handdator

Visa fullständig version : Deff-ying the Gods!


Sidor : [1] 2

Ganymedes
2008-05-06, 07:45
Så var det dags att se vad som gömmer sig under hullet igen då. Ganska ett år sedan avslutandet av min första deff, som var ganska lyckad. Jag har som mål att gå ner till 90 kg, med en takt på 0.5-1 kg i veckan. Första deff-dagen var igår... Bara <många dagar> kvar då! ;) *flex*

Träningsmässigt är det 2 pass löpning (20-30 min) och 3 helkroppspass gym per vecka som gäller. Postar mitt program i ett senare inlägg.


Lite stats

Överarm: 42 cm
Axlar: 137 cm
Bröst: 118 cm
Mage: 97 cm (*gah!*)
Lår: 65 cm
Vader: 40,5 cm

Vikt: 99.9 kg (jag lovar, det blev aldrig tresiffrigt!)
Längd: 188 cm


Jag kommer inte heller denna gången väga maten. Istället kör jag på känn och äter betydligt mindre än vanligt. Vägning sker varje måndag morgon, före frukost.

Lite bilder är på g också.

Nu ska det bli spännande att se om det finns något under allt fluff!!! :D

Ganymedes
2008-05-06, 07:56
Så här ser då mitt träningsprogram ut, sedan ganska exakt 4 veckor tillbaka:

Pass 1 (tungt) 8 set x 3 reps

1. Bänkpress
2. Chins m. vikt
3. Marklyft
4. Militärpress
5. -
6. Dips m. vikt


Pass 2 (lätt) 3 set x 15 reps

1. Hantelpress
2. Sittande rodd
3. Benpress
4. Drag till hakan
5. Magmaskin
6. Kabelcurls


Pass 3 (mellan) 4 set x 10 reps

1. Hantelpress, incline
2. Stångrodd
3. Knäböj
4. Hantelpress, sittande
5. Crunch
6. Hantelcurls, incline

Upplägget är i stor del inspirerat av Bartolls propagand... tankar. :) Det känns som att jag gjort ganska bra ökningar med detta program. Tänker dock denna vecka ändra om fördelningen mellan reps och set, så att pass 1 blir "mellan" (dvs 4 set x 10 reps), pass 2 blir "tungt" (8 set x 3 reps) och pass 3 blir "lätt" (3 set x 15 reps).

Ganymedes
2008-05-06, 08:14
Gårdagens födointag blev så här:

Frukost:
En grov smörgås med lättmjukost och rökt kalkon
En tallrik miniyoghurt (bjönbär ftw!)
En banan
En kapsel omega-3
En kapsel grönt té

Lunch:
2 dl fullornspasta, dinkel
1 st kycklingfilé, stekt
En halv gul paprika
Tre körsbärstomater
En Omega-3 kapsel
En kapsel grönt té
Vatten

Middag:
Fullkornspasta m. pastasås (mestadels grönsaker)
En kapsel grönt té
En kapsel omega-3
Vatten

Kvällsmat:
Två grova smörgåsar med keso och rökt kalkon
Proteinshake (hälften vassle, hälften kasein)
En banan


Kanske lite väl fattig start, jag missade ett inplanerat mellanmål t.ex. Får nog justera upp idag.

Ganymedes
2008-05-07, 07:25
Gårdagens ätande:

Frukost:
En grov smörgås med lättmjukost och kalkon
En tallrik lättyoghurt
En proteinshake
En omega-3 kapsel
En kapsel grönt té

Mellanmål:
Proteinshake

Lunch:
Pasta med grönsakssås (mycket paprika)
Vatten
Omega-3
Grönt té kapsel

Mellanmål 2:
Ett päron

Middag:
The same pasta med pastasås
Ett glas mjölk
Omega-3 kapsel
Grönt té kapsel

Kvällsmål:
Två grova smörgåsar med keso och kalkon
En proteinshake
Omega-3 kapsel
Grönt té kapsel


Jävligt tjatigt med den där pastarätten (som jag dessutom äter till lunch idag igen, gaah!) men det beror på att vi håller på att sätta in nytt kök och jag har NADA möjligheter att laga mat. Därför gjorde jag ett storkok innan.

Ganymedes
2008-05-07, 07:34
Måste tillägga att jag inte känner mig speciellt hungrig, trots en rejäl sänkning av matintag. Märkligt. Min förra deff gjorde mig hunrig som tusan till en början, och då åt jag nog lite mer än vad som blivit nu.

Ikväll är det träning. Tungt helkroppspass med mentalt utmanande 3 reps x 8 set! YEAH! :hbang:

Eddie Vedder
2008-05-07, 07:49
Kul att du är igång med journal igen Ganymedes!:thumbup:

Överhuvudtaget har jag saknat din närvaro lite på Kolo sedan en tid tillbaka. Det är väl inte så illa att du skaffat dig ett liv hoppas jag?:D

Min gissning är att du kommer sköta denna deffen lika bra som den förra. Ditt sätt att deffa påminner lite om Tjuckots och även Danny De Vitos (om vi bortser från all bira grabben dricker:D), d.v.s. sund och "icke-manisk" inställning men "the job gets done" ändå.:thumbup:

Ganymedes
2008-05-07, 08:28
Kul att du är igång med journal igen Ganymedes!:thumbup:

Överhuvudtaget har jag saknat din närvaro lite på Kolo sedan en tid tillbaka. Det är väl inte så illa att du skaffat dig ett liv hoppas jag?:D

Min gissning är att du kommer sköta denna deffen lika bra som den förra. Ditt sätt att deffa påminner lite om Tjuckots och även Danny De Vitos (om vi bortser från all bira grabben dricker, d.v.s. sund och "icke-manisk" inställning men "the job gets done" ändå.:thumbup:


Wheeee! Ett svar i min journal! *korkar upp skumpan*
Trevligt att jag är saknad. Men något liv vet jag inte om jag kan skylla på... Läser mest artiklar och sånt om träning just nu. Men jag hänger faktiskt en del på Kollo också, kollar åtminstone några gånger i veckan. Lite passiv i trådstartandet dock. Jag blir ändå bara utbuad och nedröstad. :laugh:

LadyInsane
2008-05-07, 09:03
Haha, det underbart journal-namn!!

Lovar att peppa dig;)

Ganymedes
2008-05-07, 09:06
Haha, det underbart journal-namn!!

Lovar att peppa dig;)

I'm gonna hold you to that promise... :whipped: ;) All peppning mottages ytterst tacksamt!

Ganymedes
2008-05-07, 18:23
Så där, ja! Då var dagens tunga pass avklarat. Det tog ca 80 minuter och kändes mycket bra. Repsen var strikta och fina och jag kommer kunna höja lite på några av övningarna tills nästa gång. Det kanske kan tyckas segt att köra så mycket som 8 reps, men det är faktiskt riktigt ok! :)

Hantelpress
3 reps x 8 set @ 40 kg

Sittande rodd
3 reps x 8 set @ 97 kg

Benpress
3 reps x 8 set @ 145 kg

Drag till hakan
3 reps x 8 set @ 60 kg

Kabelcurls
3 reps x 8 set @ 21.25 kg/arm

Än så länge så känner jag inte av kaloriunderskottet styrkemässigt, vilket ju är trevligt. :hbang:

LadyInsane
2008-05-07, 18:32
Grymt starka hantelpressar! 8 reps är ju cardio, sänk lite dammit!:D

Handcuff
2008-05-07, 18:34
Hmm...en bild kanske vore på sin plats?

Har du sett att jag startat en ny fånig journal förresten? :Virro :Virro

Ganymedes
2008-05-07, 18:38
Grymt starka hantelpressar! 8 reps är ju cardio, sänk lite dammit!:D

Haha! Men jag har ju sänkt, det är ju 8 set och 3 reps! Så nu var jag inte så stark i hantelpressarna som du gav sken av... :(

Hmm...en bild kanske vore på sin plats?

Har du sett att jag startat en ny fånig journal förresten? :Virro :Virro

Oh, min favorit journal-skribent gästar tråden! GOTT MED NY JOURNAL! HAHA! Den ska följas och spammas! Balla inte ur igen nu bara. :) Bild kommer när som helst nu, ska bara låta kameran ladda klart. Stay tuned.

LadyInsane
2008-05-07, 18:42
Haha, oj, jag är blind!:D

Stark är du!

Ganymedes
2008-05-07, 18:53
Haha, oj, jag är blind!:D

Stark är du!

You know it, baby! *flex* :) Nä, men jag har gjort ökningar i styrka som jag faktiskt är stolt över. Lååångt kvar innan man kan titulera sig som stark dock. Men tack, jag tar åt mig och blir glad. :)

Ganymedes
2008-05-07, 18:57
Här kommer de senate bilderna jag har. Tagna för ca en månad sedan. Jag har även några bilder på andra poseringar. Kan ta och slänga upp dem lite senare också.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/rygg.jpg
Den som tittar noga ser att jag har ett rött märke vid nacken. Det är från stången när jag kör knäböj. Hardcore eller bevis på n00b som inte har härdad hud? :)

http://hem.bredband.net/1031114g2t/fram.jpg
Här ser jag att ljuset varit väldigt fördelaktigt. Så i motsatts till alla i dagsformen-tråden, lovordar jag bildkvaliteten och ursäktar mig istället för att verkligheten inte når upp till bilden...

Tanken är att jag ska ta bilder en gång i veckan. Det var väldigt bra för motivationen sist.

Koettman
2008-05-07, 19:01
Bra biceps och hyfsad form! Men drag till hakan känns väl "sådär" som axelövning om man kör lågreps? :)

Handcuff
2008-05-07, 19:01
Vi har faktiskt väldigt lik fysik på våra manliga 188cm...trots dina extrakilon :thumbup:

Eddie Vedder
2008-05-07, 19:03
Kolos genomsnälla mördare är tillbaka!:D

Man ser ju t.o.m. lite revben ju, så någon hetsdeff lär ju knappast vara nödvändig om du nu inte tjockat till dig rejält sedan bilderna togs.;) Allvarligt talat så ser formen bra ut, en deff är inte alls obefogad men du har helt klart en snygg form för det.:thumbup:

Ganymedes
2008-05-07, 19:12
Bra biceps och hyfsad form! Men drag till hakan känns väl "sådär" som axelövning om man kör lågreps?
Ja, det är mest av princip som det blir så. Jag hade den på mitt högreps pass under en månads tid. Passade perfekt där. Men nu har jag kastat om reps/set-fördelningen men vill ha samma övningar. Så då fick det bli så. Det är nog samma sak med lågreps på kabelcurls. Men skit samma. Jag kör så här ett tag. Det kändes faktiskt helt ok med båda de övningarna.

Vi har faktiskt väldigt lik fysik på våra manliga 188cm...trots dina extrakilon
Haha! Då måste det ju vara great! *kissass*

Kolos genomsnälla mördare är tillbaka!:D

Man ser ju t.o.m. lite revben ju, så någon hetsdeff lär ju knappast vara nödvändig om du nu inte tjockat till dig rejält sedan bilderna togs. Allvarligt talat så ser formen bra ut, en deff är inte alls obefogad men du har helt klart en snygg form för det.:thumbup:

Say what? Genomsnäll? Du misstolkar nog min förmåga att stava hyfsat som något snällt. Jag är ju ond. Rätt igenom. :D

Vad gäller bf%-biten så har jag väl tjockat till mig ca 1 kg sedan bilderna togs, så det är knappt synbart. Men det är, av någon konstig anledning, ryggen som känns fet. Sedan är det ju lite väl mycket fluff kring naveln också. Men visst, någon hetsdeff kanske inte behövs. Jag har ingen brådska vilket som. :)

Ganymedes
2008-05-07, 19:32
Var tvungen att sno ditt citat till min signatur, Eddie. :)

Ganymedes
2008-05-07, 21:45
Så här åt jag idag.

Frukost:
En tallrik lättyoghurt
En grov smörgås med keso och kalkon
En proteinshake
Omega-3 och Grönt té kapslar

Mellamål:
Proteinshake

Lunch: Samma gegga som igår, pasta med pastasås (grönsakssås).
Vatten
Omega-3 och Grönt té kapslar

Mellanmål:
Ett päron

<Gym! Före: EsaPro och 0.5 dl vitargo. Efter: Vassle och 0.5 dl vitargo>

Middag (som egentligen skulle varit kvällsmål):
Två grova smörgåsar med keso och kalkon
En proteinshake
En banan

Kvällsmål (som egentligen skulle varit middag):
Grillad kyckling med ganska lite potatissallad och tomat
Omega-3 och Grönt té kapslar
Vatten


Fick vända på middag och kvällsmat eftersom frun var och handlade och vi inte hade något middagsvärt hemma. Sak samma. Samma mängd kcal fast ombytta tidpunkter, vilket inte spelar någon roll.

Det blev ganska många proteinshakes idag... Jag brukar ta tre st max, men med träningen blev det fyra. Visst, det är smartare att lägga de kcal på maten. Men så här så vet jag att jag får i mig tillräckligt med protein. Plus att det är enkelt och gott. Och jag har heller inte varit hungrig idag.

Ganymedes
2008-05-08, 19:57
Mat idag:

Frukost:
En tallrik lättyoghurt
Grov smörgås med lättost och kalkon
Proteinshake
Omega-3 och Grönt té kapslar

Mellanmål:
Proteinshake

Lunch:
Grillad kyckling
Potatissallad (lågkalori)
Vatten
Omega-3 och Grönt té kapslar

Mellanmål:
Banan

Middag:
Tonfisk och pasta
Några oliver
Tomater
Omega-3 och Grönt té kapslar
Vitaminer
Ett glas lättmjölk

Ska avrunda med följande kvällsmål:
Smörgås med keso och skinka
Proteinshake
Omega-3 och Grönt té kapslar

Petf
2008-05-08, 19:58
länge sen man tittade till dig ju gany , Ser ruskigt stabilt ut !! mycket kött !!

Ganymedes
2008-05-08, 20:10
länge sen man tittade till dig ju gany , Ser ruskigt stabilt ut !! mycket kött !!

Ja, jag har inte varit så aktiv på forumet som förr. Men desto mer på gymmet. Har tittat till din (och några till) journal till och från dock. Och du sköter dig bra. :)

Tack för komplimangen btw! *flex* :em:

Eddie Vedder
2008-05-08, 20:15
Var tvungen att sno ditt citat till min signatur, Eddie. :)

Jag känner mig ärad.:em:

För övrigt blev jag sjukt sugen på grillad kyckling med potatissallad.

Petf
2008-05-08, 20:47
Ja, jag har inte varit så aktiv på forumet som förr. Men desto mer på gymmet. Har tittat till din (och några till) journal till och från dock. Och du sköter dig bra. :)

Tack för komplimangen btw! *flex* :em:

Tack mannen , skött mig vete faen :D men jag försöker från och med nu , styrkan börjar komma igen i alla fall , hade ett riktigt skönt ryggpass idag vartfall så det är på rätt väg .. men det är på gymmet man ska lägga ner tiden inte på forumet ;) så rätt så rätt .

Ganymedes
2008-05-09, 22:14
Idag blev det rätt mycket mat, men jag tror ändå att jag höll mig på rätt sida gränsen. Och om inte, så var det iaf nyttig mat. :)

Frukost:
En tallrik yoghurt, light
Ett äpple
En grov smörgås med lättmjukost och kalkon
Omega-3 och Grönt té kapslar
Proteinshake

Lunch:
Tonfisk, pasta och grönsaker (smakar ok, men var en nödlösning)
Vattten
Omega-3 och Grönt té kapslar

Mellanmål:
En banan

Senare mellanmål :)
Ett päron

Middag/Kvällsmat:
Grillade karréskivor
Färska champinjoner, paprika (gul och röd) samt gul lök på spett - grillat!
Omega-3 och Grönt té kapslar
Fun light

Har garanterat fått i mig tillräckligt med protein idag, så jag skippar den annars snudd på obligatoriska kvällsshaken.

Imorgon är det gym!!

