handdator

Visa fullständig version : Black Hole!


KOP
2008-05-03, 16:24
Hej!

Jag har stora svårigheter att bulka. Funderar därför på:

Otillåten länk

Någon som har testat detta? Någon som vet något om detta?

Jag behöver inga tips om maffiga havredrinkar eller liknande. Svara helst bara på frågan=)

Tack så mycket på förhand!

//KOP:hbang:

KOP
2008-05-03, 19:40
Eftersom länken var otillåten så klistrar jag in lite av vad som stod där, hoppas det är ok?

"Eat More Than Ever Before & Help Indirectly Add Lean Mass!
Eat; It's what all the guys in the gym tell you to do. If you want to get big there is no shortcut, no easy way out. You need to eat and you need to eat a lot. Most people find it hard to consume more than a few thousand calories per day. There is a good reason for that; your body uses hormones to tell your brain "stop eating, you already have enough calories for now". You try to stuff yourself even more but you end up feeling sick; again it's the hormones trying to physically make you stop at this point. These hormones are acting in most people's best interest: people who are obese and do not exercise. However if you are eating clean and you are using all of these calories then it's not helping you in any way, shape or form. What if there is a way to effectively stop these hormones from keeping you from eating, from your goals and dreams of packing on quality lean muscle mass? Now there is. Black Hole from Controlled Labs uses naturally occurring alkylamides to fool the brain into believing that you haven't eaten enough calories and you need more food. Sound good? Then read on...

Key Attributes:


Fast Absorption/Fast Acting
Eat More Than Ever Before
Helps Indirectly Add Lean Mass
Legal, Safe, and Effective for Both Men and Women
Stimulate Metabolism to Reduce Body Fat
Natural Digestive Aids for Increased Calories
Also Acts as a Natural Joint Supplement
Non-Psychoactive Cannabinomimetic Alkylamides Complex:

Everyone knows that marijuana makes you hungry. So how does an athlete or bodybuilder increase their appetite naturally without having to deal with an illegal drug? Well, if there were a chemical that was physically similar to the active ingredient in marijuana, THC, then it could potentially activate the same receptors and elicit the increased hunger response. There just so happens to be a group of alkylamides that act as cannabinomimetics and mimic cannabinoids in structure and bind to their receptors, the CB1 and CB2, which are part of the G-protein-coupled-receptor group. These receptors are located in the brain and around the body. They are in charge of many different functions.

The next step was to look for herbs that contained these alkylamides that mimic the structure of cannabinoids. The two herbs that showed the greatest promise were Echinacea Purpurea and Spilanthes Acmella. Both of these herbs contain many different alkylamides, but recent clinical information has shown that there are 3 in particular that have a high affinity for binding to both the CB1 and CB2 receptors. Dodeca-2E,4E,8Z,10Z/E-tetraenoic acid isobutylamide and dodeca-2E,4E-dienoic acid isobutylamide from the Echinacea herb and undeca-2E,7Z,9E-trienoic acid isobutylamide from the Spilanthes herb, found in a precise blend in Black Hole, could be used to mimic the herbal cannabinoids found in marijuana, and more importantly, the endogenous cannabinoids found in the human body, including anandamide. Not only does the clinical information show that they can mimic them, but they can even bind to the receptors for a longer period of time than can the other two types. This means that Black Hole will help produce hunger stimulating effects potentially greater than anything you have experienced before.

The oral bioavailability of these alkylamides has also been shown to be extremely high in human studies, so they will make it to the receptors without getting degraded by the gastric juices and/or the liver. Now that you are hungry and have begun stuffing your mouth with tons of protein and good carbohydrates, what is your body going to do with all of those calories….

