handdator

Visa fullständig version : Bulk Schema


Shululu
2008-05-05, 18:20
Hej!

Jag har en kompis som har börjat styrketräna osv. Han är väldigt dålig på de här med kost och träning, vilket jag inte heller är den bästa på, men han är nog lite sämre på det.

Han har börjat med Gainer 2 gånger om dagen men jag tror fortfarande hans matvanor är väldigt dåliga då hans middag kan bestå av tex 1 billys panpizza.

Jag vill att de sak vara redig mat inte massa skit, posta gärna ett av erat schema så jag har något att jämföra med.

Ni får gärna skriva hur många mål,hur mycket han ska äta varje mål, och ungefär vad allt detta under 1 dag innehåller i kalorier och näringsupplag

Scratch89
2008-05-05, 18:25
Men att du inte bara kan nöja dig med tretusen tips på msn.

Att tillsätta gainer till en redan dålig kost kommer inte vara positivt, snarare tvärtom. Det finns ingen anledning för någon som inte är insatt (och som inte bryr sig?) att börja äta enligt något opti-schema sammansatt av någon som inte känner personen i fråga. Ät enligt de officiella rekommendationerna. 3-4 stora måltider om dagen, eventuellt något mellanmål om man vill. Basera matintaget på spannmål och cerialier, bröd och potatis. Komplettera med proteinkällor som kött, fisk, bönor/linser och ordentliga grönsaker och rotfrukter som morötter, broccoli och vitkål.