handdator

Visa fullständig version : Sluta träna ben?


dooh
2008-05-06, 15:03
Jag bygger ben väldigt lätt och jag tycker det är kul att träna ben. Tills jag skulle prova ett par shorts jag hade förra sommaren. De satt helt sjukt tight i år. Inte ett dugg smickrande när jag är tjejfet utanpå musklerna.
Jag tycker det är kul att vara musklad, men inte lika kul när man ska klä på sig. Bör jag träna med minivikter, låta bli att träna helt och bara ge benen motion i form av löpning, ridning och kickbox eller fortsätta som innan och köpa större kläder?
Nej men seriöst. Är det katastrof att sluta träna benen? Själv får jag panik på andra som bara tränar överkropp, men jag vill inte ha grova ben och har ingen nytta av det. De lär ändå aldrig bli spinkiga om jag slutar träna dem. Så det är inget problem.

dooh
2008-05-06, 15:15
Hehe... helt med dig där. Skit kul att lasta på vikter på benen, men det syns ju med. Var roligt att sitta och flexa låren i kjol i helgen, inte lika kul att ta på sig shortsen igår;)

Ähh, wtf, blir inte mycket klokare=P får köra disco lite framöver, hinner ändå inte med styrkan jätte seriöst så.

Slartibartfast
2008-05-06, 16:06
Jag är av den åsikten att man inte ska träna de kroppsdelar som man har naturlig fallenhet för. Har du grova ben, skit i att träna dem. Du kommer ändå aldrig att bygga så mycket på överkroppen att benen börjar släpa.

dooh
2008-05-06, 16:40
Jag är av den åsikten att man inte ska träna de kroppsdelar som man har naturlig fallenhet för. Har du grova ben, skit i att träna dem. Du kommer ändå aldrig att bygga så mycket på överkroppen att benen börjar släpa.

Tack för det svaret... Väldigt nöjd med det;)

Arne Persson
2008-05-06, 17:02
Det är helt underbart vilka ohyggliga anlag det täcka könet att bygga muskler. Vi stackars testikel(testo...:))försedda satar är ju inte ens i närheten när det gäller att bygga brutal massa!:thumbup:

dooh
2008-05-06, 17:47
Svaret är: En mer smickrande garderob än fula shorts, kanske kortkort istället? Inte sluta träna rumpa; Se ovan!

Hur tränar du benen i nuläget, förresten?

Min garderob är full av kortkort, men ibland är det praktiskt med shorts när man vill vara mer anständig eller är ute med hunden. och dessa shortsen VAR snygga en gång i tiden.

I nuläget får benen bara ett styrkepass /vecka. Då är det knäböj, benpress,lårcurl, benspark och utfall som gäller. Sedan joggas det 3 dagar/v ibland med bakträning. Cyklar till och från jobb, går snabbt ca 1.5h/dag, fitness kickbox 2 pass/v osv...

Rumpan får nog träning ändå, speciellt under kickboxen...

Lavorini
2008-05-06, 17:52
Jag tror inte du har så stora ben, utan att det är en del fett i vägen som gör att de ser kraftiga ut. Du är ju dessutom tjej, så genetiken talar för det jag säger och emot att du skulle bygga ett par enorma ben just like that.

Men visst, de lär ju inte bli mindre av att träna dem. Så om du är nöjd med nuvarande storleken så räcker det med några set böj/marklyft i veckan för att underhålla dess storlek.

Slartibartfast
2008-05-06, 17:55
Jag tror inte du har så stora ben, utan att det är en del fett i vägen som gör att de ser kraftiga ut. Du är ju dessutom tjej, så genetiken talar för det jag säger och emot att du skulle bygga ett par enorma ben just like that.


Fachinerande att du kan veta det utan att ha sett hur trådskaparen ser ut.

dooh
2008-05-06, 17:57
Jag tror inte du har så stora ben, utan att det är en del fett i vägen som gör att de ser kraftiga ut. Du är ju dessutom tjej, så genetiken talar för det jag säger och emot att du skulle bygga ett par enorma ben just like that.

Men visst, de lär ju inte bli mindre av att träna dem. Så om du är nöjd med nuvarande storleken så räcker det med några set böj/marklyft i veckan för att underhålla dess storlek.