Digest-It-All Complex:

It wouldn't be in your best interests to create a huge appetite and not have the ingredients to help you digest all of those extra calories, which is why we included the Digest-It-All complex in Black Hole. Digest-It-All will not only soothe the gastrointestinal system, but will also help you produce more gastric juices to accommodate the increased calories and food mass. Humulus Lupulus, otherwise known as hops, that is typically used in the manufacturing of beer, helps the stomach produce a larger volume of gastric juices that aid in digestion. Why push yourself so hard in the gym only to look like you have a beer belly due to bloating? You deserve the physique you work so hard on, which is why we added Clavo Huasca and Cayaponia Tayuya to the formula. They both aid in digestion and in the expelling of extra gas from the intestines. Giant Knotweed has also been added as an anti-oxidant. These two powerful anti-oxidants will help scavenge free radicals that can result from greater food consumption. You asked for it and now you have it, the first and only appetite stimulator supplement on the market, Black Hole!"

KOP
2008-05-03, 19:44
Lite till:

"What's In It?


90 Capsules
Supplement Facts
Serving Size3Capsule()
Servings Per Container30

Amount Per Serving

Non-Psycoactive Cannabinomimetic Alklamides™ 1000mg *
Echinacea Purpurea Root (Extracted For A Precise Blend Of Alkylamides Dodeca-2E, 4E, 8Z, 10Z/E-Tetraenoic Acid Isobutylamide And Dodeca-2E, 4E-Dienoic Acid Isobutylamide), Spilanthes Acmella (Extract For A Precise Blend Of Alkylamide Undeca-2E, 7Z, 9E-Trienoic Acid Isobutylamide)

Digest-It-All™ 1100mg *
Humulus Lupulus (Extract For 8% Lupulinum), Canyaponia Piauhiensis Extract (Cayaponia Tayuya), Tynanthus Panurensis Extract (Clavo Huasca), Ginger Root, Giant Knotweed

* Daily Value not established

Other Ingredients
Maltodextrin, Gelatin, Magnesium Stearate, Artificial Colors



Directions: To assess your individual tolerance to this supplement, take 1 capsule 45 minutes before your first meal of the day.
Take 3 capsules before your first meal of the day or if you need to operate a motor vehicle within a few hours of this mean, take it before the meal that you will not need to operate a motor vehicle within a few hours of. Please consume at least 5-10 grams of fat with the meal that you choose to consume this with.

Warnings: Pregnant women or women seeking to become pregnant should not take this product. Do not operate a motor vehicle within at least 2 hours of taking this product. You should not take this product if you have any prior medical condition, including diabetes or high blood pressure. Consult your doctor before taking."

King Grub
2008-05-03, 19:45
Smells like bullshit.

KOP
2008-05-03, 19:46
Smells like bullshit.

Orkar du utveckla? Anledningen till att jag frågar är för att jag vet att Dr_Nicks kompis svarade bra på det. Dessutom verkar ju de sakerna det innehåller vara kompetenta till att just öka hunger?

C.E.J.
2008-05-03, 19:59
Orkar du utveckla? Anledningen till att jag frågar är för att jag vet att Dr_Nicks kompis svarade bra på det. Dessutom verkar ju de sakerna det innehåller vara kompetenta till att just öka hunger?

"Verkar"? Du ska aldrig bry dig om produktbeskrivningen, klart de säger gott om sin egen produkt.

KOP
2008-05-03, 20:16
"Verkar"? Du ska aldrig bry dig om produktbeskrivningen, klart de säger gott om sin egen produkt.

Jag syftade på innehållsförteckningen?

Eddie Vedder
2008-05-03, 20:20
Jag syftade på innehållsförteckningen?

Vad exakt är det som du tycker borde fungera aptithöjande med dom ämnena? Vad har de för biokemiska egenskaper etc.?

KOP
2008-05-03, 20:22
Vad exakt är det som du tycker borde fungera aptithöjande med dom ämnena? Vad har de för biokemiska egenskaper etc.?

Ska du testa mig nu moderatorn? Det tycker jag var ytterst osympatiskt om så var fallet. Eller frågar du av rent intresse moderatorn?

Min fråga i grund är oskyldig, måste jag få otrevliga svar? :(

Eddie Vedder
2008-05-03, 20:28
Ska du testa mig nu moderatorn? Det tycker jag var ytterst osympatiskt om så var fallet. Eller frågar du av rent intresse moderatorn?