Beecher
2008-05-09, 22:24
riktigt bra utgångspunkt för deff! :)

Handcuff
2008-05-09, 22:26
Egentligen borde jag nog också ta mig an en liten deff....märktes tydligt idag vid intervallträningen på skolan. Fy vilken kluns man är i branta backar :D

LadyInsane
2008-05-09, 22:49
Riktigt fin form! Förstår inte varför du ska deffa dock...tycker det ser bra ut. :)


(Mumsig kvällsmat!)

Ganymedes
2008-05-10, 18:57
riktigt bra utgångspunkt för deff! :)

Tack! Betydligt bättre än sist, då jag lät bulken gå lite överstyr mot slutet. Nu känns det lite mer lagom. Jag är mer fluffig än tjock, så att säga. Känns skönt att inte behöva genomlida en maratondeff denna gången.

Egentligen borde jag nog också ta mig an en liten deff....märktes tydligt idag vid intervallträningen på skolan. Fy vilken kluns man är i branta backar

Det behöver inte ens vara speciellt branta backar för min del. :) Jag tyckte att det kändes stötigt och tungt sist jag var ute på löprunda (3 dagar sedan). Plan märk, härligt väder men jävligt tungt ändå. Skönt att ha det gjort iaf. Nästa löprunda blir i morgon btw. Springer 5 km. Struntar dock i intervaller för stunden.

Riktigt fin form! Förstår inte varför du ska deffa dock...tycker det ser bra ut. :)


(Mumsig kvällsmat!)

*cupid* Du är snäll, du. Men sanningen är den att jag är på tok för fläbbig för att det ska vara helt bekvämt. Jag är dock inte sjuk - tror inte jag är "fet" på något sätt. Bara att jag har lite mer vaddering än vad jag tycker mig behöva. :D

Ganymedes
2008-05-10, 19:08
I morses var det hur varmt som helst! Solen sken, fåglarna kvittrade, det var vindstilla och inte en tuss på den klarblå himmelen. Så jag åkte till gymmet. :D

Det var högreps som stod på schemat, vilket betyder att man får släppa vikt-egot och köra på lite sötare vikter. Rätt kul som variation mot lågreps. Man blir helt slut här också, men det är en helt annan trötthet.


Hantelpress, incline:
15 reps x 3 set @ 25 kg

Stångrodd special*
15 reps x 3 set @ 40 kg

Knäböj:
15 reps x 3 set @ 60 kg

Hantelpress, axlar:
15 reps x 3 set @ 15 kg

Crunch-maskin:
15 reps x 3 set @ 50 kg

Hantelcurls, incline bänk:
15 reps x 3 set @ 10 kg


* Jag ligger på en bänk med ca 45° lutning och drar stången upp mot bröstet tills den tar emot i bänkens undersida. En gammal biffig herre på gymmet som tipsade mig om övningen, och jag gillar den starkt!




Ok, innan någon småfnissar på vikterna här - prova! Det är sjukt jobbigt att köra sådan volym, speciellt när det samtidigt ska vara explosivt och kort vila.

Efter gymmet tog jag min gainer och åkte hem och solade två timmar i sträck. Lägg sedan till de timmar jag ägnade åt att greja i trädgården iklädd endast shorts (svimma inte nu, Lady! :)) så är det inte undra på att det börjar kännas lite i huden just nu...

Ganymedes
2008-05-10, 19:15
Och så här har maten sett ut idag:

Frukost:
Proteinshake
Ett äpple
Omega-3 och Grönt té kapslar
(Ingen vidare frukost, men jag åt istället rätt ordentligt i går kväll. Skulle ju träna tidigt idag och då vill jag inte ha en stor frukost i magen.)

< gym! Vitargo+EsaPro före passet. Vitargo+vassle efteråt. >

Mellanmål
Ett äpple

Lunch
Tre kyckling wraps, innehållande egenhändigt grillade kycklingfiléer (en halv per wrap), div grönsaker, tortilla bröd och salsa.
Vatten
Omega-3 och Grönt té kapslar

Middag
"nöd-röra" bestående av tonfisk, champinjoner, tomat, lite kyckling, kryddor.
Vatten
Omega-3 och Grönt té kapslar

Kvällsmål:
Blir troligtvis proteinshake och keso med funlight


Tjuvtittade på vågen i morses också, och det pekar nedåt ca 2 kg redan. Vilket ju är att vänta med tanke på minskad vätska och glykogen. Känns som att jag har hittat en bra balans i deffen, fattar fortfarande inte att jag inte är hungrig!

Ganymedes
2008-05-12, 10:09
Måndag betyder invägning. Efter en veckas deff står nu vågen på 96.2 kg. Nästan 3.5 kg ner på en vecka. Givetvis är det mesta vätska. Resultatet påminner ganska mycket om min första deff. Först nästa måndag börjar siffrorna bli intressanta.

Ikväll är det gym!

Ganymedes
2008-05-12, 10:41
För att göra journalen lite roligare tänkte jag ta bilder varje måndag också:

http://hem.bredband.net/1031114g2t/deff1rygg.jpg
Inte mycket att säga. Lite för mycket späck kring nedre delen av ryggen. Och resten lär ju inte må dåligt av lite avskalning heller. Dock rätt ok med tanke på att jag precis bulkat färdigt. Det har hänt en del sedan förra året...


http://hem.bredband.net/1031114g2t/deff1front.jpg
Svår pose som jag inte brukar använda mig av, men det är kul med lite variation. Glömde helt av att spänna andra delar än magen, men det kanske man inte ska heller? Här syns iaf tydligt varför jag vill deffa. Trots att lite rutor skymtar, så ser magen säckig ut. Om jag hoppar så stannar magen långt efter resten av kroppen.

Nästa måndag kommer nya bilder! :)

Ganymedes
2008-05-12, 19:59
Titeln på dagens pass är Hybris. Jävlar vad tungt det var. Jag hade väl inte riktigt koll på hur stark (eller rättare sagt svag) jag var på 10'or. Speciellt fyra st 10'or... :) Hursomhelst så blev det ett svettigt pass iaf!

Bänkpress
10 reps x 4 set @ 80 kg

Chins (kv)
10 reps, 10 reps med fusk mot slutet, 10 negativa, 10 negativa

Militärpress
10 rep x 4 set @ 30 kg

Magmaskin
10 rep x 4 set @ 65 kg

Dips
10 kg x 10 reps, 10 kg x 10 reps (fusk på slutet), kv 10 reps, kv 10 reps (fusk på slutet)

Marklyft
10 rep x 4 set @ 60 kg (för många reps för mark imho, körde löjligt låg vikt pga detta. Det var inte speciellt jobbigt. Helt kass.)




Nja. Detta var väl inte ett så genomtänkt pass... :( Jag gick mest på principen att jag skulle köra 10 reps x 4 set på de övningar jag tidigare kört 3 reps x 8 set. Bevisligen dumt. Men man lär ju sig. :)

Ska stryka mark från detta pass fortsättningsvis. Kanske borde ta med en benövning istället - kör ju knäböj och benpress på de andra två passen. Kanske stående vadpress eller lårcurls? Förslag mottages tacksamt!

Kommer även att köra dipsen utan vikt till en början. Borde jag byta ut chinsen mot latsdrag, eller ska jag köra negativa chins tro? Förslag?

Nu ska jag äta fisk!

Ganymedes
2008-05-13, 12:07
Efter moget övervägande och alla era tips (:() har jag kommit fram till följande. Marklyft bort, stående vadpress in samt latsdrag istället för chins. Hade velat ha kvar chins på detta passet egentligen, men det är kört. Jag kan inte göra 4 st 10'or. Och jag SKALL köra 4 st 10'or på alla övningar på pass 3.

Eddie Vedder
2008-05-13, 12:18
Tog du dig vatten över huvudet med ett ej beprövat träningsupplägg? Sånt händer, det är ju klokt av dig att revider åtminstone.:)

För övrigt ser formen bra ut. Säger som sist, formen ser definitivt bra ut men deffen känns ändå befogad. Särskilt med tanke på att du har en sund inställning.:thumbup:

Ganymedes
2008-05-13, 20:47
Tog du dig vatten över huvudet med ett ej beprövat träningsupplägg? Sånt händer, det är ju klokt av dig att revider åtminstone.:)

Ja, eller åtminstone viktmässigt. Marklyften hade jag på känn var korkat iofs och chinsen trodde jag inte jag skulle klara. Men jag trodde att det skulle gå bättre än vad det gjorde iaf. *rolleyes*


För övrigt ser formen bra ut. Säger som sist, formen ser definitivt bra ut men deffen känns ändå befogad. Särskilt med tanke på att du har en sund inställning.:thumbup:

Det låter bra! Jag kämpar på och förhoppningsvis rullar det på i rätt riktning. :hbang:

Ganymedes
2008-05-14, 08:41
Idag fick jag en leverans med följande godis:

Trück
Gold standard Whey (cookies & cream)
Omega-3 kapslar
Double Pro (banana & peanut)

Ska bli kul att prova Trück idag, ska nämligen gå tidigare från jobbet för att hinna med ett pass. Så det var kul att leveransen kom idag.

Är nyfiken på Double Pron också. Har haft chokladsmak tidigare, men jag tycker inte ens om choklad i vanliga fall, så den var inget för mig.

Ganymedes
2008-05-14, 08:45
http://www.smartstep.se/shopimages/269878.jpg

Har höga förväntningar på smaken....

Handcuff
2008-05-14, 09:06
Har höga förväntningar på smaken....

Enligt mig...blandad med mjölk = übergod :thumbup:

Ganymedes
2008-05-14, 20:53
Efter en kort manodepressiv period (ca 5 minuter) har jag kommit fram till att skrota mitt helkroppspassande och återuppta 3-splitten. Det har varit bra och styrkemässigt givande att köra helkropp som variation den senaste tiden. Men det är nog 3-split som känns bäst, så här med facit i hand. Och idag kände jag verkligen att jag gjorde ett bra pass!

Hantelpress, incline
6 set x 6 reps @ 32.5 kg (kan höja till nästa gång)

Chestpress
4 set x 10 reps @ 35 kg

Militärpress
6 set x 6 reps @ 50 kg

Sidolyft
3 set x 15 reps @ 10 kg (fan vad tungt 10 kg kan vara!)

Hantelrodd
6 set x 6 reps @ 30 kg (kan höja till nästa gång)

Chins
3 set x 8 reps @ kv (Fan vad bra det gick! Bara fusk på sista två repsen!)



Detta var fö. första passet jag kör med Trück. Måste säga att jag är mycket nöjd än så länge! Om den slår Rage eller inte är för tidigt att avgöra, men smakmässigt har den inte en chans iaf. Rage är ju t.o.m god! Tydligast skillnad mellan de två än så länge, var att stickningarna höll i sig mycket längre med Trück och de blev intensivare när jag tog i ordentligt. Det gillad jag!

Ganymedes
2008-05-15, 16:12
Konstigt alltså... tjuvvägde mig i morses och jag har gått ner ca 700g sedan i måndags. 700g på en vecka är helt ok, men idag är det ju bara torsdag. Får justera upp kosten ytterligare lite grand. Kan verkligen inte minnas att jag åt så här mycket under förra deffen, trots samma kroppsvikt (ungefär). Tränar lika mycket nu som då.

Är det inte konstigt?

Handcuff
2008-05-15, 16:16
Revidera inte kostintaget ännu.....finns en miljard faktorer som påverkar! Kör på :thumbup:

Ganymedes
2008-05-15, 16:42
Revidera inte kostintaget ännu.....finns en miljard faktorer som påverkar! Kör på :thumbup:

Ja, det kanske är lite väl tidigt att börja tweaka intaget. :) Och jag har ju inte bråttom heller iofs. Tack, det var nog ett bra tips! :)

Handcuff
2008-05-15, 16:48
Precis....tänk bara en halvliter vatten i kroppen hit eller dit. Inte alls mycket i din stora kropp (typ 0,5%) :D Det skulle ge en förändring på ett halvkilo bara sådär...eller hur mycket det finns i tarmarna vid vägningstillfället osv osv....

Eddie Vedder
2008-05-15, 17:09
Är det inte konstigt?

Nej faktiskt inte.:)

Lyd Handcuffs råd och ha lite is i magen. Det är inte som att musklerna bara ryker helt plötlsigt så OM du ligger på ett onödigt lågt intag kommer det inte innebära katastrof om du ligger på samma intag ett tag till.

Men jag tror inte det är för lågt alls, gissningsvis kommer viktnedgången stabiliseras.

För övrigt får man gratulera till ett bra pass och nya godsaker i pulverskåpet. :thumbup:

Ganymedes
2008-05-15, 18:33
Precis....tänk bara en halvliter vatten i kroppen hit eller dit. Inte alls mycket i din stora kropp (typ 0,5%) :D Det skulle ge en förändring på ett halvkilo bara sådär...eller hur mycket det finns i tarmarna vid vägningstillfället osv osv....

Sant. Det är ju sådant jag vet, men ändå blir man lite fundersam och ifrågasätter sig själv. Borde ju lärt mig att jag är felfri vid detta laget... :D


Nej faktiskt inte.:)

Lyd Handcuffs råd och ha lite is i magen. Det är inte som att musklerna bara ryker helt plötlsigt så OM du ligger på ett onödigt lågt intag kommer det inte innebära katastrof om du ligger på samma intag ett tag till.

Men jag tror inte det är för lågt alls, gissningsvis kommer viktnedgången stabiliseras.

För övrigt får man gratulera till ett bra pass och nya godsaker i pulverskåpet. :thumbup:


Du har, som vanligt, helt rätt. Men när frågan ändå är på tapeten: hur länge kan man ligga på ett underskott innan musklerna börjar offras? Givetvis förstår jag att det beror på underskottets storlek, men det kanske finns några generella riktlinjer? Det enda jag hört är "underskott på 500 kcal per dag är bra att sikta på"...

Japp, det är alltid trevligt att ha pulver att skylla uteblivna resultat på i efterhand. :cool:

Eddie Vedder
2008-05-15, 18:43
Du har, som vanligt, helt rätt. Men när frågan ändå är på tapeten: hur länge kan man ligga på ett underskott innan musklerna börjar offras? Givetvis förstår jag att det beror på underskottets storlek, men det kanske finns några generella riktlinjer? Det enda jag hört är "underskott på 500 kcal per dag är bra att sikta på"...


Jo jag vet ju bäst.:D

Vid otillräckligt energiintag kan du ju förstås räkna med att även en viss del av underskottet täcks av muskeplrotein, inte ENBART fett. Men omfattningen är oftast ganska överskattad och beror mest på att folk trott sig vara grövre än man i själva verket är.;)

Man brukar ju prata om en generell siffra på 70kcal per kg fettvikt och dygn som kan frisättas. Men den siffran varierar mellan individer samt att det inte utesluter förluster av muskelmassa bara för att man håler sig inom den ramen.

Men ju mer fett desto större underskott kan man ligga på i ala fall. Var noga med näringstimingen, fortsätt träna hårt, tillgodose proteinbehovet och ät lika nyttigt som du redan gör så lär det gå fint.:thumbup:
Eventuella styrkeförluster i gymmet kanske kan antyda en dålig viktnedgång, d.v.s. om du tappar en sjuhelsikes massa på kort tid. Då ska du nog äta mer helt klart.

Ganymedes
2008-05-15, 20:14
Tack för svaret, Eddie!

Idag var det dags för löprundan igen. Inget fancy, bara en 30 minuters tur i hyfsat tempo.

Har konsumerat fiskbullar både till lunch och middag idag. Ibland är det famimig gott med Fishbulls alltså. :)

Eddie Vedder
2008-05-15, 20:29
Idag var det dags för löprundan igen. Inget fancy, bara en 30 minuters tur i hyfsat tempo.

