handdator

Visa fullständig version : Övertränad?


Helsingborg
2008-05-03, 17:05
Hej nu är det inte så att jag känner mig trött i hela kroppen (som tur är) utan det är i en viss muskel nämligen QUADRICEPS.

Jag har nog aldrig cyklat så mycket som jag gör nuförtiden om man tänker i sträck då jaja skit samma. Jag cyklar både till och hem från skolan 30km blir det väl. Detta gör jag 4-5 gånger i veckan samma gäller på helgdagar då jag ska till gymmet.

Idag när jag skulle köra mitt benpass så satte jag mig i benpressen och lade dit den vanliga vikten. Då känns det precis som om jag var på sista setet siste rep (ni fattar hoppas jag) *screwy* .. Jag minska vikten men var fortfarande slut.

Jag har även känt av en sort trötthetskänsla i quadriceps, ni vet den där när man är på sista rep, den där brännande känslan av enorm trötthet. Den känner jag när jag aktiverar quadriceps.

Vad göres? Är det vila vila för lilla quadriceps??

Danny Devito
2008-05-03, 17:15
Det är väl inget konstigt med det?
Du cyklar så mkt så dina glykogen-depåer i quadsen är kanske halv-tomma när du tränar på gymmet?

Helsingborg
2008-05-03, 17:29
Det är väl inget konstigt med det?
Du cyklar så mkt så dina glykogen-depåer i quadsen är kanske halv-tomma när du tränar på gymmet?

Tur att jag ligger på konstant bulk då.. *flex*

Palten
2008-05-03, 17:33
tur iaf att de bara är i bena och itne resten av kroppen(tur och tur), för då hade du kommit sent till skolan varje dag tror jag ;)

L-Sami
2008-05-04, 11:44
Mjölksyreansamling i quadsen samt dåligt med glykogen.