Va?:confused:

Jag har ingen aning om vad dom där substanserna betyder. Du påstår att ett tillskott med dom ingredienserna borde funka på ett visst sätt och då är det klart jag undrar vad dom gör för något.

Herregud, klart jag tar för givet att du visste iom att du skrev "Dessutom verkar ju de sakerna det innehåller vara kompetenta till att just öka hunger?".

KOP
2008-05-03, 20:33
Vet du hur en transmittorsubstans fungerar? Du kan föreställa dig hela processen här på samma sätt. Jag orkar verkligen inte gå in på det hela, det krävdes några veckors studie =).

Men det är detta THC som jag är mest intresserad av. Eftersom jag inte vet om det funkar frågar jag ju. =)

King Grub
2008-05-03, 20:54
I den här studien stimulerade THC aptiten... men inte mer än placebo.

http://jco.ascopubs.org/cgi/content/full/24/21/3394

KOP
2008-05-03, 21:03
I den här studien stimulerade THC aptiten... men inte mer än placebo.

http://jco.ascopubs.org/cgi/content/full/24/21/3394

Man tackar! Men fan vad besviken jag är nu :(. Så du tror alltså att det rent ut sagt är bullshit? Eller finns det nån gnutta av det som kan hjälpa mig?

stevebc
2008-05-03, 21:35
Man tackar! Men fan vad besviken jag är nu :(. Så du tror alltså att det rent ut sagt är bullshit? Eller finns det nån gnutta av det som kan hjälpa mig?Ja nu är det ju försent. Nu när du vet att det inte stimulerar mer än placebo kommer det inte fungera. Hade du tagit produkten utan att starta den här tråden hade du trott att den fungerade och fått ökad aptit av placeboeffekten.

Bull läge va?

KOP
2008-05-03, 21:37
Ja nu är det ju försent. Nu när du vet att det inte stimulerar mer än placebo kommer det inte fungera. Hade du tagit produkten utan att starta den här tråden hade du trott att den fungerade och fått ökad aptit av placeboeffekten.

Bull läge va?

Haha ja *mini Men en studie säger inte allt ;)

kalllee
2008-05-03, 21:45
bara jag som tycker de låter lite farligt med att röra till det i hjärnan:smash:

Sverker
2008-05-04, 06:25
Du vill förvandla dig själv till ett mumintroll:confused:

Finns tusentals trådar om unga killar som känner att de kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt. I dessa trådar finns tiotusen tips på hur man trycker i sig ytterligare kalorier.


Tänk på att det bara är en mycket kort period i livet det ätbeteendet fungerar. Risken är rätt stor att man tar till sig ett beteende som gör en överviktig redan i 30-årsåldern.


Till sak. Varför vill du trycka i dig mer kalorier än vad du behöver ? Det finns inga exakta siffror men läs lite på forumet så kommer du säkert fram till att 200 - 500 kcal över förbrukningen räcker mer än väl för att maximera muskeltillväxten.

KOP
2008-05-04, 10:48
Tack sverker. Jag vet allt det där redan. Jag försöker just att uppnå ca 300kcals överskott. Men jag står och stampar på samma vikt hela tiden och det stör mig fast jag verkligen trycker käk.

Jag tycker att jag är en väldigt disciplinerad människa och gör det som krävs för att uppnå mina mål. Därför frustrerar det mig väldigt mycket att jag inte är kapabel till att öka i vikt som jag önskar.

Om man t ex kollar på min deff så var det inga problem att både träna och leva på 500-1000kcal några dagar. Jag åt helt enkelt ingenting på hela dagen, på kvällen tränade jag och käkade sedan direkt efter passet. Det funkade väldigt bra utan styrkeförluster, jag ökade tom i styrka (muskelminne bl a). Någon dag hade jag inte ätit på över 30timmar och det var ok med mig.

Med det stycket vill jag bara visa att jag gör vad som krävs, samt att det för mig som person inte är något problem att vara lite hungrig. Det är snarare motsatsen som är jobbig, dvs att vara så sjukligt mätt så man inte vet vart man ska ta vägen ^^.

Ajin
2008-05-04, 10:58
Nu är det så att jag känner KOP i verkligheten, och om man slår upp disciplin i ordboken kommer en bild fram på honom, naken.