Ser man på!:thumbup: "30 minuters tur i hyfsat tempo" är något mindre ingående än hur jag brukar redovisa mina egna löppass men det är bra att ju kondtionstränar i alla fall.;)

Har konsumerat fiskbullar både till lunch och middag idag. Ibland är det famimig gott med Fishbulls alltså. :)

Jasså fisktjurar?:D

Ganymedes
2008-05-15, 20:36
Ser man på! "30 minuters tur i hyfsat tempo" är något mindre ingående än hur jag brukar redovisa mina egna löppass men det är bra att ju kondtionstränar i alla fall.;)


Hahaha! Men va fan, jag har ju ingen flashig usb-anslutningsbar pulskocka deluxe v3.4 med diagram n' stuff. :) Jag ska fan ha credd för att jag ens tar mig ut 1-2 gånger i veckan. Mina löprundor bränner säkert lika mycket som du gör när du nyser, men det är ändå liiiite bra av mig iaf. :)

Jasså fisktjurar?:D

Ok, fishballs då. :D

Eddie Vedder
2008-05-15, 20:47
Mina löprundor bränner säkert lika mycket som du gör när du nyser, men det är ändå liiiite bra av mig iaf. :)


Tvärtom. Dina joggingrundor på 30 minuter åstadkommer nog lika stor energiförbrukning som min lilla lätta kropp med bra löpekonomi får slita arslet av sig för att förbruka.;)

Ju tymgre kropp och ju sämre löpekonomi desto mer energi går ju åt. En hyfsad siffra att gå efter är kroppvikten multiplicerat med distansen i antal kilometer. Inte hugget i sten förstås men det jag ju kanske vara värt att förhålla sig till om du vill ha lite koll på förbrukningen.:)

Handcuff
2008-05-15, 20:48
Jag har gett upp alla förväntningar om att komma i löpform....bara inse att jag inte är skapt för skiten. Kollade precis vågen med mat i magen 95kg!!! Ska man ens kunna springa då? Nej just det!

Ganymedes
2008-05-16, 07:29
Oj! Fakk! Jag hade helt missat att jag skulle träna ikväll. Brukar aldrig träna fredagar pga arbetstider + resa = sena kvällar, oftast. Men idag slutar jag kl. 16 och ska så klart träna. Kom på att jag skulle packa väskan så där en 3 minuter innan jag skulle åka. Och jag skulle dessutom ha med mig mina pre- och postworkout drinkar. Tror ni jag hade en enda ren shaker? Nä. För vi håller på och sätter in ett nytt kök (som btw blir GRYMT snyggt!) så vi har varit utan vatten och diskmaskin ett par dagar.

Jahapp, det var bara att i panik diska ur tre shakers i badrummet. Torka dem. Fylla med rätt mängd pulver, panik-packa väskan och springa till bilen. Kom 2 minuter i tid t.o.m. Så jag har mao ännu inte, i hela mitt arbetsliv, varit försenad en enda gång. Yay! :)

Ganymedes
2008-05-16, 18:24
Bra pass idag! Kanske lite låga vikter, men då är det ju bara att öka till nästa gång. Hade bra tempo idag, mycket kort vila mellan set och övningar. Hela passet tog ca 50 min.

Knäböj
1 set x 8 reps @ 70 kg
3 set x 5 reps @ 110 kg

Benpress
4 set x 10 reps @ 85 kg (kan öka nästa gång)

Stående vadpress
3 set x 15 reps @ 70 kg (kan öka nästa gång)

Magmaskin
4 set x 10 reps @ 60 kg (kan öka nästa gång)

Situps, 45° bänk
3 set x 15 reps @ kv+10 kg

Hantelcurls
3 set x 12 reps @ 20 kg (kan öka nästa gång)



Efter gymmet blev det vassle + vitargo samt hem för mat: tonfisk i currysås med fullkornspasta och oliver+tomat. Gott!

Ganymedes
2008-05-16, 19:44
Lite spontana bilder på en hungrig deff-mage. Ja, jag är hungrig. Efter snart två veckor har deffen hunnit ikapp mig, och nu känns det lite som förra deffen. Men det är ok, jag stör mig inte så mycket på det. Inte än iaf.



Tackar grynigheten i min iPhone samt lampan i mitt duschrum för bilderna, som faktiskt ser ganska respektabla ut. :)

http://hem.bredband.net/1031114g2t/mage2_080516.jpg

Ganymedes
2008-05-16, 20:09
Hmm... varför blev det två likadana bilder för? Sååå bra var ju inte bilden. :)

Ganymedes
2008-05-16, 20:52
Har inget speciellt för mig, så jag slänger upp en bild på mitt fina godisskåp. Och ja, jag är pedant. Jag tycker inte det är det minsta jobbigt att ställa saker på rätt plats och hålla snyggt. Däremot kan jag knappt koppla av om det är stökigt och skitigt, då ser jag bara jobb som inte är avklarat. Lyckligtvis är jag inte sådan hemma hos andra, där skiter jag fullständigt i hur städat eller stökigt det är. Så pedant kanske inte är rätt benämning trotts allt.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/thestuff.jpg

Luttis
2008-05-16, 20:55
Sjyssta bilder, alla tre! ;) Att vara lagom pedantisk är bara bra, fint och rent skare va!

Handcuff
2008-05-16, 21:37
Sjyssta bilder, alla tre! ;) Att vara lagom pedantisk är bara bra, fint och rent skare va!

Ordning och reda...det gillar vi :thumbup:

Fint kök och nästan lite rutor på magen :D ( min blir randig om jag sitter framåtlutad en stund!)

Ganymedes
2008-05-17, 09:05
Sjyssta bilder, alla tre! ;) Att vara lagom pedantisk är bara bra, fint och rent skare va!

:) Ja lite pedantisk är nog inte så dumt. Kan inte förstå hur folk kan trivas med att ha tvätt slängd på golvet och massa disk högt och lågt. För att ta några exempel.

Ordning och reda...det gillar vi :thumbup:

Fint kök och nästan lite rutor på magen :D ( min blir randig om jag sitter framåtlutad en stund!)

Ja, förhoppningsvis så syns rutorna ännu mera nästan när deffen är klar. Just nu är det mest skuggor i fläsket, inte muskler. :cool:

Eddie Vedder
2008-05-17, 10:01
För övrigt får man gratulera till ett bra pass och nya godsaker i pulverskåpet. :thumbup:

WTF, du HAR ju verkligen ett pulverskåp också!:D :hbang: Men bara en liten tveksamhet från min sida. Du äter ju faktiskt en väldigt bra kost, proteintillskotten innehåller väl vitaminer och mineraler om jag fattat rätt? Då känns det ju rejält overkill med ÄNNU mer mikronutrienter i tillskottsform faktiskt.

Har inget speciellt för mig, så jag slänger upp en bild på mitt fina godisskåp. Och ja, jag är pedant. Jag tycker inte det är det minsta jobbigt att ställa saker på rätt plats och hålla snyggt. Däremot kan jag knappt koppla av om det är stökigt och skitigt, då ser jag bara jobb som inte är avklarat. Lyckligtvis är jag inte sådan hemma hos andra, där skiter jag fullständigt i hur städat eller stökigt det är. Så pedant kanske inte är rätt benämning trotts allt.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/thestuff.jpg

Snyggt och prydligt. Bilderna var även bra. Vill du att jag ska plocka bort den ena eller känner du att det är dubbelt så vacker med två.?:cool:

Ganymedes
2008-05-17, 12:41
WTF, du HAR ju verkligen ett pulverskåp också!:D :hbang:

Haha! Hardcore, inte sant? :hbang:


Men bara en liten tveksamhet från min sida. Du äter ju faktiskt en väldigt bra kost, proteintillskotten innehåller väl vitaminer och mineraler om jag fattat rätt? Då känns det ju rejält overkill med ÄNNU mer mikronutrienter i tillskottsform faktiskt.

Nä, några direkta vitaminer och mineraler innehåller de faktiskt inte. Iaf inte de jag använder. Kalcium, Kalium och Natrium finns det i, med ynka 16%, 4% respektive 2% av RDI. Jag tar bara vitamin/minreal tillskottet de dagar jag känner att jag ätit för lite grönsaker.


Snyggt och prydligt. Bilderna var även bra. Vill du att jag ska plocka bort den ena eller känner du att det är dubbelt så vacker med två.?:cool:

Heh! Nä, ta gärna bort en av dem. Så ego är jag inte att jag behöver dubbel dos. :cool:

Eddie Vedder
2008-05-17, 15:13
Nä, några direkta vitaminer och mineraler innehåller de faktiskt inte. Iaf inte de jag använder. Kalcium, Kalium och Natrium finns det i, med ynka 16%, 4% respektive 2% av RDI. Jag tar bara vitamin/minreal tillskottet de dagar jag känner att jag ätit för lite grönsaker.

Okej, då är det nog inte tal om några överdrivna doser hursomhelst. Bara onödiga.;)

Angående det där med grönsaker så har jag nog skrivit 20 000 inlägg om att det du går miste om i en frukt- och grönsakfattig kost inte är vad som ersätts av tillskott, bara C-vitamin.

Heh! Nä, ta gärna bort en av dem. Så ego är jag inte att jag behöver dubbel dos. :cool:

Den är borta. A mod's gotta do what a mod's gotta do!:cool:

Ganymedes
2008-05-18, 00:11
Okej, då är det nog inte tal om några överdrivna doser hursomhelst. Bara onödiga.;)

Angående det där med grönsaker så har jag nog skrivit 20 000 inlägg om att det du går miste om i en frukt- och grönsakfattig kost inte är vad som ersätts av tillskott, bara C-vitamin.

Jag vet, jag vet. Om jag säger att jag fick dem för ynka 89 kr då? Jaja, jag ska skärpa mig. :)

Ganymedes
2008-05-18, 12:37
Dubbla pb idag, ett i bänk och ett i bastu. :) Det förstnämnda är jag så klart mest nöjd med. Passet i övrigt var väldigt bra, det kändes som jag hittat bra vikter och övningar. Detta var det sista passet i min nya 3-splitt - nu har jag tränat igenom det en gång. Ingenting behöver ändras vad gäller reps och övningsval. Nu gäller det bara att lasta på mer vikt och/eller ta kortare vila mellan seten.

Bänkpress
6 set x 6 reps @ 90 kg (PB! Ingen passare. Strikt, djupt och fiiint!)

Inclinepress, smith
3 set x 15 reps @ 40 kg (totalt utmattad i pecsen, därför var denna vikt ok)

Stångcurls
3 set x 6 reps @ 40 kg (nada sving, går att höja nästa pass)

Hantelcurls, incline bänk
3 set x 15 reps @ 10 kg (brutalt Trück-pump, kan höja nästa pass)

Dips
3 set x 8 reps @ kv+10 kg (kan höja även här till nästa pass)

Pushdowns
4 set x 10 reps @ 31.5 kg (och även här höjer jag nästa pass)

Bastu
1 set x 35 min @ 85° (PB! Jag är rätt kass på bastu, men detta var starkt!)


Blev väldigt glad över att sätta mina 6x6 på 90 kg i bänken. Det kändes tungt redan från start och jag undrade om jag inte tagit mig vatten över huvudet. Sist jag provade tunga 6x6 körde jag på 85 kg och klarade mig på milimetern från fail. Så bra styrke/uthållighetsutveckling! *flex*

Från början var det tänkt att jag skulle köra flyes istället för incline bänk i smith som andra övning. Men jag kände redan på uppvärmningsvikterna att flyes var att glömma, min vänstra axel kändes inte alls bra. Har en gammal skada från min kampsportskarriär som gör sig påmind allt för ofta. Lyckligtvis inget som påverkar andra övningar (iaf inte än).

Efter passet satt jag och pressade mitt psyke i bastun. Grejen är att det är så skönt att sitta och samla tankarna och bara dega, efter ett bra pass. Och det kan man fan inte göra i omkl. rummet. Det är så mycket stoj och stök där, plus att man inte kan sitta bekvämt på de minimala bänkarna.


Väl hemkommen åt jag pastasallad med tonfisk och kall sås (kesella + medium salsa = kanon!) samt några oliver.


PS. Svär vid profetens skägg att jag såg en ny åder skymta på höger biceps idag. Blev inspirerad och spände mig som fan i toppläget på curlsen. Under min obligatoriska pose down på toa efter passet, lyste den dock med sin frånvaro. Men jag vet att den finns där nu, så nu ska den jävlen upp till ytan! :D

Ganymedes
2008-05-18, 16:40
Dags att rapportera gårdagens födointag.

Frukost:
Grov smörgås med lättmjukost och skinka
En tallrik yoghurt
Proteinshake
Omega-3 och Grönt té i kapsel

Mellanmål:
Ett äpple

Lunch:
Stekte lite köttfärs och rörde i pasta, ajvar, oliver, div. grönsaker och svamp.
Mjölk att dricka
Omega-3 och Grönt té i kapsel

Mellanmål:
Färska jordgubbar - årets första!

Middag:
Hemlagade enchiladas med het räkfyllning (best ever!)
Två glas rött
Omega-3 och Grönt té i kapsel
Ben & Jerry's nya Bohemian Raspberry som efterrätt (mindre dos än under bulk, så klart)

Kvällsmål:
Proteinshake


Lite fusk mao, men det är inte så farligt som det kunde blivit. När man druckit ett glas vin eller två blir man oftast så jäkla sugen på allt möjligt. Men jag hade disciplin trots det! :hbang:

Luttis
2008-05-18, 22:03
Alltid lika trevligt med nya PB, oavsett i vilken "gren" det är! Och ådran vill vi ha bild på nästa gång den dyker upp!

Ganymedes
2008-05-19, 06:28
Alltid lika trevligt med nya PB, oavsett i vilken "gren" det är! Och ådran vill vi ha bild på nästa gång den dyker upp!

Jag lovar! Ska ha kameran runt halsen konstant när jag curlar, och sedan slänga iväg stången och inta optimal foto-pose när den skymtar. :D



Måndag är min traditionella invägningsdag. Idag: 95.2 kg. Ner ganska på pricken 1 kg. Lite i överkant, men inget alarmerande iaf. *flex* Kan nog fortfarande skylla lite på vätskebalans etc. Men nästa måndag får det inte skilja ett helt kg iaf. Nu börjar den svåra delen!

LadyInsane
2008-05-19, 09:45
Härligt med PB i bänken!!

Önskar att jag kunde vara lika pedantisk som du:D

lectris
2008-05-19, 09:52
Önskar att jag kunde vara lika pedantisk som du:D

+1

Vill också ha ett helt skåp tillägnat mina "älsklingar" :Virro Skitsnyggt kök verkar du ha också, är jätteförtjust i sånt långsmalt kakel *drool*

Ganymedes
2008-05-19, 11:57
Härligt med PB i bänken!!

Önskar att jag kunde vara lika pedantisk som du:D

Tack tack! Ja, det kändes riktigt bra. Men det klart, det är fortfarande den magiska maxningen som är teh shit. 110 kg i bänk hittills och jag siktar på 115 kg innan året är slut. Vi får se hur det går. Har bara gjort två lyft på 110 kg än så länge dessutom, så det kan ju varit lite dagsformsflyt som avgjorde. :)

Pedantismen är mycket positiv för mig! Jag får saker gjorda i hemmet och det ser alltid snyggt ut, vilket ger mig sinnesro.

+1

Vill också ha ett helt skåp tillägnat mina "älsklingar" :Virro Skitsnyggt kök verkar du ha också, är jätteförtjust i sånt långsmalt kakel *drool*

Haha! Ja, jag är och förblir materialspelare. Som när jag spelade tennis en kort tid i mitt liv: då sa jag till min tränare att det är bättre att missa med ett dyrt racket, än att träffa med ett billigt. Den snåljåpen höll inte med... :D

Kul att du gillar köket. Det fyller 6 dagar idag, så det är helt nytt. Ska slänga in en bild på hela senare ikväll. Det blev verkligen PRECIS som jag ville ha det!

lectris
2008-05-19, 12:12
Kul att du gillar köket. Det fyller 6 dagar idag, så det är helt nytt. Ska slänga in en bild på hela senare ikväll. Det blev verkligen PRECIS som jag ville ha det!

Härligt!! Vill verkligen också renovera mitt kök, är orginal från 60-talet med snorgröna luckor och hela baletten. Inklusive myror på våren upptäckte jag nyligen.

*cry*

Ser fram emot bilder så man har något vila ögonen på. *popcorn*

Ganymedes
2008-05-19, 12:43
Härligt!! Vill verkligen också renovera mitt kök, är orginal från 60-talet med snorgröna luckor och hela baletten. Inklusive myror på våren upptäckte jag nyligen.

