handdator

Visa fullständig version : Magträning


dared
2002-05-11, 00:30
Jusst nu kör jag mage 2 gånger i veckan

Tis: 3set cabelcrunch
3set crunch me vikt

Fre: 3set cabelcrunch
3set crunch me vikt

Det tog jag faktiskt från max ot scheman som tog 2 magar i veckan, nu ahr jag sett att de flesta kör mage 1 gång i veckan.
Tror ni att man verkligen får bättre muskeltillväxt av 2 pass?

j_p
2002-05-11, 07:49
Personligen anser jag att magen är precis som vilken annan muskel som helst, så därför kör jag den så, dvs 1g/vecka. Magen är nog iof stryktålig, men man får väl se till att man kör skiten ur den när man väl kör!

stybb
2002-05-11, 09:01
Det där med 1ggr veckan jag ju variera från person till person.. Jag hade en skada i min armbåge under en tid då jag byggde upp all grund styrka i biceps, axlar osv.. kunde inte göra någon bröstövning.. tror ni det var knäckande.. stången i bänkpress gjorde så att det small i armbågen så man trodde benet skulle spricka..

Nu kör jag bröst 2-3 ggr i veckan för att komma ikapp

Måndag: helt bröstpass

torsdag: mkt lätta reps träning för att vänja kroppen

lördag: bröstpass igen

Samma en polare..han opererade något i magen typ nån tarm eller nått och hans läkare sa åt han att gymma magen upp till 3 ggr i veckan

Fultjack
2002-05-11, 10:14
man ska inte träna magen för ofta och för tungt .. då får man utåtstående mage som jag har bÖrjat få :[

dared
2002-05-11, 12:01
Skall bara köra magen 1gång i veckan nu i sommar så får jag se om det känns bra...

PK
2002-05-11, 13:31
megen är en pastoral muskelgrupp vilket gör den stryktålig och varför man ofta tränar många reps. det går bra att träna den tre pass/vecka och detta kommer att ge bättre ressultat en att köra ett pass, garanterat. variera övningar och kör olika varge pass kör tex benlyft. Visst kan man bli övertränad men tänk så här: en gymnast tränar flera timmar varge dag och har utvecklat de mest använda musklerna bäst, eller hur? precis samma princip gäller olika yrkesgrupper osv. om magen nu är en stryktålig muskel bör man träna den ofta och hårt för att få ressultat. själv tränar jag mina rygg fileer cirka 5ggr/vecka och har fått fantastiska ressultat. överträning är det sista du behöver oroa dig för om du tränar magen två ggr i veckan. :eek:

Biocid
2002-05-11, 14:45
Fultjack: Har du utåtstående mage när du spänner dina magmuskler eller är den utåtstående enbart när den är avslappnad?

Nikkodemus
2002-05-11, 17:52
Får man utstående mage om man tränar magen 1gång i veckan men så kör man med extra vikt så gör man bara 3set 8reps ?