag knappt kör någon knöböj, utfall eller någon annan Hamstring/gluteus övning så har det blivit så att min rumpa är som en degklump, jag shake'ar även om jag bara rör mig lite *gah!* själva muskeln är liten men allt som allt är rumpan stor.

Jag vill bara att mina byxor ska kunna sitta bra. Jag vet inte om det är mina hamstrings som är för små jämfört med min rumpa eller om det bara är den som är för stor.

Är värt att nämna att jag har den här förbannade timglasformen , och troligen pga den så samlas det mesta fett jag lägger på mig på rumpan.

Jag vet inte hur jag ska fixa det här, jag har funderat på att deffa, men det känns inte smart om det är så att muskeln är för liten.

Jag vill ha en fast rumpa men inte en för stor. vet att det kanske låter helt konstigt, framför allt för er riktigt stora byggare :naughty:

Är det tunga knäböj? jag har knappt kört den så har inte tekniken, bygger det med lätta vikter?

Har testat lite utfall med vikter, men jag ör fel där med :smash: eftersom det känns inte alls i rumpan.

tänkte sluta med styrketräningen ett tag och börja simma, men jag vet inte om det gör något för min underkropp så mycket. Jag behöver hjälp.

Jag visste inte om jag skulle våga lägga upp en bild, så jag gör det inte.

Din deo

15 år
1.88
83 kg

beckman88
2008-05-06, 18:11
Hur vill du att vi ska hjälpa dig? Det är väl bara att träna ben? knäböj är inte den enda övningen för ben, själv körde jag utfall i smith idag, Rumpan krampar redan av träningsverk*screwy*

Det är bara att lära sig tekniken i knäböj innan du lassar på massa vikt, själv körde jag knäböj på 40kg 10 sett i veckan i över 3 månader för att få in tekniken. Bara att jobba på min vän, du har ju trots allt lite tid på dig då du enbart är 15 år :Virro

Mr. Athletic
2008-05-06, 18:22
Simningen ger tyvärr knappt någon benmassa alls, än mindre "rumpmuskler". Men det är en grymt bra träningsform ändå som ger dig smidighet, viss styrka, och en himmelens massa uthållighet och kondition!!! Har förstått att ditt primära mål är att jobba ikapp med underkroppen, då skulle jag gå tillväga som följer...

Börja simma två ggr i veckan för all-round fitness och kondition. Börja kör benstyrka tre(!!!) ggr i veckan kombinerat med lite bålstyrka som stabiliserar bra och skyddar ryggen. Tycker det räcker med överkroppsstyrka en gång i veckan då du främst vill bygga ben – kör lite överkroppsstyrka på ett av benpassen men kom ihåg att mest tid även på detta helkroppspass ska ägnas dina pinnar till ben :devil:

dyxeldoff
2008-05-06, 18:56
jag kan garantera attd et inte är många som tycker som du att din röv är fet då du väher 83 kg på 188 cm specielst inte om du har vältränad överkropp
men men du tycker som du vill

Palten
2008-05-06, 18:59
Hur vill du att vi ska hjälpa dig? Det är väl bara att träna ben? knäböj är inte den enda övningen för ben, själv körde jag utfall i smith idag, Rumpan krampar redan av träningsverk*screwy*

Det är bara att lära sig tekniken i knäböj innan du lassar på massa vikt, själv körde jag knäböj på 40kg 10 sett i veckan i över 3 månader för att få in tekniken. Bara att jobba på min vän, du har ju trots allt lite tid på dig då du enbart är 15 år :Virro


hur gör man de ??:em: :confused:

beckman88
2008-05-06, 19:59
hur gör man de ??:em: :confused:

Stången på ryggen (som i knäböj) ta ett steg ram med ett ben och böj dig ner med rakt stående rygg.

Palten
2008-05-06, 22:08
Stången på ryggen (som i knäböj) ta ett steg ram med ett ben och böj dig ner med rakt stående rygg.



som utfall ??