*cry*

Ser fram emot bilder så man har något vila ögonen på. *popcorn*

Du pratar fortfarande om köket nu, va? :naughty:

Koettman
2008-05-19, 13:07
Om jag räknade rätt så kör du 18 set bröst på dina 3 pass? Och biceps jobbar direkt eller indirekt under varje pass? Overkill under diet?

lectris
2008-05-19, 13:13
Du pratar fortfarande om köket nu, va? :naughty:

hehe jaaa.. vi säger väl så ;)

:em:

Ganymedes
2008-05-19, 13:24
Om jag räknade rätt så kör du 18 set bröst på dina 3 pass? Och biceps jobbar direkt eller indirekt under varje pass? Overkill under diet?


Ja, många sätt bröst blir det. Å andra sidan anpassar jag vikterna och vilan därefter. Jag kör aldrig till fail. Aldrig drop-set eller forced reps. Tycker därför att det håller. Iaf än så länge. Har precis kört första veckan efter detta schemat. Dessförinnan körde jag helkropp i 1.5 månader och då blev det bara runt 10 set bröst per vecka (1 övning per pass / 3 gånger i veckan).

Hantelcurlsen på pass 2 var inte planerade och är inte något som kommer vara med fortsättningsvis, så det är bara ett pass med direkt bicepsträning (2 övningar). Indrekt går ju inte göra något åt när jag kör rygg. Har tidigare kört rygg och biceps på samma pass av just den anledningen du antyder. Så nu kände jag att det var dax att flytta runt lite i schemat.

Med ovanstående i tanken kanske det inte är lika illa? Tar mer än gärna åt mig av kritik på mitt program, jag är lååångt ifrån fullärd. :)

Ganymedes
2008-05-19, 14:27
Double Pro (banana & peanuts)

Smakade skumbananer med en hint av något artificiellt sött i slutet. Doften av jordnötter som pulverformen lovade, kunde inte knappt spåras i slutresultatet.

Nu har jag iofs bara provat med vatten, så innan jag sätter ned foten helt så får jag ge mjölk en chans också. Men än så länge... nja.

Smak: 3/5
Doft: 4.5/5
Konsistens: 5/5
Hype/verklighet: 2/5
Pris: 4/5
Totalt: 3/5

Nu blir jag säkert utbuad av en enig pöbel här, men asså Double Pro Banana & Peanuts var inte sådär über som jag trott...

rolf
2008-05-19, 14:28
Grattis till bra bänk-PB, men bastun får du fan ta och skärpa dig med! Det skär i min finska själ ;) :D

Ganymedes
2008-05-19, 14:29
Grattis till bra bänk-PB, men bastun får du fan ta och skärpa dig med! Det skär i min finska själ ;) :D

Jag veeeet! Jag är hemskt ledsen! Vad ska jag göra då? Köra till fail eller? :laugh:

rolf
2008-05-19, 14:31
Jag veeeet! Jag är hemskt ledsen! Vad ska jag göra då? Köra till fail eller? :laugh:

Japp, ha en passare och kör till fail i alla set. 3 set är lämpligt :thumbup: Om du väljer att använda utrustning istället för raw så rekommenderas en hink med kallvatten storlek 6 av märket Metal att ha ena foten i.

Ganymedes
2008-05-19, 14:32
Japp, ha en passare och kör till fail i alla set. 3 set är lämpligt :thumbup: Om du väljer att använda utrustning istället för raw så rekommenderas en hink med kallvatten storlek 6 av märket Metal att ha ena foten i.

Haha! Så jag slipper åtminstone forced reps då? Där en "kompis" puttar in mig i bastun igen, när jag försöker smita ut med svansen mellan benen? :D

rolf
2008-05-19, 14:33
Haha! Så jag slipper åtminstone forced reps då? Där en "kompis" puttar in mig i bastun igen, när jag försöker smita ut med svansen mellan benen? :D

Forced reps sliter mycket så det rekommenderas inte för annat än vältränade. Att köra med planka så du bara är strax innanför bastudörren är bra variation dock. Gummiband också. :D

Ganymedes
2008-05-19, 14:36
Forced reps sliter mycket så det rekommenderas inte för annat än vältränade. Att köra med planka så du bara är strax innanför bastudörren är bra variation dock. Gummiband också. :D

:laugh: :laugh: :laugh: Helt plötsligt finns det något av värde för alla kolloiter att läsa i min journal. :)

Ganymedes
2008-05-19, 18:39
Här kommer lite bättre bilder på köket då.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/kitchen2.jpg
Golvet är mörkare än vad det ser ut på bilden, men annars är det är bra bild. Denna är tagen för 4 minuter sedan.


http://hem.bredband.net/1031114g2t/kitchen0.jpg
Och här är en bild från någon dag sedan. Så här ser det ut på kvällen med lite mys-pys med dimmern. Här är blandaren ännu inte monterad.

Syndicate
2008-05-19, 18:43
Jättefint kök! Ser stilrent och fräscht ut, dessutom vart det otroligt mysig stämning med dimmern.. perfekt för romantiska aktiviteter och måltider :D

Luttis
2008-05-19, 18:51
Otroligt snyggt kök! Sånt ska jag oxå ta och skaffa mig en vacker dag.

Ganymedes
2008-05-19, 19:04
Jättefint kök! Ser stilrent och fräscht ut, dessutom vart det otroligt mysig stämning med dimmern.. perfekt för romantiska aktiviteter och måltider :D

Japp :) Det är mysigt. Det är steglös "dimning" (eller vad man nu säger). Det är perfekt när man äter lite god mat att ha spottarna på knappt synbart. Då glöder det bara lite svagt i bänken och diskbänken. Givetvis ska det vara soft jazz eller lounge som bakgrundsmusik och fin mat med rött vin. Då spelar det nästan ingen roll om man får doppa sen eller inte. ;)

Otroligt snyggt kök! Sånt ska jag oxå ta och skaffa mig en vacker dag.

Tack, ja, visst är det? Finns mängder av fina kök att välja på men det var detta som kändes mest rätt.

Handcuff
2008-05-19, 19:09
När blev det här en heminredningsjournal? va va va va va?:confused:

Snyggt kök i alla fall :thumbup:

Ganymedes
2008-05-19, 19:16
När blev det här en heminredningsjournal? va va va va va?:confused:

Snyggt kök i alla fall :thumbup:

När damerna fick syn på mitt godisskåp som Eddie förutspådde. ;) Jag får posta något träningsrelaterat illa kvickt, annars kommer väl du spamma min journal med hån (precis som jag gör i din då och då). :)

Visst fan, det är ju måndag så obilgatoriska poseringsbilder är på g... Be right back!

Ganymedes
2008-05-19, 19:49
Deffstatus vecka 2 i bilder:

http://hem.bredband.net/1031114g2t/deffv2rygg.jpg
Ryggen ser rätt ok ut, tycker jag. Lite mycket fluff precis vid axlarna och midjan, men inte så att det är någon panik iaf. Vet att deffen kommer förbättra rätt mycket på rygg, så det känns bra!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/deffv2side.jpg
Hallå, pecs? Var är ni?! Fan. Här är förklaringen till varför jag prioriterar bröst rätt mycket i min träning. Nån jävla gång ska det väl hända något? Dessutom är det svårt att slå sidechests tycker jag.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/deffv2front.jpg
Detta var en av de lite sämre most muscular poserna jag fotat. Men samtidigt blev trapsen så bra att jag ändå lägger upp den! Magen blev fockad dock. Ah well, man kan inte få allt.

Handcuff
2008-05-19, 19:51
Ryggen är den rättvisaste posen:thumbup:

Men vem tusan har ritat på dig:confused:







:D

lectris
2008-05-19, 20:12
Ryggen är den rättvisaste posen:thumbup:

Håller med, du har ju ändå inte hållt på så länge men man ser ju skillnad på ryggen från de första bilderna du lagt upp här. Speciellt nedre delen ser mindre fluffig ut ;)

Köket tänker jag inte ens kommentera, är stum av avundsjuka. *gah!* :D

Ganymedes
2008-05-19, 20:13
Ryggen är den rättvisaste posen:thumbup:

Men vem tusan har ritat på dig:confused:







:D

Bah! Samma person som kammat dig, förmodligen. :D

Handcuff
2008-05-19, 20:15
Bah! Samma person som kammat dig, förmodligen. :D

Hahaha..ser f-n ut som om mitt hår är kammat! Måste byta bild :Virro

Ganymedes
2008-05-19, 20:16
Håller med, du har ju ändå inte hållt på så länge men man ser ju skillnad på ryggen från de första bilderna du lagt upp här. Speciellt nedre delen ser mindre fluffig ut ;)

Köket tänker jag inte ens kommentera, är stum av avundsjuka. *gah!* :D

Hmm... ja, det syns ju mer än vad jag förväntat mig på denna lilla tid faktiskt. Kul att du gillade köket btw! :)

Syndicate
2008-05-19, 20:38
Tycker det ser bra ut. Jag som trodde du var en tjåkkis :D
Frillan förhöjer dessutom helheltsintrycket *popcorn*

Ganymedes
2008-05-19, 21:10
Tycker det ser bra ut. Jag som trodde du var en tjåkkis :D
Frillan förhöjer dessutom helheltsintrycket *popcorn*

Haha! Nja, allt är ju relativt iofs. Tjåkk är enligt mig inte ett krav för deff. Jag föredrar det mer diplomatiska ordet fluffig. Fet som sådant skulle jag aldrig tillåta mig att bli. Det är inte min grej.

Nu ska vi se... Om frillan förhöjer helhetsintrycket, och ditt intryck var att jag inte ser tjåkk ut. Så måste jag med andra ord se ganska deffad ut? :Virro

Syndicate
2008-05-20, 06:29
Haha! Nja, allt är ju relativt iofs. Tjåkk är enligt mig inte ett krav för deff. Jag föredrar det mer diplomatiska ordet fluffig. Fet som sådant skulle jag aldrig tillåta mig att bli. Det är inte min grej.

Nu ska vi se... Om frillan förhöjer helhetsintrycket, och ditt intryck var att jag inte ser tjåkk ut. Så måste jag med andra ord se ganska deffad ut? :Virro
Ripped to the bone ;)

Eddie Vedder
2008-05-20, 06:32
http://hem.bredband.net/1031114g2t/deffv2side.jpg
Hallå, pecs? Var är ni?! Fan. Här är förklaringen till varför jag prioriterar bröst rätt mycket i min träning. Nån jävla gång ska det väl hända något? Dessutom är det svårt att slå sidechests tycker jag.


Det var en ny pose, den visade din form från sin bästa sida tycker jag. Riktigt snyggt, varför har du undanhållit oss detta?:D

Kul att deffen går framåt utan att du ännu verkar lida. Även köket var ju sjukt snyggt, det syns på dess kliniska renhet att där bor en man som inte tillåts äta.:D

Ollas
2008-05-20, 07:55
shyrre kök hörru;)

Ganymedes
2008-05-20, 07:59
shyrre kök hörru;)

Haha! Vilket smart drag av mig att lägga in de bilderna. Då kan alla ge positiva kommentarer i min journal, utan att nödvändigtvis ljuga och säga "bra traps" eller "här händer det grejer med fysiken". :D :MrT:

Ganymedes
2008-05-20, 14:50
Dags att hålla för näsan och svepa en dos Trück och sedan bege sig till gymmet. Taggad till tusen! Överväger faktiskt att ta med min telefon till omkl. rummet och ta en pumpad spännisbild efter passet, i kontrast till alla kalla bilder jag tagit hittills. Spännande, va? *rolleyes* :D

Luttis
2008-05-20, 15:18
Klart du ska ta bilder!! Sånt kan man aldrig få för mycket av.

Ganymedes
2008-05-20, 18:23
Jaha. Hur gör ni andra egentligen? Man är ju darrhänt som fan efter ett pass, och dessutom ska man försöka spänna sig samtidigt som man tar kortet. Telefonjäveln är ju i vägen hur man än gör och det blir suddigt som fan.

Ah well. Bild 1 är jag mest nöjd med, för där ser det faktiskt ut som att pecsen börjar komma igång. Om jag såg ut så när jag var kall skulle jag vara en bra bit på vägen. Så det kändes bra!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/litetryck2.jpg
Lite semispänd här. Helt ok pecs och en bra bild. Känns bra!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/litetryck1.jpg
Most muscular with phone in the way, heter denna posen. Svårt att få till det bra, men ändå. Helt ok med de förutsättningarna faktiskt.


Nästa gång ska jag nog ta med en riktig kamera. Helst skulle jag behöva ha med stativ eller något och ta med självutlösare, men där går fan gränsen för vad jag kan med inför folk på gymmet. :)

Ganymedes
2008-05-20, 18:28
Dagens pass, då!

Bra vikter och hyfsat pump, men min axel krånglade ordentligt vid hantelpressen. Jag blev lite nervös över det, men det var inte så illa att jag fick avbryta. Får fokusera rejält mycket mer på uppvärmningen nästa gång.


Hantelpress
6 set x 6 reps @ 35 kg

Chest press
4 set x 10 reps @ 35 kg

Militärpress
6 set x 6 reps @ 50 kg

Sidolyft
3 set x 15 reps @ 10 kg

Hantelrodd
6 set x 6 reps @ 32.5 kg

Chins
3 set x 8 reps @ kv.

Bortsett från att min vänstra axel strulade, som sagt, så var det ett bra pass. Fick fuska lite på de två sista chinsen och kan öka på hantelrodd och eventuellt även hantelpressen (om axeln är med på notorna, styrkan finns iaf).

Nu ska jag äta kyckling och bulgur!

lectris
2008-05-20, 18:57
Jaha. Hur gör ni andra egentligen?

Haha, det har jag också undrat :D Sällan fått till nån bra bild på gymmet, är skumt ljus där också *rolleyes*

Har du inte självutlösare på mobilen? Jag brukar trycka på knappen och sen fort som fan ställa den mot nån kant eller nåt och posa :D Sällan det blir bra dock, skakar även när jag spänner mig efter ett pass. Så blir ju suddigt ändå om man inte har blixt ;)

Dagens i-landsproblem.

Luttis
2008-05-20, 19:18
Absolut, pecsen ser verkligen ut att vara gå gång. Ser bra ut!

Ganymedes
2008-05-20, 19:22
Haha, det har jag också undrat :D Sällan fått till nån bra bild på gymmet, är skumt ljus där också

Har du inte självutlösare på mobilen? Jag brukar trycka på knappen och sen fort som fan ställa den mot nån kant eller nåt och posa :D Sällan det blir bra dock, skakar även när jag spänner mig efter ett pass. Så blir ju suddigt ändå om man inte har blixt

Dagens i-landsproblem.

Jo, det finns självutlösare iofs. Men ingenstans att ställa mobilen inne på muggen. Och jag tänker inte bli upptäckt då jag står och spänner mig i väntan på en 10 sek nedräkning, medans det stormar in massa killar i omklädningsrummet. Skäm uuuut! :)

Haha! Ja, i-landsproblem är det verkligen! Men det är de enda problem jag har. Jag bor ju i ett i-land. Det är ok att göra det. :)

Absolut, pecsen ser verkligen ut att vara gå gång. Ser bra ut!

Tack, det var vänligt av dig att påpeka det. Pecsen är min största akilleshäl. Eller ja, även om det finns annat som släpar lite så är det ändå pecsen jag har mest ångest för. Så allt positivt om dem gör mig väldigt gott! *cupid*

Ganymedes
2008-05-21, 12:01
Förvirringen när det gäller program kvarstår. Har lite lätt ångest över att uteslutit marklyft. Det är ju en så förbannat bra och kul övning. Men samtidigt är jag lite orolig för skaderisken, för min teknik är nog inte helt perfekt. Åh, denna ambivalens!

Syndicate
2008-05-21, 13:16
Finns det ingen duktig människa på ditt gym som kan kolla din teknik? Mark är ju en riktigt trevlig övning.

Ganymedes
2008-05-21, 13:21
Finns det ingen duktig människa på ditt gym som kan kolla din teknik? Mark är ju en riktigt trevlig övning.

