handdator

Visa fullständig version : Ungdomarnas resultat från U-NM i serien?


Nitrometan
2008-05-05, 21:13
Wot?

Hörde nån som sa att resultaten från U-NM inte skulle räknas till serien?

Måste de små liven lyfta igen?

Brukar inte resultat från internationella tävlingar räknas till serien om det är inom två veckor? Eller nåt?

Nån som vet?

A.Pahkamaa
2008-05-05, 21:48
Dom som lytfte utan bänktröja får räkna sina resultat. Hur det blir för dom som lyfte med tröja vet jag inte. Samtliga juniorer får räkna sina resultat till serien.

stahlberg
2008-05-05, 22:04
Ungdomar får inte lyfta med bänktröja nationellt i Sverige. De ungdomar som lyfte med bänktröja på SM kan därför inte räkna med sina resultat i serien. Bänktröjan förbättrar (normalt) tävlingsresultatet, och det skulle förstås vara orättvist om somliga skulle få räkna med tröjresultat medan andra inte får göra det.

Detta är självklart en följd av att den svenska nationella regeln att ungdomar inte får ha bänktröja skiljer sig från den internationella regeln att subjuniorer får ha tröja.

Inte för att jag kollat med förbundet, men om u-lyftare inte använde tröja på NM så måste hans/hennes resultat räknas i serien, eftersom juniorresultaten räknas.

Det förvånar att Nitrometan, som verkligen i vanliga fall har huvudet på skaft, är den som frågar!

sweetkarolina
2008-05-06, 19:08
Fan tur att ni andra har huvudet på skaft, jag glömde bort att ungarna (vissa) hade tröja... Så självklart vore det orättvist mot de andra ungdomslagen (som inte har nm-lyftare) om dessa resultat fick räknas.

De som körde utan tröja får räkna resultatet.
Och juniorerna också.

IT-tävlingsdispensen är egentligen avskaffad, men ges ändå ibland (eller rätt ofta) framförallt om tävlingen går före serien. Nu börjar ju serien på torsdag så det ansågs vara tillräckligt nära i tiden så ungarna får räkna resultaten till serien. (De som tävlade efter svenska regler vill säga)

Burni
2008-05-06, 19:15
Fan tur att ni andra har huvudet på skaft, jag glömde bort att ungarna (vissa) hade tröja... Så självklart vore det orättvist mot de andra ungdomslagen (som inte har nm-lyftare) om dessa resultat fick räknas.

De som körde utan tröja får räkna resultatet.
Och juniorerna också.

IT-tävlingsdispensen är egentligen avskaffad, men ges ändå ibland (eller rätt ofta) framförallt om tävlingen går före serien. Nu börjar ju serien på torsdag så det ansågs vara tillräckligt nära i tiden så ungarna får räkna resultaten till serien. (De som tävlade efter svenska regler vill säga)
Den nya tävlingskommitén har införskaffat den igen om jag minns rätt*popcorn*

Hela seriesystemet kommer att förändras till nästa år likadant gäller uppläggen med SM och JSM. Varje serieomång ska innefatta 60 dagar om jag inte missminner mig*rolleyes*. Det finns en hel del andra förändringar som också kommer att ske och förändringarna är bara till fördel för lyftarna:thumbup:

Nitrometan
2008-05-07, 08:04
Det förvånar att Nitrometan, som verkligen i vanliga fall har huvudet på skaft, är den som frågar!
Damn. Jag glömde tröjorna. :em:

Då blir det ju lite krångligare.

Vem ska hålla koll på vem som lyfte med eller utan tröja?

Vår Jens gjorde sitt första lyft utan tröja och sen två lyft med tröja.

Burni: det där låter intressant. Jag antar att det kommer information - typ i tidningen eller så - om det framöver.

stahlberg
2008-05-07, 21:31
Det är iof mycket intressant. Om man lyfter första bänken utan tröja så har man ju i princip ett "tröjlöst" resultat. T.ex knäböj 200 + bänk (första utan tröja 100) 125 + marklyft 200 = 525 (men "tröjlöst" 500 jämnt). Iof tror jag inte det kan räknas för det sammanlagda resulatet är enligt protokollet 525, vilket är satt med tröja.

Stolpen
2008-05-07, 22:25
Det är iof mycket intressant. Om man lyfter första bänken utan tröja så har man ju i princip ett "tröjlöst" resultat. T.ex knäböj 200 + bänk (första utan tröja 100) 125 + marklyft 200 = 525 (men "tröjlöst" 500 jämnt). Iof tror jag inte det kan räknas för det sammanlagda resulatet är enligt protokollet 525, vilket är satt med tröja.

Och just av den anledningen som det nu diskuteras här, har jag hela tiden framhållit att våra ungdomar SKALL tävla på samma villkor nationellt och internationellt...är det så svårt att inse det logiska i detta?

the_PL_man
2008-05-08, 10:20
Alla delar inte den åsikten, vilken klargjordes då distrikten undersökte detta i samband med motionen.

/the_PL_man

Och just av den anledningen som det nu diskuteras här, har jag hela tiden framhållit att våra ungdomar SKALL tävla på samma villkor nationellt och internationellt...är det så svårt att inse det logiska i detta?

the_PL_man
2008-05-08, 10:21
Då vet du mer än mig......
Måste ha missat en hel del tydligen....

/the_PL_man

Hela seriesystemet kommer att förändras till nästa år likadant gäller uppläggen med SM och JSM. Varje serieomång ska innefatta 60 dagar om jag inte missminner mig*rolleyes*. Det finns en hel del andra förändringar som också kommer att ske och förändringarna är bara till fördel för lyftarna:thumbup:

Stolpen
2008-05-08, 11:50
Alla delar inte den åsikten, vilken klargjordes då distrikten undersökte detta i samband med motionen.

/the_PL_man

Att distrikten inte tyckte det, förändrar ju inte min eller andras uppfattning om att det är ologiskt? Kanske inte alla varit medvetna om vilka problem som uppstår, vilket ju med all önskvärd tydlighet visas nu efter U-NM.

Hirvis
2008-05-08, 12:43
Den nya tävlingskommitén har införskaffat den igen om jag minns rätt*popcorn*

Hela seriesystemet kommer att förändras till nästa år likadant gäller uppläggen med SM och JSM. Varje serieomång ska innefatta 60 dagar om jag inte missminner mig*rolleyes*. Det finns en hel del andra förändringar som också kommer att ske och förändringarna är bara till fördel för lyftarna:thumbup:

Var i allsin dar har du fått det ifrån? Jag om någon borde ju veta om detta eftersom jag de facto ingår i den nya tävlingskommittén och det du skriver känns inte bekant. Vem är du Burni?