Nej det sa jag ju från början med att jag är tjejfet. Men vågar påstå att jag är rätt rejält musklad jämfört med andra tjejer med stora lår, som är otränade dvs.

Och på tal om genetik så är min bror och jag ättlingar till spartanerna..;) Iaf om man ska tro en kompis till oss...:cool:
(Okej kanske inte helt sant när det gäller mig)

Lavorini
2008-05-06, 18:03
Fachinerande att du kan veta det utan att ha sett hur trådskaparen ser ut.

"Fachinerande" att du inte läste mitt "tror". Spekulationer från min sida alltså, min käre Watson.
Att tjejer lagrar mycket fett kring benen och kräver en låt fettprocent för att få slimmade ben tycker jag inte är någon speciellt kontroverciell spekulation dock.

Nej det sa jag ju från början med att jag är tjejfet. Men vågar påstå att jag är rätt rejält musklad jämfört med andra tjejer med stora lår, som är otränade dvs.

Underhållsträna dem då och kör låga reps så att styrkan håller i sig - det har du antagligen nytta av i din kickboxing också?

Mr. Athletic
2008-05-06, 18:31
Fachinerande att du kan veta det utan att ha sett hur trådskaparen ser ut.

Fascinerande att trådskaparen lagt upp en bild av sig själv i första inlägget i sin journal och du förutsätter att vi inte vet hur hon ser ut...

barnaerskoent
2008-05-06, 18:32
Har samma "problem" så jag skippar benträning och får den genom marklyft och sprint-träning istället! Vill inte att överkroppen ska släpa mot underkroppen.

Slartibartfast
2008-05-06, 18:34
Fascinerande att trådskaparen lagt upp en bild av sig själv i första inlägget i sin journal och du förutsätter att vi inte vet hur hon ser ut...

Sedär. Ja, de benen var ju inte oproportionerligt stora till överkroppen iaf.

Jorgen
2008-05-06, 18:36
Och som vanligt spelar det ingen roll vad du eller jag tycker är grova/stora ben när det är vad trådskaparen tycker som spelar roll.

Vill du inte att dina ben skall bli större, träna dom mindre. Vill du ha dom mindre, sluta träna dom helt och hållet.

dooh
2008-05-06, 20:10
Tack för all respons och tips..=)

Och jag jämför klart med mig själv, och mina ben är uppenbart grövre i år jämfört med förra året även om de finns vissa här som inte anser att de är för stora. Så anser ändå JAG det.

Ganymedes
2008-05-07, 08:05
Tjejfet? :D Inte för att jag tycker att det passar in på dig, men det var ett ganska bra ord (har inte hört det förut). Jag ställer mig till kören som menar att du kan låta benen vara utan träning, om du tycker de är för stora. Tycker dock själv att de ser lagom ut...

Rastafari
2008-05-07, 12:36
Träna ben riktigt tungt, typ 3-5 reps, kör inte mer än max 5 set och vänta flera minuter mellan varje set. Då kommer benen sluta växa i storlek men du kommer fortsätta öka i styrka ordentligt.

Slartibartfast
2008-05-07, 12:38
Träna ben riktigt tungt, typ 3-5 reps, kör inte mer än max 5 set och vänta flera minuter mellan varje set. Då kommer benen sluta växa i storlek men du kommer fortsätta öka i styrka ordentligt.

*screwy*

jwzrd
2008-05-07, 12:42
*screwy*

Vad är det som är *screwy*?

Slartibartfast
2008-05-07, 12:52
Vad är det som är *screwy*?

Slutar benen växa om man kör lågvolym och lågreps?

jwzrd
2008-05-07, 13:01
Slutar benen växa om man kör lågvolym och lågreps?

De växer mindre. Mina ben var större när jag tränade mer "byggarlikt". Det om max 5 set vet jag inte vad det är för frekvens på.

Slartibartfast
2008-05-09, 07:48
jag är rätt rejält musklad jämfört med andra tjejer med stora lår, som är otränade dvs.

Min kusin har bland de grövsta ofeta ben jag sett på en tjej och hon tränar inte styrka överhuvudtaget. Hon är marathonlöpare. Påkarna är ungefär i denna storleksklassen:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/Phoenix.jpg