Jo, men jag vågar inte prata med de stora pojkarna. *gah!* Nädå, det är svårt bara att justera efter talade instruktioner. Jag brukar söka tips från de större gubbarna på gymmet då och då. Men det är mycket lättare att själv kunna se hur man ser ut under en övning. Därför överväger jag att släppa på den mentala spärren som hindrar mig att ta med kamera in i gymmet...

Edit: Mark SKA med i programmet, så det så! :)

lectris
2008-05-21, 14:24
Edit: Mark SKA med i programmet, så det så! :)

:hbang:

Du behöver ju inte köra med några monstervikter, traggla tekniken på lägre vikter tills den sitter då :) Både med hjälp av gubbarna och kameran *popcorn*

Ganymedes
2008-05-21, 20:11
Ikväll supersettade jag löpträning med gräsklippning. :) Tog en löprunda på ca 3 km (slängde in lite intervaller dessutom, det har jag hört är hardcore) och direkt när jag kom tillbaka startade jag gräsklipparen.

Eftersom jag kritiserats för att vara mindre ambitiös i min löprapportering, kommer här en förbättring i form av ett diagram. Det har jag sett att de riktigt proffsiga kör med. Jag gör mitt i Paint, hur gör ni era? :Virro

http://hem.bredband.net/1031114g2t/diagram.jpg

lectris
2008-05-21, 20:12
Det har jag sett att de riktigt proffsiga kör med. Jag gör mitt i Paint, hur gör ni era? :virro

http://hem.bredband.net/1031114g2t/diagram.jpg

:laugh:

Ska också börja med det där tror jag. Känner helt klart igen livsglädjes-kurvan ;)

Ganymedes
2008-05-21, 20:14
Härligt att någon mer än jag är så lättroad, lectris. :) Sådana som vi har aldrig tråkigt. Iaf nästan aldrig.

Eddie Vedder
2008-05-21, 20:35
Härligt att någon mer än jag är så lättroad, lectris. :) Sådana som vi har aldrig tråkigt. Iaf nästan aldrig.

Då är vi tre då, den där var sjukt bra haha!:laugh: Det gick RIKTIGT fort för livsglädjen att gå upp mot slutet alltså, att njuta så mycketav hög puls efter avslutad konditionsträning antyder att det finns hopp om en uthållihtesidrottare i dig Ganymedes:D

Luttis
2008-05-21, 20:35
:laugh: :laugh: Det där var det absolut bästa diagrammet jag någonsin sett! Helt suveränt!

Handcuff
2008-05-21, 20:40
:laugh: :laugh: Det där var det absolut bästa diagrammet jag någonsin sett! Helt suveränt!

+ 10

:laugh: Vi har kompatibel humor. Får jag chans? (alltså på Ganymedes) :D

Ganymedes
2008-05-22, 07:14
Då är vi tre då, den där var sjukt bra haha!Det gick RIKTIGT fort för livsglädjen att gå upp mot slutet alltså, att njuta så mycketav hög puls efter avslutad konditionsträning antyder att det finns hopp om en uthållihtesidrottare i dig Ganymedes

Heh! Du borde bli advokat eller politiker, för du kan verkligen konsten att vända och vrida på allt. :) Finns betydligt angenämare sätt att höja pulsen... :D

:laugh:Det där var det absolut bästa diagrammet jag någonsin sett! Helt suveränt!
Jag vill tacka Gud, min mor och far, men framförallt Paint... :cool:


+ 10
Vi har kompatibel humor. Får jag chans? (alltså på Ganymedes)

Absolut, I thought you'd never ask! :naughty:

LadyInsane
2008-05-22, 07:20
Haha guu så vackert..:D

Jay-Z
2008-05-22, 07:22
Hur ser träningsprogrammet ut nu?

Orka bläddra i sidtrådsbläddrarträdsbläddraren.

Ganymedes
2008-05-22, 07:30
Haha guu så vackert..:D

Fortfarande långt ifrån din legendariska fail-grimas på hantelcurlsen. ;)

Hur ser träningsprogrammet ut nu?

Orka bläddra i sidtrådsbläddrarträdsbläddraren.

Med bertberts hjälp (och några till) har jag nu kommit fram till följande:

Pass 1:
Knäböj (3x8)
Benpress (4x10)
Militärpress (3x12)
Chins (3x8)
Incline hantelcurls (3x12)
Crunch (3x15)

Pass 2:
Bänkpress (6x6)
Inclinepress, smith (3x12)
Dips (3x8)
Sidolyft (3x10)
Vadpress, stående (3x15)
Lårcurls (3x12)

Pass 3:
Marklyft (3x4) (försiktig optimism)
Hantelrodd (6x6)
Hantelpress (3x12)
Pushdowns (4x10)
Stångcurls (3x6)
Magmaskin (3x15)



Nu får jag sluta vela och sätta ett antal pass enligt ovanstående. Det kan säkert bli bra om jag biter ihop. :hbang:

Jay-Z
2008-05-22, 07:34
Nu får jag sluta vela och sätta ett antal pass enligt ovanstående. Det kan säkert bli bra om jag biter ihop. :hbang:


Ja, schemat såg ju inte så fel ut, även om jag själv föredrar överkropp/underkropp.

Ganymedes
2008-05-22, 07:53
Ja, schemat såg ju inte så fel ut, även om jag själv föredrar överkropp/underkropp.

Tja, jag har ju många år kvar att träna. Så jag hinner nog utvärdera överkropp/underkropp-upplägget också tids nog. :) Jag är ju fortfarande relativt ny på gymmet, så det kommer nog ta ett tag till att hitta "rätt" i programuppläggen. Men än så länge är 3-split min favvo.

Ganymedes
2008-05-22, 14:43
Usch vad klockan går lååångsamt idag. 2.5 timmar kvar tills gym... :(

Ganymedes
2008-05-22, 19:49
Härligt pass idag! Jag gick ut med lite lägre vikter än normalt för att känna på programmet (tack för hjälpen med den biten, Bertbert). Kändes riktigt bra! Axeln gav mig inga bestyr heller. Och det var en bra mix av övningar. Rätt skönt att köra lite högre reps på militärpressen också. Plus att jag fick till mina chins riktigt bra! :hbang: Så här blev det idag:


Knäböj
3 set x 8 reps @ 70 kg (går att höja rejält här, ville mest känna på passet)

Benpress
4 set x 10 reps @ 85 kg (går också att höja rätt rejält)

Militärpress
3 set x 12 reps @ 40 kg (går att höja, men inte mycket ändå)

Chins
3 set x 8 reps @ kv (brukar få fuska på sista två. Nu blev det bara fusk på sista!)

Incline hantelcurls
3 set x 12 reps @ 12.5 kg (bra mjölksyra, men kan nog höja ett snäpp)

Crunch
3 set x 15 reps @ 10 kg (lagom. Får lite cp i ryggen ibland dock...)


När jag kom hem åt jag kycklingköttbullar, pasta, tomat och oliver. Ett glas mjölk till. Att något så enkelt kan bli så gott! :)

lectris
2008-05-22, 19:57
Inga bilder idag :confused: :(

Blir ju så bortskämd med tusentals bilder i denna journalen. I want more! more! MORE I TELL YOU! *popcorn*

Men bra jobbat på gymmet, vad annars liksom, det kommer från en användare med dubbelnamn. Bertbert, måste vara roligaste namnet nånsin :D

Eddie Vedder
2008-05-22, 20:00
Heh! Du borde bli advokat eller politiker, för du kan verkligen konsten att vända och vrida på allt. :) Finns betydligt angenämare sätt att höja pulsen... :D

Jag har för stort behov av att kunna ha belägg för det jag säger för att funka som politiker och på tok för dålig lögnare för att bli advokat.;)

När jag kom hem åt jag kycklingköttbullar, pasta, tomat och oliver. Ett glas mjölk till. Att något så enkelt kan bli så gott! :)

Låter grymt gott, kycklingköttbullar smakar faktiskt riktigt bra. Gött pass för övrigt!:thumbup:

Ganymedes
2008-05-22, 20:01
Inga bilder idag :confused:

Blir ju så bortskämd med tusentals bilder i denna journalen. I want more! more! MORE I TELL YOU! *popcorn*

Men bra jobbat på gymmet, vad annars liksom, det kommer från en användare med dubbelnamn. Bertbert, måste vara roligaste namnet nånsin :D

Bara för att det är du, så kan du få önska valfri bild då. ;) Hade dock inte med kameran till gymmet, vilket egentligen var synd - hade grymt snyggt pump i bicepsen efter chins och curls. :)

Ganymedes
2008-05-22, 20:02
Låter grymt gott, kycklingköttbullar smakar faktiskt riktigt bra. Gött pass för övrigt!:thumbup:

Absolut! Och pasta med flingsalt är faktiskt ganska svårslaget. Mums!

lectris
2008-05-22, 20:06
Bara för att det är du, så kan du få önska valfri bild då. ;)

Okej. Då önskar jag.... BEN! :devil:

Ganymedes
2008-05-22, 20:10
Okej. Då önskar jag.... BEN! :devil:

Does not compute.... *grr27*
Äh, det är högt tid att ta lite benbilder ändå, så... stay tuned. Någon speciell pose som önskas, nu när du ändå tagit kommandot? :D

lectris
2008-05-22, 20:15
Does not compute.... *grr27*
Äh, det är högt tid att ta lite benbilder ändå, så... stay tuned. Någon speciell pose som önskas, nu när du ändå tagit kommandot? :D

Hehe. Nja jag vet inte, kör de du tycker är mest fördelaktiga. Framifrån + sidechest (minus chest? haha) Kanske slänga in en sån "glutte-pose" som.. ja vem det nu var, introducerade i bilder-på-er-tjejer-tråden ;) *popcorn*

Handcuff
2008-05-22, 20:17
Neeeeeeeeej!!! snälla inga storkben i tråden *gah!*

lectris
2008-05-22, 20:17
Neeeeeeeeej!!! snälla inga storkben i tråden *gah!*

haha tyst!

STORKBEN! STORKBEN! heja heja *drool* *popcorn* :D

Ganymedes
2008-05-22, 20:28
Neeeeeeeeej!!! snälla inga storkben i tråden

Jag gillar inte dig Handcuff. Allvarligt. :furious:




*kissass*


haha tyst!

STORKBEN! STORKBEN! heja heja *drool* *popcorn*

Lugn och fin nu. Så illa är det faktiskt inte. Eller jo. Importerar bilder från kameran as we speak... :em:

bertbert
2008-05-22, 20:33
Aaah du sjösätter ideerna! Låt höra vad du tycker om några veckor! :thumbup:

(Stoooorkben!? :D)

Ganymedes
2008-05-22, 20:35
Ok. Detta är ett never before seen on Kollo-special...

http://hem.bredband.net/1031114g2t/vad1.jpg
Vaden. Vette fan hur man ska fota den egentligen. Går ju fan inte att ens komma med i bild med självutlösare, så jag lade upp foten på bordet och spände och tog kort. ;)


http://hem.bredband.net/1031114g2t/thigh1.jpg
Lårbild. Behöver jobba på ben rätt hårt, jag vet. Och det är också därför de inte dykt upp på bilder här på Kollo. Än. De ska bli bra. Och en sak till: mina zebra-boxers är tillägnade dig, Handcuff. ;)

Handcuff
2008-05-22, 20:35
Jag gillar inte dig Handcuff. Allvarligt. :furious:
*kissass*


Felåt....:(

lectris
2008-05-22, 20:43
hahaha, kalsongerna matchar ju kaklet :D

Nä men vaderna ser väl helt okej ut fast, eh, lite mysko bild kanske. Har du ingen i närheten som kan ta bilder från lite håll så man får en bättre uppfattning? :)

Ganymedes
2008-05-22, 20:43
Aaah du sjösätter ideerna! Låt höra vad du tycker om några veckor! :thumbup:


Absolut! Återkommer så klart löpande med reflektioner. Tack för hjälpen! :)

Ganymedes
2008-05-22, 20:45
hahaha, kalsongerna matchar ju kaklet :D

Nä men vaderna ser väl helt okej ut fast, eh, lite mysko bild kanske. Har du ingen i närheten som kan ta bilder från lite håll så man får en bättre uppfattning? :)

Nä... Om du inte redan var på väg till Handcuff för att äta hans "nötfärs"... :Virro ... så kunde du ju kommit hit och fixat fotandet. ;)

Haha! Ja, det tänkte jag inte ens på, men visst fan, jag har kakel-kallingar! :laugh:

Ganymedes
2008-05-22, 20:46
Får väl göra några till försök med självutlösaren då... Satans kvinnor till att aldrig vara nöjda... ;)

lectris
2008-05-22, 20:51
Satans kvinnor till att aldrig vara nöjda... ;)

tss. Klart jag är nöjd, men bilder på kill-ben är så jäkla sällsynta på det här forumet så det skadar ju inte att kämpa fram några extra ;) *kissass*

Ganymedes
2008-05-22, 20:53
tss. Klart jag är nöjd, men bilder på kill-ben är så jäkla sällsynta på det här forumet så det skadar ju inte att kämpa fram några extra ;) *kissass*

Importerar.... Fick ta hit grannfrun och be henne ta lite kort, men hon började också klä av sig när jag tog av mig byxorna... :em: :D Nädå, tog ned spegeln från hallen, så jag kunde se displayen i kameran. Nu är jag iaf med i bild... Snart så...

Ganymedes
2008-05-22, 20:59
http://hem.bredband.net/1031114g2t/thigh2.jpg
Försök till översiktsbild. Tycker själv att det blev bra!

lectris
2008-05-22, 21:05
http://hem.bredband.net/1031114g2t/thigh2.jpg
Försök till översiktsbild. Tycker själv att det blev bra!

Mycket bättre!

Ser ju inte alls tokigt ut :) Inga storkben så långt ögat når. Nog finns det plats för förbättring men så är det ju med allt nästan ;) Jag godkänner.

Handcuff
2008-05-22, 21:09
Inge fel på dom benen ju :thumbup:

Ganymedes
2008-05-22, 21:10
Mycket bättre!

Ser ju inte alls tokigt ut :) Inga storkben så långt ögat når. Nog finns det plats för förbättring men så är det ju med allt nästan ;) Jag godkänner.

Tack så jättemycket! De orden gjorde mig väldigt glad, och jag ska ha dem i bakhuvudet när jag med ångest tittar mot knäböjsställningen fortsättningsvis. Du får gärna fortsätta kräva mig på obekväma bilder (inom rimliga gränser). :D

Ganymedes
2008-05-22, 21:11
Inge fel på dom benen ju :thumbup:

Tack kompis! Nu får jag ju hybris här hemma... När får man se dina spiror då? Antar du också utmaningen? :)

rolf
2008-05-22, 22:41
Bra ben! Proportionerna lår-vader är som de ska, och schyssta markeringar på låren! :thumbup:

Ganymedes
2008-05-23, 07:17
Bra ben! Proportionerna lår-vader är som de ska, och schyssta markeringar på låren! :thumbup:

Yay! :hbang: Fast de där markeringarna gjorde mig lika glad som förvånad. De är fortfarande så pass svaga att det krävs bra ljus för att de ens ska komma fram. Men bevisligen finns det något där. Så snart så!

bertbert
2008-05-23, 07:25
Mycket bättre!

Ser ju inte alls tokigt ut :) Inga storkben så långt ögat når. Nog finns det plats för förbättring men så är det ju med allt nästan ;) Jag godkänner.

Lectris har rätt; det finns utrymme för förbättring, men tränat ben har du ju.

Och kalsongerna matchar fortfarande kaklet! :MrT:

Ganymedes
2008-05-24, 06:27
Lectris har rätt; det finns utrymme för förbättring, men tränat ben har du ju.

Och kalsongerna matchar fortfarande kaklet! :MrT:

Det finns alltid utrymme för förbättring! :) Vafan, nästa gång jag tar kort ska jag vara noga med att ha andra kallingar då. :furious: :D

Ganymedes
2008-05-24, 06:31
Ouuuäääh! Igår var det utekväll med grymt god mat (grillad lammfilé och halloumi till förrätt!) och det slank ner tre glas vin. Och två öl. Inga mängder, men med tanke på hur väldigt sällan jag ens dricker nu för tiden, var det bevisligen tillräckligt för att det ska kännas idag... :( Eller ja, jag har ingen huvudvärk eller så, men jag känner mig lite skakig och svettig.

