handdator

Visa fullständig version : ska börja käka kosttillskott behöver hjälp....


fred82ros
2008-05-04, 16:47
Hej
har tränat nu i ett par år men inte kört några kosttillskott men känner att ja får i mig för lite mat och då är de ju ett bra knep att ta sånt... och sen har ja lite andra funderingar oxå... men kan börja me va ja tänkt käka va inne här på webbbutiken och kolla va som fanns blev intreserad av de här

Eiselt - Trück
Omega3
Pure Whey
Fast Carbs 1.5kg 100% Maltodextrin

va tror ni om de är de för mycket???? eller verkar de vettigt???
alla svar är tacksamma....

mvh
/Fredrik

Pelle2
2008-05-04, 17:04
Är nog en bra början, och även en bra fortsättning!

Durre
2008-05-04, 17:34
Hej
har tränat nu i ett par år men inte kört några kosttillskott men känner att ja får i mig för lite mat och då är de ju ett bra knep att ta sånt... och sen har ja lite andra funderingar oxå... men kan börja me va ja tänkt käka va inne här på webbbutiken och kolla va som fanns blev intreserad av de här

Eiselt - Trück
Omega3
Pure Whey
Fast Carbs 1.5kg 100% Maltodextrin

va tror ni om de är de för mycket???? eller verkar de vettigt???
alla svar är tacksamma....

mvh
/Fredrik

Pure Whey
Fast Carbs 1.5kg 100% Maltodextrin

Hade jag kört på, blandat egen gainer, kanske borde köpa en till fast carbs. Att använda truck är inte direkt nödvändigt tycker jag, kanske kan vara intressant att prova någongång för en liten extra kick.

Ajin
2008-05-04, 19:31
Hej
har tränat nu i ett par år men inte kört några kosttillskott men känner att ja får i mig för lite mat och då är de ju ett bra knep att ta sånt... och sen har ja lite andra funderingar oxå... men kan börja me va ja tänkt käka va inne här på webbbutiken och kolla va som fanns blev intreserad av de här

Eiselt - Trück
Omega3
Pure Whey
Fast Carbs 1.5kg 100% Maltodextrin

va tror ni om de är de för mycket???? eller verkar de vettigt???
alla svar är tacksamma....

mvh
/Fredrik


Ifall du känner att du får i dig för lite mat kan du skippa Eiselt - Trück och Omega3 kapslar. Kör på Proteiner och Kolisar.

Malto + Vassle före träning, och en kaseinbaserad proteinmix på kvällen/morgonen.

fred82ros
2008-05-04, 20:00
Ifall du känner att du får i dig för lite mat kan du skippa Eiselt - Trück och Omega3 kapslar. Kör på Proteiner och Kolisar.

Malto + Vassle före träning, och en kaseinbaserad proteinmix på kvällen/morgonen.



ok ok något bra tips på en bra kaseinbaserad proteinmix ??
är ju helt ny me det här....

Pepz
2008-05-04, 20:41
ok ok något bra tips på en bra kaseinbaserad proteinmix ??
är ju helt ny me det här....


eller så ser du till att äta innan du går till sängs. det är långt bättre!!

fred82ros
2008-05-05, 11:36
ja hade tänkt en dagsdos så här va tror ni om de kom gärna me komentarer....




Eiselt – Trück
Dosering: 45min före träning 30mg 4dl vatten

Fairing - Fast Carbs 1.5kg 100% Maltodextrin
Dosering: Före och efter träning 40g

Pure Whey
Dosering: morgon, lunch, efter träning

Omega3
Dosering: 5 kapslar dagligen i samband med måltider

Exhale_
2008-05-05, 11:39
Ta protein direkt innan träning också tillsammans med dina snabba kolisar. Skippa Wheyn vid lunchen och käka mer vanlig mat istället.

