handdator

Visa fullständig version : Ta bort repor från display på mobil


Officer
2008-05-05, 10:04
Jag har sån där displaypolish från Teknikmagasinet som jag tidigare har använt på armbandsur med lyckat resultat.

Hursomhelst har jag en Nokia N95 8GB, med små ytliga "repor" på skärmen, såsom det brukar bli efter ett tags användning, in-och-uttagande ur jeansfickan osv. Vågar jag använda displaypolishen på telefonen? Eller finns det något annat?
Vad har ni för erfarenheter av dessa displaypolishprodukter?

Prankie
2008-05-05, 10:09
Jag har använt displaypolish på äldre mobiler, tycker displayen blir inte lika klara efteråt. Köp ett displayskydd från Brandon Workshop. Bästa jag har haft. Dyrare men själva skyddet får inte repor så det är snyggare.

lectris
2008-05-05, 13:10
Kan man inte gå till en urmakare eller liknande som kan slipa glaset? fick det rådet när jag repade displayen på min kamera :)

MasterChief
2008-05-05, 14:01
Kan man inte gå till en urmakare eller liknande som kan slipa glaset? fick det rådet när jag repade displayen på min kamera :)

Tvivlar på att det är glas på mobilen.

Timme
2008-05-05, 14:43
Har man glas blir det inte repor (behövs diamant eller något annat material som är hårdare än glas för att repa). på skärmen.

MasterChief
2008-05-05, 14:47
Har man glas blir det inte repor (behövs diamant eller något annat material som är hårdare än glas för att repa). på skärmen.

Är du full?