Har precis ätit frukost och ska snart hoppa in i duschen. Då brukar det värsta lätta. Hoppas det iaf, för jag vill ju träna runt kl. 10 idag! :cryout:


Jag försökte ligga extra lågt med kcal intaget hela gårdagen, för att "kunna" äta lite mer på kvällen. Frågan är hur ni andra brukar göra? Brukar ni ligga lågt före (som jag) eller tar ni igen det i efterhand? I detta fall blir jag nog tvungen att göra både och iofs. :)

LadyInsane
2008-05-24, 08:20
Själv skulle jag nog bara se det som en ätardag, and go with the flow! Vanligt för brudar är ju att äta noll samma dag som man ska festa, för att se så snygg ut som möjligt, och sedan blir man stupfull på några cider. För mig är det iaf bättre att äta bra under dagen, så påverkas jag inte lika mycket. :)

Riktigt fina ben! Vill dock se en pose där du sätter ihop fötterna lite mer. De står alldeles förmycket isär för att göra dem rättvisa. Tror att de är ännu bättre!

Ganymedes
2008-05-24, 08:53
Själv skulle jag nog bara se det som en ätardag, and go with the flow! Vanligt för brudar är ju att äta noll samma dag som man ska festa, för att se så snygg ut som möjligt, och sedan blir man stupfull på några cider. För mig är det iaf bättre att äta bra under dagen, så påverkas jag inte lika mycket. :)

Ja, jag får väl se det som så. Brukar egentligen aldrig ta ätardagar under deff, men helt manisk får man inte bli heller. Så det gör inte så mycket. Och nu känner jag mig helt pigg igen, så det ska bli härligt att åka och träna strax! *flex* Förresten, är du säker på att det är icke-ätandet som gör att man ser så snygg ut som möjligt, är det inte de där ciderna? ;)


Riktigt fina ben! Vill dock se en pose där du sätter ihop fötterna lite mer. De står alldeles förmycket isär för att göra dem rättvisa. Tror att de är ännu bättre!

Det var snällt sagt - det finns hopp kvar mao? *cupid* Nästa gång kameran åker fram så får jag testa ditt tips. Jag tycker verkligen att det är skitsvårt att få till bra poser, så jag tar tacksamt emot alla tips jag får.

Nu ska jag packa väskan! YEAH! :hbang:

Ganymedes
2008-05-24, 12:31
Förmiddagspass!

Bänkpress
6 set x 6 reps @ 90 kg (kan nog öka nästa gång!)

Incline press, Smith
3 set x 12 reps @ 40 kg (förvånansvärt tungt, men det gick bra ändå)

Dips
3 set x 8 reps @ kv+10 kg (inget fusk på sista!)

Sidolyft
3 set x 10 reps @ 12.5 kg (tungt!)

Vadpress
3 set x 15 reps @ 80 kg (kan öka nästa gång igen)

Lårcurls, sittande
3 set x 12 reps @ 55 kg (kan öka ganska mycket nästa gång)


Bänkpressarna gick riktigt bra! 6x6 på 90 kg är än så länge mitt bästa resultat (1 rep max är 110 kg). Men till skillnad från förra gången, kände jag att jag hade lite kraft kvar och att jag nog kan öka liiite grand till på denna övning. :hbang: Axeln gav mig inget krångel denna gången heller, men den är ett litet orosmoment ändå.

Smithpressarna kändes inte bra i axeln, så jag fick experimentera lite med lutning och greppbredd innan det blev bra.

Lårcurls har jag inte kört på jättelänge och jag hade ingen direkt aning om vart jag skulle lägga viktnivån. Det blev lite lågt, men jag tänkte att det kan vara skönt att få öka lite successivt på denna.

Avslutade passet med att dra lite i kabelcrossen för att få in lite blod i bröstmusklerna. Det brukar vara bra för självkänslan när man går och spänner sig framför spegeln sedan (när ingen ser, så klart!). Känns som att det börjar rulla på igen nu med muskelutvecklingen. Fick till en ganska respektingivande krabba (med mina mått mätt). :D

Handcuff
2008-05-24, 12:33
Stabilt med ett pass lördag förmiddag :hbang:

rolf
2008-05-24, 15:00
Bra presterat sådär dagen efter! *flex* Reppande på 100 i bänken efterlyses, pronto!

..hur går bastuträningen btw? :D

Ganymedes
2008-05-24, 21:29
Bra presterat sådär dagen efter! *flex* Reppande på 100 i bänken efterlyses, pronto!

..hur går bastuträningen btw? :D

Inte vågar man väl gå emot din vilja, antar jag? ;) Ska jag köra på 100 kg så får jag frångå mitt 6x6 upplägg. Tror jag ligger på 3-4 reps på 100 kg. Men det kan jag gott göra, om inte annat för att prova hur det går. Får bli nästa bänk-pass då, vilket blir söndag om en vecka. På måndag blir det mark!

Bastuträningen? Haha! Ja, det skiter sig kungligt. Men det är trevligt att faila där iaf. ;)

Ganymedes
2008-05-26, 08:42
Jaha, vågen står visst fortfarande på 95.2 kg. Fuskade iofs på fredagen med både fel mat och alkohol (om än måttligt). Men samtidigt höll jag igen rätt bra både på lördag och söndag. Plus att jag var ute och körde ett 20 min löppass med intervaller igår kväll. Men det räckte bara till att hålla nollan. :( Jaja. Jag hamnade ju inte på plus iaf. Och sådan panik har jag iofs inte heller. Hade dock hoppats på 100-300 g ned...

Ikväll blir det gym!!

lectris
2008-05-26, 08:52
Skrutten då. Se det som en utmaning: denna veckan blir grym!! :hbang:

Ganymedes
2008-05-26, 16:08
Skrutten då. Se det som en utmaning: denna veckan blir grym!! :hbang:

Absolut, nya tuffare tag och mindre fusk! :)

Nu väntar en kall och trööögflytande Double Pro (banana and peanut, fast jag har fått varianten "skumbanansmak och jordnötsdoft" iofs) i kylen, sedan bär det av till gymmet. :hbang:

Ganymedes
2008-05-27, 07:44
Gårdagens kvällspass var mycket lyckat! Allra bäst var hur marklyften kändes. Visserligen på relativt låg vikt, men tekniken satt så bra som jag kunde och lyften kändes riktigt bra. :hbang:

Marklyft
3 set x 4 reps @ 140 kg (Lätt!)

Hantelrodd
6 set x 6 reps @ 35 kg

Hantelpress
3 set x 12 reps @ 22.5 kg (axeln kändes rätt bra!)

Pushdowns
4 set x 10 reps @ 35 kg

Stångcurls
3 set x 6 reps @ 42.5 kg

Magmaskin
3 set x 15 reps @ 60 kg


Inte mycket mer att berätta om passet egentligen. Alla övningar utom magmaskinen och pushdowns'en kommer jag höja vikter på till nästa gång. *flex*

Syndicate
2008-05-27, 13:49
Bra där! Använder du remmar när du markar? bara nyfiken ;)
fyror på 140 är bra skit!

lectris
2008-05-27, 14:18
Grattis till bra mark! :)

Ganymedes
2008-05-27, 14:19
Bra där! Använder du remmar när du markar? bara nyfiken ;)
fyror på 140 är bra skit!

Japp, jag kör med remmar. Jag vet att greppet bör tränas också, men jag prioriterar rygg. Så då får det bli med remmar. Iaf ett tag till.

Börjar förresten knänna av marklyften nu, ländryggen är behagligt träningsvärksbelagd! ;) Nästa markpass blir det lyft på 150 kg! :hbang:

Ganymedes
2008-05-27, 14:20
Grattis till bra mark! :)

Tack tack! :bow:

Ganymedes
2008-05-28, 18:17
Idag har jag känt mig trött, matt och stundtals lite yr. Ingen optimal känsla inför träningen... Men, och jag får inte betalt för att säga detta, när jag hävt i mig en dos Trück så kändes det faktiskt lite bättre! Passet började väl lite som ett normalt pass, men benövningarna gick riktigt bra och tackvare dem så kändes passet totalt sett kanon!


Knäböj
3 set x 8 reps @ 90 kg (kan höja igen nästa gång)

Benpress
4 set x 10 reps @ 95 kg (blev riktigt tungt, men kan nog höja lite till)

Militärpress
3 set x 12 reps @ 40 kg (bra pump i axlarna, vilket jag inte brukar få)

Chins
3 set x 8 reps @ kv. (strikta och fina, fusk på sista reppen dock. Fixar aldrig den riktigt bra)

Incline hantelcurls
3 set x 12 reps @ 12.5 kg (höjer nästa gång)

Crunch
3 set x 15 reps @ 10 kg (känns mest i höftböjaren, men rätt ok i magen)

Bonus disco-övning: Stångcurls
3 set x 12 reps @ 40 kg (var så pigg och träningssugen att jag slängde in lite disco på slutet!)


Idag har jag även tagit en 40 min lång promenad direkt efter lunchen. Det var rätt skönt.

Nu ska jag koka ihop något att äta! *popcorn*

Luttis
2008-05-28, 18:23
Du verkar ju få öka på vikterna inför alla kommande pass. Härligt!! Jag har varit sugen på att införskaffa Trück ett tag nu, mest för att se om man märker någon skillnad. Gillar du det??

Eddie Vedder
2008-05-28, 18:28
Jag gillar dina pass Ganymedes, rejäla övningar och vikter som antyder att du kör kontrollerat.

Du är ju stor och grov så jag gissar att du skulle kunna fuska upp några extra kg här och där om du var mer oförståndig. Är det åldern tro?:D

Hursomhelst ser det bra ut. Och givetvis ska du inte se förra veckan som misslyckad, har du inget datum då formen bara MÅSTE vara nådd så är det ju ingen fara att deffen stagnerar lite när orsaken är en trevlig kväll med god mat och dryck.:thumbup:

Handcuff
2008-05-28, 19:05
Hmm...då ska vi se vad det dykt upp för fånigheter i journalen sen sist....

Inget att häckla i alla fall :D

Bra att du kör på sansade vikter (som jag) :thumbup:

Ganymedes
2008-05-28, 19:28
Du verkar ju få öka på vikterna inför alla kommande pass. Härligt!! Jag har varit sugen på att införskaffa Trück ett tag nu, mest för att se om man märker någon skillnad. Gillar du det??

Ja, fast det beror delvis på att jag inte riktigt vet mitt max på alla övningarna med givet antal reps och delvis för att jag hellre gör övningarna strikt på bekostnad av ego-vikter. Kanske inte hardcore, men å andra sidan har jag varit skadefri sedan jag började träna. Och jag har gjort enligt mig hyfsat bra ökningar dessutom. Så det är nog inte helt fel metod. :)

Trück är en bra produkt, men än så länge så är Rage bättre för mig. Smaken på Rage är faktiskt riktigt god. Smaken på Trück är starkt sur till en början, lite vass och artificiell och går sedan över till lite gammal unken vind och ganska söt apelsin. Min smakbeskrivning är ungefär lika illa som själva smaken. :) Men det viktigaste är ju att den går ner iaf, vilket den ju gör. Prestation, pump och "speedad" känsla är Rage hittills bättre på. Pump är oavgjort. Så nja, jag skulle nog rekommendera Rage ganska lätt. Fråga mig igen när min Trück-burk är slut. :)

Jag gillar dina pass Ganymedes, rejäla övningar och vikter som antyder att du kör kontrollerat.

Du är ju stor och grov så jag gissar att du skulle kunna fuska upp några extra kg här och där om du var mer oförståndig. Är det åldern tro?

Hursomhelst ser det bra ut. Och givetvis ska du inte se förra veckan som misslyckad, har du inget datum då formen bara MÅSTE vara nådd så är det ju ingen fara att deffen stagnerar lite när orsaken är en trevlig kväll med god mat och dryck.

Passen är sköna, men är det där en förklädd pik till min klenhet? Eufemismens mästare Eddie Vedder i högform... :D Vilket som (och för att bevara lite ego, även om det råkar vara sant...) så stämmer din teori. Precis som jag skrev till Luttis så kör jag på den säkra sidan, dels för att jag inte riktigt vet mitt max på given övning och antal reps/set. Men också dels för att göra utförandet så bra som möjligt, få bra kontakt (inte bara hysta upp vikten) och för att undvika skador. Men jag vill inte påstå att jag kör lätt. Jag får allt ta i så att mitt ansikte förvrids och ändrar färg rätt oroväckande. Så nått mjäk är det inte frågan om. Safety hardcore! :D

Du har så klart rätt om förra veckans deffresultat. Jag har ingen ågren över det, men jag tyckte mig nog kunnat räkna lite bättre. Men men. Bara denna veckan pekar nedåt så är det ingen fara. Rock on!

Ganymedes
2008-05-28, 19:30
Hmm...då ska vi se vad det dykt upp för fånigheter i journalen sen sist....

Inget att häckla i alla fall :D

Bra att du kör på sansade vikter (som jag) :thumbup:

Japp, vi viktmjäkisar får hålla ihop! *kissass* :D

Syndicate
2008-05-28, 19:30
Bra pass idag. Jag tyckte det va bra vikter också :)

Ganymedes
2008-05-28, 19:32
Dagens huvudmål blev riktigt lyckat!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/IMG_4500.jpg
Skivad, grillad kyckling med en egenkomponerad röra bestående av bulgur, tomat, gurka, olivolja, oliver och div. kryddor. Deffvänligt och hälsosamt. Och sanslöst gott!

Ganymedes
2008-05-28, 19:33
Bra pass idag. Jag tyckte det va bra vikter också :)

Indeed! *flex* Det var rätt friskt tempo också, vilket ju gör att vikterna känns tyngre än de kanske egentligen är. Iaf ett mycket givande pass och jag är nöjd och belåten. :)

Eddie Vedder
2008-05-28, 19:37
Vilket som (och för att bevara lite ego, även om det råkar vara sant...) så stämmer din teori. Precis som jag skrev till Luttis så kör jag på den säkra sidan, dels för att jag inte riktigt vet mitt max på given övning och antal reps/set. Men också dels för att göra utförandet så bra som möjligt, få bra kontakt (inte bara hysta upp vikten) och för att undvika skador. Men jag vill inte påstå att jag kör lätt. Jag får allt ta i så att mitt ansikte förvrids och ändrar färg rätt oroväckande. Så nått mjäk är det inte frågan om. Safety hardcore! :D

Det var precis så jag menade. Det är definitivt inte mjäk att träna klokt. Man kan mjäka och fuska till förbannelse och man kan pressa skiten ur sig trots att man tränar med sunt förnuft.

Jag kan tänka mig att inlägget kanske förefaller som ett subtilt "du är svag för att vara så stor" men så är det inte.:D

Ganymedes
2008-05-28, 20:30
Jag kan tänka mig att inlägget kanske förefaller som ett subtilt "du är svag för att vara så stor" men så är det inte.:D

Du är så söt att häften vore nog. *cupid* :D

Dags för frukt och proteinshake och sedan är det bingen. Känns så fel att lägga sig när solen inte gått ned ens, men ska jag ens vara människa på jobbet i morgon så måste jag sova ordentligt. Och det händer ändå inget kul ikväll, förutom att jag fått så många inlägg i min journal då. :D

Ganymedes
2008-05-29, 12:28
Kom precis tillbaka från en 40 minuters promenad så här på lunchrasten. Överväger att köra lite intervaller i kväll också, men vi får se. Tjuvtittade på vågen i morses och nu ser allt ut att vara enligt plan igen. :)

Ganymedes
2008-05-29, 19:37
Svårt att motstå grillen en vacker kväll som denna. Detta blev med kombinerade middag/kvällsmat:

http://hem.bredband.net/1031114g2t/grillat.jpg
Grillade fläskköttsspett med hemmagjord tsatsiki, grillade champinjoner, oliver, majs, tomater och en liten kludd ajvar. *drool*

Eddie Vedder
2008-05-29, 19:39
Svårt att motstå grillen en vacker kväll som denna. Detta blev med kombinerade middag/kvällsmat:

http://hem.bredband.net/1031114g2t/grillat.jpg
Grillade fläskköttsspett med hemmagjord tsatsiki, grillade champinjoner, oliver, majs, tomater och en liten kludd ajvar. *drool*

OMG!*drool*

Om du klarade av att enbart nöja dig med den där portionen förtjänar du tapperhetsmedalj.

