handdator

Visa fullständig version : Sträck mellan bröstet


DjiinZ
2008-05-04, 20:32
Cheena chenna! Nu har jag kollat runt lite på kollo och sökt men ja hittar inte de jag letar efter.

Har nu tränat i 7 månader kroppen har utvecklats fantastiskt, styrkan är jag riktigt nöjd med. Men nu stör jag mig på en sak, mina pecs har inget streck mellan varandra. Jag har testat många övningar från hantlar till bänk och maskin men fortfarande inget förbannat sträck mellan dom *gah!*

Jag har tänkt nu på detta och undrar kan dettadetta vara genetiskt eller tar det lite längre tid att utveckla detta "sträck" mellan brösten?

agazza
2008-05-04, 20:49
Du menar nog DJUP, mellan brösten. Det krävs muskler för att det ska bli en klyfta.

Finns dock inlägg för dom som har riktigt kassa muskelfästen.

DjiinZ
2008-05-04, 20:59
Du menar nog DJUP, mellan brösten. Det krävs muskler för att det ska bli en klyfta.

Finns dock inlägg för dom som har riktigt kassa muskelfästen.


Aaaa exakt detta DJUP är jag ute efter. Men vadå ska jag göra mera bänk då för att der ät en riktigt bra övning :)

Angående dessa kassa muskelfästen finns det något sätt man kan ta reda på det.

agazza
2008-05-04, 21:04
Aaaa exakt detta DJUP är jag ute efter. Men vadå ska jag göra mera bänk då för att der ät en riktigt bra övning :)

Angående dessa kassa muskelfästen finns det något sätt man kan ta reda på det.

Träna mer allt skulle jag gissa på. Det tar några år innan man får någon klyfta.

Så länge man inte är fet så syns det ganska bra hur muskelfästena sitter, ifall dom är raka, snygga, bra kurvor osv.

Marcüs
2008-05-04, 21:08
Kom också ihåg att ju mindre muskler du har desto mindre fett måste du ha för att musklerna ska synas. Se också till att träna övre bröstet ordentligt.

DjiinZ
2008-05-04, 21:23
Men tränas inte de övre bröst musklerna på nästan alla bröst övningar som sekundära? Men angående fett så är jag inte ens i närheten av det ordet ifall du har sett min dagsform :) ^

Men tack för svaret agazza så jag vet att det tar lite längre tid och utveckla detta djup/sträck.

Rahf
2008-05-04, 21:24
Aaaa exakt detta DJUP är jag ute efter. Men vadå ska jag göra mera bänk då för att der ät en riktigt bra övning :)

Angående dessa kassa muskelfästen finns det något sätt man kan ta reda på det.

Mer massa, det är svaret på båda frågor.