handdator

Visa fullständig version : TheMule blir seriös igen!


TheMule
2008-05-04, 13:04
Tjena =)
Har kollat runt lite på kolo här ett tag nu, och tänkte att jag ska starta en journal nu :) Har styrketränat i ca två år och spelat hockey sen jag var sex. Kommer träna för hockeyn, då jag hoppas på att jag ska kunna få träna med a-laget och kanske även få lite speltid i år.

Har inte tränat så bra nu, och har tappat i vikt. Men nu ska det bli ändring på det. Tänkte egentligen lägga av med hockeyn nu pga motivationsbrist plus att det var en riktig skit säsong som var, men har fått tillbaka motivationen och känner att jag vill satsa 110% nu. Har som sagt inte tränat nå bra alls på sistonde, blivit lite halv seriöst gymmande i ett par veckor bara, lite konditions träning också. Har inte ätit speciellt bra heller, men allt det kommer det bli ändring på nu! :)

Kommer träna såhär;
Måndag: Ben,bål + löpning
Tisdag: Hockeyfys + löpning
Onsdag: Rygg,biceps,triceps + löpning
Torsdag: Bröst,Axlar + hockeyfys
Fredag: Ben,bål + löpning
Lördag:Vila
Söndag:Hockeyfys, plus ev nåt annat pass.

Kommer lägga fokus på ben och bål. Kommer även träna mycket spänst som jag kommer lägga in innan löpnings passen. Kommer nog även skriva upp vad jag äter, mest för att hålla koll på det sjäv.

Lite andra stats:
Längd: 170-174 cm, vet inte riktigt exakt :D
Vikt: 71 kg, vägde 75 men har gått ner *gah!*
Ålder: 16 (fyller 17 senare i år, 91a alltså)

Bänk: 85 kg
Böj: 100 +, tror jag iaf, vene om jag har tappat nu.
Mark: 125, sjukt klen i den här övningen, men det ska bli bättre.

Kommer skriva upp första passet imorrn, så nu blir det tagg :D

god jul.

huldz
2008-05-04, 13:15
Haha, bra att gissa inom ett spann på 4 centimeter på din egen längd! :D

Lycka till med träningen och se till att uppdatera journalen ofta.

forslund
2008-05-04, 13:50
Lycka till. En fråga dock. Går du från 0 träningspass i veckan till det där? Det kan bli tufft.

Starkt att lägga löpning på samma dag som benpass på gymmet, det är hårt. Känns nästan som om du bör se över det lite och kanske eventuellt lägga löpningen på andra dagar. Men om det funkar för dig, så go for it. Det är ett hårt schema. ;)