Ganymedes
2008-05-29, 20:20
OMG!*drool*

Om du klarade av att enbart nöja dig med den där portionen förtjänar du tapperhetsmedalj.

Haha! Nja, den där medaljen gjorde jag mig inte riktigt förtjänt av... :em: Det blev ett spett till och några champinjoner. Men no harm done, jag ligger nog vettigt till kcal-mässigt idag vilket som. :thumbup:

Ganymedes
2008-05-31, 19:53
Två tragiskt långa övertidsdagar är nu avklarade. I morgon blir det gym på kvällen, men på förmiddagen ska jag ta igen all sol jag förlorade igår och idag!

Ganymedes
2008-06-01, 15:45
32°C i skuggan. Perfekt läge för att stänga in sig på gymmet. Ok, hade jag inte varit ute die ganze tage sedan kl. 08.30 i morses, hade jag kanske haft lite ångest. Men nu spelar det inte någon större roll om jag tränar i 1 h inomhus. Hoppas axeln håller nu, det blir bänk idag!

Ganymedes
2008-06-01, 20:13
Idag var det ett av de skönaste gympassen i år! Det var många faktorer som spelade in. Kanonbra pump i bröstet och en härligt speedad känsla genom hela passet. Det var varmt i lokalen, vilket jag personligen föredrar. Jag hade med en egen skiva med nyfunnen grym musik, och eftersom det bara var jag och tre till där inne, var det inga problem med att dra på rejält med volym! :hbang: Axeln kände jag inga problem med på hela passet och jag var laddad till tusen.

Enda minuset (om än ett litet) var att jag missade att få med mig min EsaPro. Det blev bara vitargo före passet. Trücken tog jag innan jag åkte, som tur var. Efter passet blev det vitargo och protein - jag tog dock EsaPro när jag kom hem. Mindre opti, men mer opti än inget. ;)

Bänkpress*
11 reps @ 70 kg
10 reps @ 70 kg
8 reps @ 80 kg
8 reps @ 80 kg
6 reps @ 90 kg
4 reps @ 90 kg
3 reps @ 100 kg

Incline press, Smith
3 set x 12 reps @ 40 kg

Dips
3 set x 8 reps @ kv+10 kg

Sidolyft
3 set x 10 reps @ 12.5 kg

Vadpress
3 set x 15 reps @ 90 kg

Lårcurls, sittande
3 set x 12 reps @ 65 kg


*)Körde helt på känn utan närmare eftertanke. Hade bara bestämt mig för att jag skulle upp i 6-7 set och höja vikten efter vartannat set. Minimalt med vila. Kom sedan på att Rolf ville se lite 100 kg reps, så jag levererar lite där också. :) Inte så imponerande antal dock, vilket jag skyller på att jag pumpat mig slut innan.

Efter passet åkte jag hem och spände mig inför kameran. Bilder kommer snart. Det var också väldigt lyckat btw, hittade nya ådror för första gången på kort! :hbang:

Handcuff
2008-06-01, 20:15
Du ligger verkligen i du :thumbup:

Kommer bli kanon!

rolf
2008-06-01, 20:15
Yeah baby! Det är så sjukt skönt när ett pass bara går sådär bra utan anledning :D Bra bänkat, starkt att reppa på 100 ändå trots så många set innan! :hbang:

Ganymedes
2008-06-01, 20:40
Du ligger verkligen i du

Kommer bli kanon!

Cheers, baby! Kom ihåg detta om fem år eller så... :cool:

Yeah baby! Det är så sjukt skönt när ett pass bara går sådär bra utan anledning :D Bra bänkat, starkt att reppa på 100 ändå trots så många set innan! :hbang:

Kände mig faktiskt rätt stark där. Men det är ju alltid skönt att höra det från respektabelt håll också! :) Känns axeln så här bra nästa gång det är bänk, får det bli mer fokus på högre vikter, det var ju skitkul! :hbang:

Ganymedes
2008-06-01, 20:48
Dags för 100% nytagna bilder att förhöja värdet på min journal. Helt klart är att det gör en del att ta bilder i bra ljus. Men jag kan inte ens själv skylla allt på bra fotografering - för tusan, det börjar ju ploppa fram lite kött under hullet! Gjorde mig väldigt glad att bilderna blev så bra. Det känns som att man kommit en bit på vägen nu.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/front-v3-2.jpg
Denna bilden blev bra! Verkligen nöjd med hur stor armen ser ut. Fick till den vinkeln perfekt, även om posen som sådan säkert lämnar massor att önska. Det var iaf en riktig självförtroende-boost att se denna bild i datorn. Faktiskt.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/front-v3-1.jpg
Haha! Min egen special-pose. Ett måste vid varje fototillfälle!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/rygg-v3.jpg
Åsså lite rygg/biceps då. Nu tycker jag nog att deffen börjar märkas av. Skuggorna blev kanske lite väl överdrivna pga den nedgående solen, men det behöver vi inte låtsas om. Trapsen blev bra, men fan vad svårt det ska vara att inte skjuta fram huvudet. Ser ju ut som en gam eller nått...


That's it! Har dock två specialbilder kvar att lägga ut lite senare. Det är nämligen så att jag för första gången ever lyckats fota några nya ådrar som ploppat upp precis i dagarna! Hur hardcore är inte det då? :hbang:


PS. Jante lagen - sug min basun! *mini

rolf
2008-06-01, 20:51
Ja jävlar, det ser ju riktigt bra ut och det är klart man ska vara stolt över det! Jantelagen kan ju krypa upp någonstans.. Dubbelbicepsen är min favoritbild, övre rygg+traps+axlar ser verkligen maffiga ut! *flex* Bra övre bröst på första bilden också!

Syndicate
2008-06-01, 20:59
Ser riktigt bra ut ;) fasen vilka rejäla armar du sitter inne med!
och självförtroendet verkar det inte heller vara något fel på=) It's all good :thumbup:

Ganymedes
2008-06-01, 21:06
Ser riktigt bra ut ;) fasen vilka rejäla armar du sitter inne med!
och självförtroendet verkar det inte heller vara något fel på=) It's all good :thumbup:

Jodå, tack! Armarna är rätt ok i förhållande till resten. Men mer smisk behöver de! Och vad gäller självförtroendet så har du rätt, det är det inget större fel på. Men jag vill förtydliga att jag har lång väg kvar till att vara arrogant och hybrisdrabbad. Fast det kanske verkar tvärt om på forumet? Vilket som så vet jag mina styrkor och mina svagheter, ingen idé att hymla om det.

Ganymedes
2008-06-02, 07:49
Invägning idag igen då. 92.9 kg. Jag tror att stor del av nedgången från förra veckan beror på vätska. Låg och pressade hela dagen i solen igår, men slarvade nog lite väl mycket med vattenintaget. Och så ett svettigt varmt pass på det. Och för min del är det inte direkt hungerframkallande när det är 30°C ute. Så, det är nog ingen fara med den stora nedgången. Det är nog mest vätska som sagt. :)

lectris
2008-06-02, 07:55
Ja jävlar, här är det framstegpå löpande band :thumbup: Tror du att du är nöjd vid 90kg nu när du börjar närma dig, eller vill du skala av mer?

Edit: jag kan inte se dina specialbilder :(

Ganymedes
2008-06-02, 08:47
Ja jävlar, här är det framstegpå löpande band :thumbup: Tror du att du är nöjd vid 90kg nu när du börjar närma dig, eller vill du skala av mer?

Edit: jag kan inte se dina specialbilder :(

:) Jag är inte alls säker på att 90 kg räcker, nej. Men det är ett första mål iaf. När jag väl är där ska jag utvärdera och så får vi se. Men troligtvis blir det något kg till efter det.

Ser nu att jag har fel filformat på mina specialbilder... *gah!* Får rätta till det lite senare.

Ganymedes
2008-06-02, 08:57
Sådär! Så här skulle föregående inlägg sett ut (mod får gärna ta bort det felaktiga).



På två andra bilder jag tog igår, fick jag syn på lite nytt godis som jag inte lagt märke till tidigare. :D

http://hem.bredband.net/1031114g2t/dieoder1.jpg
Två stycken små maskar kryper på trapsen.


http://hem.bredband.net/1031114g2t/dieoder2.jpg
Denna var det lite cool placering på.

:D

lectris
2008-06-02, 09:49
Roligt med ådror :) Lookin' good, mister!

Ganymedes
2008-06-02, 10:03
Roligt med ådror :) Lookin' good, mister!

Yay! Approval! :cool: Lite kass att jag skreiv ådrar istälelt för ådror på första bilden dock... Kanske ska hålla mig till tyskan. :)



Pga schemaändring på jobbet kommer morgondagens pass att förläggas ikväll istället. Inte mig emot, är riktigt sugen på marklyft! :hbang:

Ganymedes
2008-06-02, 13:08
Lite kass att jag skreiv ådrar istälelt för ådror på första bilden dock... Kanske ska hålla mig till tyskan. :)

Kanske ska hålla mig till att tänka, inte skriva... :cryout:

lectris
2008-06-02, 13:12
Kanske ska hålla mig till att tänka, inte skriva... :cryout:

Hehe nåja, hjärnan fungerar ju inte alltid som den ska när man deffar ;)

rolf
2008-06-02, 13:52
Ådror är the shit, man kan bli helt barnsligt lyrisk när man hittar några nya :D

Ganymedes
2008-06-02, 14:33
Hehe nåja, hjärnan fungerar ju inte alltid som den ska när man deffar ;)

Tack för erbjuden smitväg med heder i behåll. *cupid*

Ådror är the shit, man kan bli helt barnsligt lyrisk när man hittar några nya :D

Haha! Ja, bevisligen är det så. :D

Ganymedes
2008-06-02, 19:25
Ok, det var varmt i gymmet idag. Riktigt varmt. Närmare bestämt 29°C! Tro mig, jag svettades som ett djur, förlorade säkert mer vikt i vätska än vad jag har kvar tills deffen är klar. Och eftersom jag inte har något hår, rann svetten ner i pannan och för kinderna. Och när jag tog i och andades så flög det lite svettdroppar från läpparna. Alltihop var mycket manligt. *flex* :D


Marklyft
(8 reps @ 70 kg)
3 reps @ 120 kg
3 reps @ 150 kg
3 reps @ 170 kg
1 rep @ 180 kg (PB!)

Hantelrodd
6 set x 6 reps @ 37.5 kg

Stångcurls
12 reps @ 30 kg
12 reps @ 40 kg
12 reps @ 45 kg

Hantelcurls
3 set x 8 reps @ 22.5 kg

Magmaskin
3 set x 15 reps @ 60 kg


Grymt skönt pass, igen! Hög värme är helt klart min grej. Marklyften kändes kontrollerade och tekniskt sett riktigt bra (med mina mått mätt). Använde inget bälte eller så, dock fick jag ta till dragremmar. Men det är ju ryggen jag vill åt i första hand. Greppet får jag träna en annan gång.

Nu ska jag äta kyckling och ris med en hemmagjord sås baserad på lätt cremefraiche, paprika, färska champinjoner och tomat. Mums! *popcorn*

Eddie Vedder
2008-06-02, 19:35
Sådär! Så här skulle föregående inlägg sett ut (mod får gärna ta bort det felaktiga).

Din egen moderatorpolare fixar biffen!:thumbup:

I övrigt ser formen riktigt bra ut, överhuvudtaget trevliga sommarbilder.:)


Din specialpose ser för övrigt ut som om du gjort någon form av karateslag eller så:D

Ganymedes
2008-06-02, 19:56
Din egen moderatorpolare fixar biffen!:thumbup:


En riktig klippa till e-polare dessutom. Plus att med dig på min sida minskar risken för att jag ska bli bannad. Hoppas jag. ;)



Din specialpose ser för övrigt ut som om du gjort någon form av karateslag eller så:D

Haha! Jag har säkert fått inspiration från något gammalt coolt NES-spel eller så. Typ Mortal Combat (om det ens fanns till NES?) :cool:

LadyInsane
2008-06-03, 11:41
YEAH vilken mark!! Awsome!

rolf
2008-06-03, 13:37
Yeah baby, 180 är jävligt bra! :hbang: Grattis!

Ganymedes
2008-06-04, 08:00
YEAH vilken mark!! Awsome!

Japp, det kändes väldigt bra! Hade t.o.m på känn att jag skulle ta 180 innan jag tog tag i stången. Så det var gott både mentalt och fysiskt. 180 kg var för övrigt målet för detta året, så jag får nog öka det till 190 kg istället. 200 kg är en magisk gräns som jag nog knappast når än på ett tag, men det är så klart mitt långsiktiga mål.

Yeah baby, 180 är jävligt bra! :hbang: Grattis!

Tack kompis! :) Nu är jag taggad för nya pb igen.

Ganymedes
2008-06-04, 08:02
Ikväll blir det gym igen. Hoppas det är så där svinvarmt där inne, som det var sist. Fan ta dem om de fixat ACn. ;)

Det står knäböj på programmet, men med den träningsvärk jag har i ryggen efter marken senast, så tror jag att det kommer bli svårt. Vi får se. Antingen kör jag på långa vikter eller så tar jag någon annan övning. Benpress blir det vilket som, så jag tänker inte svika benträningen helt iaf.

bertbert
2008-06-04, 08:32
Ikväll blir det gym igen. Hoppas det är så där svinvarmt där inne, som det var sist. Fan ta dem om de fixat ACn. ;)


Det där var skumt, men kör hårt! :D :hbang:

Ganymedes
2008-06-04, 12:13
Det där var skumt, men kör hårt! :D :hbang:

Det är sääääkert, det är grymt mycket skönare att träna när det är varmt inne på gymmet. Jag känner mig mjukare och smidigare i kroppen, och liksom mer genomvarm än efter en vanlig uppvärmning. PB i mark talar för min sak. ;) Inte för att jag tolkar dig som att du skulle säga emot eller nått. *kissass*

Eddie Vedder
2008-06-04, 12:20
Det är sääääkert, det är grymt mycket skönare att träna när det är varmt inne på gymmet. Jag känner mig mjukare och smidigare i kroppen, och liksom mer genomvarm än efter en vanlig uppvärmning.

Det är du och jag Ganymedes. Dom termofila gossarna!:thumbup:

Ganymedes
2008-06-04, 12:30
Det är du och jag Ganymedes. Dom termofila gossarna!:thumbup:

Termofil ftw! Och lite lätt halloumifil. :D

Ganymedes
2008-06-04, 18:57
Idag var det dåligt mentalt, men rätt bra fysiskt på gymmet. Vet inte varför jag var så ur fas, men jag tror på en kombination av lågt födointag, många varma dagar, hårt marklyftande i förrgår samt möjligen för lågt vätskeintag under dagen.

Vilket som, passet gick bra. Jag höjde lite på knäböjen och kommer även kunna höja på hantelcurlsen nästa gång. Sänkte inte på något. Så missnöjd kan jag inte vara, även om inte rätt stämning ville infinna sig.

Knäböj
3 set x 8 reps @ 90 kg

Benpress
4 set x 10 reps @ 95 kg

Militärpress
3 set x 12 reps @ 40 kg

Chins
3 set x 8 reps @ kv.

Incline curls
3 set x 12 reps @ 12.5 kg

Crunches
3 set x 10 reps @ kv+15 kg


Åkte hem, trött och sliten och åt fiskbullar och pasta med lite grönsaker och oliver. Jag är fortfarande trött och sliten, så det blir nog ingen sen kväll...

Eddie Vedder
2008-06-04, 19:23
Jag är fortfarande trött och sliten, så det blir nog ingen sen kväll...