Pepz
2008-05-05, 11:41
Eiselt – Trück
Dosering: 45min före träning 30mg 4dl vatten (ingen nybörjarprodukt imho)

Fairing - Fast Carbs 1.5kg 100% Maltodextrin
Dosering: Före och efter träning. dosen är beroende på kroppsvikt och hur hårt du tränar

Pure Whey
Dosering: före och efter träning, annars där du tycker att måltiderna behöver förstärkning av protein

Omega3
Dosering: 5 kapslar dagligen i samband med måltider
Hur stora är kapslarna?



kommenterat

Johan_P
2008-05-05, 12:36
Om du nu redan tränat i två år kan du ju testa Trück och se om du märker någon skillnad. Tänk bara på placeboeffekten... känner du inte av någon effekt av tillskottet så slösar du enbart pengar. Många säger sig ha märkbar effekt av Rage, i fall Trück inte ger något.

Protein (i form av vassle i detta fall) är alltid bra i samband med träning. Drick maltodextrinet under och efter träning.

Håller med Exhale_ om att skippa proteintillskottet vid lunch - ta tillfället i akt att inta energi i form av riktig mat.

Från inga till 5 kapslar Omega3 låter overkill. Äter du fisk i veckan (som bör ingå i en vettig kost) är 5 kapslar förmodligen (för) mycket omega3.

fred82ros
2008-05-05, 15:23
kapslarna till omega 3 tänkte ja köpa här genom och dom är så här

FAKTA



Förpackning:
120 kapslar/burk á 1000mg

Energivärde:
1 kapsel = 10,69 kcal

Dosering:
2-6 kapslar dagligen i samband med måltider.

Ajin
2008-05-05, 15:44
Jag tycker fortfarande du ska skita i Trück och Omega3 kapslarna och ta Kolhydrater och Proteiner istället. Vassle + Malto innan/efter träning, och ett kaseinbaserat (t.ex. Double Pro eller Protec) på kvällen. Vanlig mat funkar också.

Pelle2
2008-05-05, 16:23
Jag tycker fortfarande du ska skita i Trück och Omega3 kapslarna

Why?:smash:

fred82ros
2008-05-05, 17:47
Ta protein direkt innan träning också tillsammans med dina snabba kolisar. Skippa Wheyn vid lunchen och käka mer vanlig mat istället.

mina kolisar?????

fred82ros
2008-05-05, 17:50
Jag tycker fortfarande du ska skita i Trück och Omega3 kapslarna och ta Kolhydrater och Proteiner istället. Vassle + Malto innan/efter träning, och ett kaseinbaserat (t.ex. Double Pro eller Protec) på kvällen. Vanlig mat funkar också.


så du tycker ja ska ta
morgon whey

och sen innan träning whey plus malto??? och efter???

sen på kvällen ta en Protec???

Pepz
2008-05-05, 18:08
så du tycker ja ska ta
morgon whey

och sen innan träning whey plus malto??? och efter???

sen på kvällen ta en Protec???

ta ett eller två ägg och ett glas mjölk extra så slipper du köra vassle på morgonen. detta är antagligen bättre i det långa loppet IMO

Ta vassle +malto innan och efter träning

På kvällen kan du ta protec om du vill men keso/mjölk/kyckling/kvarg/kött/mackor/glass funkar precis lika bra

Ajin
2008-05-05, 18:12
Nej, du verkar tro att pulver kommer fixa din dag, så är det inte. Kostillskott, är redan som namnen anger, TILLSKOTT i form utav proteiner och kolhydrater (oftast).

En dag kan se ut som följande: Antag att du tränar efter Lunch

Frukost

Mellanmål

Lunch

Pre workout drink (Vassle + Malto)

Under träning (Malto + Vatten)

Efter träning (Vassle + Malto)

Middag

Kvällssnack (nötter, yoghurt, frukt - något i den stilen, beroende på vad du vill uppnå)

Kvällsshake (Double pro/Protec eller ekvivalent drink. Alltså en kaseinbaserad proteindrink)

Angående Maltodextrinet: 2g/kg kroppsvikt är en bra tumregel att gå efter. Dela därför upp mängden på de 3 tillfällen som du intar malto. Låt oss säga att du väger 70:

70*2=140

140/3 ungefär likamed = 45g

Alltså 45g innan, under och efter träning.