Det låter klokt. En tidig kväll eller en rejäl tupplur mitt på dagen o.s.v. tycker jag själv kan göra under. Lite extra käk på det är heller inga fel.

Alltid trist med skitpass, men de kommer och går. Var glad att du åtminstone är skadefri och inte tvingas harva med rehab som undertecknad.:(

lectris
2008-06-04, 20:29
Det är jobbigt när huvudet och kroppen inte riktigt hängder med varandra.. har själv varit ur balans mentalt på sista tiden och då blir även träningen lidande tyvärr.

Är bara att ta en nystart och komma in på rätt bana igen. :)

Ganymedes
2008-06-05, 07:36
Det är jobbigt när huvudet och kroppen inte riktigt hängder med varandra.. har själv varit ur balans mentalt på sista tiden och då blir även träningen lidande tyvärr.

Är bara att ta en nystart och komma in på rätt bana igen. :)

Ja, de är kass. Min nya teori är att det var jobbets fel. Dagen var såååå jävla långsam och seg, så det var svårt att vända det tempot. Skit samma. I morgon är jag ledig och ska träna på kvällen, så då kommer det bli ett jättebra pass! Iaf om min teori håller. :)

Syndicate
2008-06-05, 07:58
Det var ett bra pass rent viktmässigt, men för att ett pass ska kunna räknas som kanon så måste det kännas kanon också, det mentala gör en hel del.

Vi skyller på jobbet och värmen ;) Så får vi hoppas dagens pass känns mycket bättre. Se till att äta och dricka ordenligt bara =)

kötta!

Ganymedes
2008-06-05, 14:25
Nu är det inte många timmar kvar tills jag får gå hem och vara ledig i tre dagar! Härligt! Tänker synda lite och ta ett glas vin eller två till maten ikväll. Och imorgon (inte idag, Syndicate) är det gym med nya krafter. Blir ett roligt pass som jag ser fram emot. Och då SKALL rätt känsla och mentala inställning infinna sig.

Får nog ta en bild på kvällens mat och lägga in, tror att det kommer bli riktigt gott! :)

Ganymedes
2008-06-05, 19:57
Sushi är INTE dumt!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/sushi.jpg

lectris
2008-06-05, 19:58
Sushi är INTE dumt!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/sushi.jpg

*drool* *drool*

Grymt länge sen jag åt sushi... sjukt gott är det. SJUKT!

Eddie Vedder
2008-06-05, 20:02
Sushi är INTE dumt!

Och bilden var det ju världsklass på!:thumbup:

Men var fan är bilden på vinet du drack då!? Det är ju det vi vill se!:D

Syndicate
2008-06-05, 20:04
Jag är lite skeptiskt till rå fisk men det ser sannerligen gott ut*popcorn*
Antar att det är rätt kalorisnålt också?

Eddie Vedder
2008-06-05, 20:10
Antar att det är rätt kalorisnålt också?

Nej så särskitl energisnålt är inte sushi faktiskt. Men det är ju en typ av mat som man i regel äter med måttlighet skulle jag tro. Men inte är det särskilt mättande i mina ögon och inte heller direkt energisnålt.

Syndicate
2008-06-05, 20:14
Nej så särskitl energisnålt är inte sushi faktiskt. Men det är ju en typ av mat som man i regel äter med måttlighet skulle jag tro. Men inte är det särskilt mättande i mina ögon och inte heller direkt energisnålt.
Jaså, där ser man. Är det inte mest bara fisk och ris?

Ganymedes
2008-06-05, 20:25
Och bilden var det ju världsklass på!:thumbup:

Men var fan är bilden på vinet du drack då!? Det är ju det vi vill se!

Måste ju behaga min trognaste journalföljare. Fast det blev inte vin. Jag tog en frostig kall öl:

http://hem.bredband.net/1031114g2t/beer.jpg

Och istället för ytterligare en öl, blir den en Glen Rothes 1979 - en utmärkt malt whisky! :) Speciellt så här efter maten. Mumma! Och garanterat opti för deffen. :D

http://hem.bredband.net/1031114g2t/malt.jpg

Eddie Vedder
2008-06-05, 20:39
Jaså, där ser man. Är det inte mest bara fisk och ris?

Jo lax (som är en fet fisk) och sushiris, dessutom en del soja o.s.v. Ingen kaloribomb förstås.:) Det var inte det jag menade, men energisnålt skulle jag inte kalla det.

Måste ju behaga min trognaste journalföljare. Fast det blev inte vin. Jag tog en frostig kall öl:

http://hem.bredband.net/1031114g2t/beer.jpg

Och istället för ytterligare en öl, blir den en Glen Rothes 1979 - en utmärkt malt whisky! Speciellt så här efter maten. Mumma! Och garanterat opti för deffen. :D

http://hem.bredband.net/1031114g2t/malt.jpg

Mannen som deffar med klass.:cool:

Ganymedes
2008-06-05, 20:44
Jo lax (som är en fet fisk) och sushiris, dessutom en del soja o.s.v. Ingen kaloribomb förstås.:) Det var inte det jag menade, men energisnålt skulle jag inte kalla det.



Mannen som deffar med klass.:cool:

Vill påpeka att det finns oändligt mycket mer än lax att ha som sushi. Men det vet ju du, så klart. ;) Själv gillar jag räkor, tonfisk och lite allt möjligt.

Deff med klass? The only way to go! Glöm inte att kolla in journalen på måndag, då jag bölar över att jag inte gått ner... :D

Luttis
2008-06-05, 21:56
Åh, sushi.. *drool* Åt det själv igår, men skulle lätt kunna äta det idag igen, och imorgon, och i övermorgon... Fantastiskt gott! Vi har Sveriges bästa sushirestaurang i Örebro (utsedd 2 år i rad) och den sushin är något alldeles extra. Bara det gör det ju värt att komma till Öret!

Ganymedes
2008-06-06, 18:40
Vilket härligt pass! Det var bara jag och en till som trotsade solskenet och pressade på gymmet istället för i solstolen (nog för att jag solat mer timmar än hälsosamt redan idag). Fast dessvärre hade de fixat ACn på gymmet, så nu var det lite svalare än vad jag helst ville ha... :)

Bäst med hela passet var att jag gjorde två försök på 115 kg i bänk. Tyvärr blev det fail på bägge, men på första försöket var det inte allt för långt borta. Så jag var väldigt nöjd! 110 kg står sig alltså som pb ett tag till. Kanske ska prova igen om några veckor, då utan att lyfta på både 100 kg och 110 kg innan. *rolleyes*


Bänkpress
1 set x 2 reps @ 100 kg
1 set x 1 rep @ 110 kg
2 set x 0 reps @ 115 kg (fail på båda försöken, men riktigt bra försök!)
1 set x 1 rep @ 100 kg
3 set x 12 reps @ 70 kg (haha! Fail på sista reppen i tredje set. Var helt mos!)

Incline press, smith
1 set x 8 reps @ 30 kg
1 set x 8 reps @ 40 kg
1 set x 8 reps @ 50 kg

Dips
3 set x 8 reps @ kv+10 kg

Lårcurls
3 set x 12 reps @ 65 kg

Pushdowns
1 set x 12 reps @ 31,5 kg
1 set x 12 reps @ 35 kg
1 set x 12 reps @ 38,5 kg

Arnoldpressar - premiär!
3 set x 12 reps @ 17,5 kg (shit! det var ju tuungt!)

Avslutade med lite bröst, långvikt/högreps i cable crossen. Idag lämnade jag bort vadpressen helt och bytte sidolyften mot arnoldpressar. Axeln var inte helt hundra i sidolyftsrörelsen, men jag ville inte strunta helt i axlarna. Och arnoldpressarna var både roliga, tunga och helt utan axelbesvär. En ny vän i programmet!

Som sagt, ett mycket bra pass! Och en mental revansch på mitt föregående pass.

Nu är det dags för grill! :hbang:

Ganymedes
2008-06-06, 20:52
Grymt gott käk idag!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/grill080606.jpg
BBQ-glaserat nötkött (grillat) med färskpotatis, tomat och örtsås. *drool*

Luttis
2008-06-06, 21:56
Trevligt pass! Och jag tror nog att det kan vara smart att utesluta 100 & 110kg nästa gång du testar 115kg. Då blir det nog inga problem alls att få upp vikten. Välförtjänt middag oxå! Bra skit!

Ganymedes
2008-06-06, 22:06
Trevligt pass! Och jag tror nog att det kan vara smart att utesluta 100 & 110kg nästa gång du testar 115kg. Då blir det nog inga problem alls att få upp vikten. Välförtjänt middag oxå! Bra skit!

Bra skit, indeed! :) Vi får väl se hur det går med projektet 115 kg, men som det kändes idag så ska det nog inte vara omöjligt iaf. Jag kämpar på - tack för uppmuntrandet! :hbang:

Johan_P
2008-06-06, 23:50
Bäst med hela passet var att jag gjorde två försök på 115 kg i bänk. Tyvärr blev det fail på bägge, men på första försöket var det inte allt för långt borta. Så jag var väldigt nöjd! 110 kg står sig alltså som pb ett tag till. Kanske ska prova igen om några veckor, då utan att lyfta på både 100 kg och 110 kg innan. *rolleyes*


Bänkpress
1 set x 2 reps @ 100 kg
1 set x 1 rep @ 110 kg
2 set x 0 reps @ 115 kg (fail på båda försöken, men riktigt bra försök!)

Visst har vi alla olika sätt men jag tycker ändå den stegringen inte är allt åt fel håll. Jag brukar hålla upp vikterna rätt bra innan max, just för att komma in i den där tunga känslan. Ofta lägger jag ett tungt 10-reps-set också, men det är jag helt övertygad om att många inte håller med mig om :D Aja, fortsätt kämpa med skiten, det tar sig!

bertbert
2008-06-07, 07:05
Backa av på bänkvikterna och stegra några veckor så tar du 115-120 lätt.

Ganymedes
2008-06-09, 07:57
Visst har vi alla olika sätt men jag tycker ändå den stegringen inte är allt åt fel håll. Jag brukar hålla upp vikterna rätt bra innan max, just för att komma in i den där tunga känslan. Ofta lägger jag ett tungt 10-reps-set också, men det är jag helt övertygad om att många inte håller med mig om :D Aja, fortsätt kämpa med skiten, det tar sig!

Jag tror att det kan vara vettigt att känna på lite tyngre vikter precis innan maxlyft. Men mitt problem ligger nog i att jag inte vilar tillräckligt innan jag ger mig på försöket. Så antingen får jag ta någon minut längre vila (om jag nu ska pilla på 100-110 kg före), eller så får jag värma lite och nöja mig med typ någon rep på 90 kg som tyngst. Eller så provar jag att utvärdera båda metoderna! :)

Backa av på bänkvikterna och stegra några veckor så tar du 115-120 lätt.

Jag ska prova att kombinera lite längre vila och lättare vikter precis före först. Men om det skiter sig, så ska jag göra som du föreslår. Fast lätt vette fan om det kommer bli... :D

Ganymedes
2008-06-09, 07:58
Dagens invägning: fail. :) Vågens batteri var totalt geschtokenflopt. Får väga in mig i morgon istället, efter ett besök till min lokala batteriåterfrörsäljare.

LadyInsane
2008-06-09, 09:36
Grymt gott käk idag!

http://hem.bredband.net/1031114g2t/grill080606.jpg
BBQ-glaserat nötkött (grillat) med färskpotatis, tomat och örtsås. *drool*

Gawddamnnn så gott!


Trist med maxningen, men du ska nog se att du tar det där snart!

bertbert
2008-06-09, 10:02
Jag ska prova att kombinera lite längre vila och lättare vikter precis före först. Men om det skiter sig, så ska jag göra som du föreslår. Fast lätt vette fan om det kommer bli... :D

Nej, inte "precis före", utan du rampar upp vikten succesivt, vecka för vecka. Då går det som en dans, dvs lätt.

Ganymedes
2008-06-09, 21:28
Grymt pass idag! Snyggade till mitt pb i mark och blev utvald för dopingkontroll. Såg jag verkligen så misstänkt biffig ut? Jag vill ju gärna tro det, men givetvis var det slumpmässigt urval som gällde. Kontrollanten kom fram till mig precis efter jag gjort mitt pb-lyft i mark, och sa att jag blivit utvald för stickkontroll för doping. Fast jag fick träna färdigt i lugn och ro iaf. Och gubben var trevlig dessutom. Givetvis har jag aldrig dopat mig, så jag tog det hela med ro.

Marklyft
3 reps @ 120 kg
3 reps @ 150 kg
2 reps @ 170 kg
1 rep @ 185 kg (PB!)

Hantelrodd
3 set x 12 reps @ 37.5 kg

Hantelpress
3 set x 12 reps @ 25 kg

Dips
12 reps, 12 reps, 10 reps, 10 reps (samtliga med kv. endast)

Stångcurls
2 set x 12 reps @ 40 kg
2 set x 12 reps @ 30 kg

Magmaskin
3 set x 12 reps @ 60 kg


Körde lite pump i pecdecen för skojsskull också. Dvs mest för att passet skulle ta extra tid och för att kontrollanten minsann inte skulle få skynda på mig.

Efter passet gick jag och duschade. Kontrollanten följde mina alla rörelser. Tydligen har de haft problem med folk som smiter. Tur att jag inte schemalagt en r0nk direkt efter passet, för då hade jag väl haft publik även där... :Virro

Efter att ha skrivit under protokollet och pissat på kommando fick jag åka hem och äta mat. Tyckte inte kontrollen var det minsta jobbig, och som tur var hade jag gott om tid på mig. Dessvärre glömde jag både träningsbyxor och linne i omkl. rummet. :( Hoppas VERKLIGEN att de finns kvar i morgon bitti, när jag åker dit för att hämta dem. Annars blir jag vredgad å det grövsta. *gah!*

lectris
2008-06-09, 21:40
Grattis till PB't :) Bra med dopingkontroller sådär, görs det ofta där du tränar eller? fan det har jag aldrig sett röken av ens...

Det där med att huvudet inte riktigt hänger med efter ett styrkepass har jag varit med om oofta... så du är inte ensam, om det är till nån tröst ;)

Syndicate
2008-06-09, 21:42
Starkt jobbat! :thumbup:

Jag tycker det är bra att dom har stickkontroll för dopning, borde införas på mitt gym också.
Fast att dom står å kikar när man duschar var väl lite sådär... :smash:


Håller tummarna för att dina kläder är kvar imöra

rolf
2008-06-09, 22:57
Det är klart han valde dig för att du drog såpass bra mark! Grattis, både till PB och dopingtestet! :D

Ganymedes
2008-06-10, 05:56
Grattis till PB't Bra med dopingkontroller sådär, görs det ofta där du tränar eller? fan det har jag aldrig sett röken av ens...

Det där med att huvudet inte riktigt hänger med efter ett styrkepass har jag varit med om oofta... så du är inte ensam, om det är till nån tröst ;)

Nä, det är första gången jag sett något sådant. Det var ju lite intressant att se hur det gick till, det är tydligen samma tillvägagångssätt som för eliten. Tror nog mest att kontrollantens övervakning fick mig att tappa lite koncentration, annars hade jag nog aldrig glömt kläderna sådär. Men man kände ju sig lite stressad trots allt. Jaja, vi får väl se om de är kvar. Ska till gymmet om 30 min och kolla.

Starkt jobbat! :thumbup:

Jag tycker det är bra att dom har stickkontroll för dopning, borde införas på mitt gym också.
Fast att dom står å kikar när man duschar var väl lite sådär... :smash:


Håller tummarna för att dina kläder är kvar imöra

Visst är det bra, det tycker jag med. Gymmet måste vara anslutet till RF för att de ska få göra stickprov tydligen. Och det är ju inte alla källargym som är det direkt...

Duschövervakningen kändes ju lite gay, fast jag ska inte ljuga och påstå att jag kände mig kränkt (kränkt är ett så jä€#"la lätttilltaget ord idag).

Det är klart han valde dig för att du drog såpass bra mark! Grattis, både till PB och dopingtestet! :D

Haha! Ja, visst måste det vara så! :D Tack x 2!