I feel you, KOP. Det är lite samma sak här, man äter och äter och går knappt upp i vikt. Då äter jag ändå en hel del (kolla journal) och rätt. Det högsta jag har gått upp på en vecka är 0.2 kilo.

Det dryga blir ju då dom som går upp 0.5kg i veckan och är dubbelt så stora som en efter samma givna tid, det är omotiverande. Visst, de har kanske en högre BF% och inte har samma tillväxt utav kvalitativ muskelmassa, men det fattar inte (mitt) psyke. *rolleyes*

Anders The Peak
2008-05-04, 11:03
KOP hur ser dina stats ut idag?

KOP
2008-05-04, 11:10
Ajin: Hehe jag vet. Det sjukaste är att jag har kunnat äta. Jag gick upp 10kg på 3-4 veckor (alledels för snabbt, jag verkligen grisade). Det var ett stort misstag av mig, jag både ökade alldeles för mycket i fett, samt skapade en avsky för mat.

Anders_The_Peak: Om frågan är ställd på det sättet så att du sedan ska kunna kalla mig fimp och att jag verkligen inte borde deffa så vill jag inte svara på den. Som mest har jag vägt 84kg på 179cm. =)

Sverker
2008-05-04, 11:37
Det första du ska göra är att skicka ut vågen genom fönstret. Glöm vågen.



Därefter kanske du skulle vilja fundera över ditt liv och hur du vill leva.
Diciplin är en sak men du måste ju ha ett mål med vad du vill uppnå. Att kasta sig från bantning till kraftig överätning verkar inte speciellt diciplinerat.

Avsky för mat låter inte sunt. Stanna upp, ta det lugnt, träna det som är kul, gör det du gillar på fritiden och skapa en grund att stå på.

KOP
2008-05-04, 11:56
Det första du ska göra är att skicka ut vågen genom fönstret. Glöm vågen.



Därefter kanske du skulle vilja fundera över ditt liv och hur du vill leva.
Diciplin är en sak men du måste ju ha ett mål med vad du vill uppnå. Att kasta sig från bantning till kraftig överätning verkar inte speciellt diciplinerat.

Avsky för mat låter inte sunt. Stanna upp, ta det lugnt, träna det som är kul, gör det du gillar på fritiden och skapa en grund att stå på.

Men jag vill också bli en symmetrisk moderator :em:

Nä skämt åsido :). Jag lever inte riktigt efter de principerna. Jag gillar att "vara lite extrem". Men jag håller med dig, jag har som sagt lärt mig av mina misstag. Min vansinnes deff vara bara fruktansvärt skön efter allt bulkande.

Jag ska börja ta det lite lugnare. Men jag vill också bli stor och stark på riktigt nån gång

Anders The Peak
2008-05-04, 13:13
Men jag vill också bli en symmetrisk moderator :em:

Nä skämt åsido :). Jag lever inte riktigt efter de principerna. Jag gillar att "vara lite extrem". Men jag håller med dig, jag har som sagt lärt mig av mina misstag. Min vansinnes deff vara bara fruktansvärt skön efter allt bulkande.

Jag ska börja ta det lite lugnare. Men jag vill också bli stor och stark på riktigt nån gång

Då handlar det om långsiktighet i både kost och träning. Stor eller deffad blir man inte bara hux flux utan det tar den tid som krävs utifrån individuella genetiska förutsättningar.

Ivantheman
2008-05-04, 19:51
intressant läkemedlet accomplia aktiv substans rimonabant fungerar omvänt och blockerar dessa receptorer.
och på så sätt ska få folk att käka mindre = bli smalare

"Farmakodynamik
Rimonabant är en selektiv cannabinoid-1-receptor (CB1)-antagonist som hämmar de farmakologiska effekterna av cannabinoidagonister in vitro och in vivo.

Det endocannabinoida systemet är ett fysiologiskt system i hjärnan och i perifera vävnader (inklusive adipocyter) som påverkar energibalansen, glukos- och lipidmetabolismen och kroppsvikten, och i neuronerna i det mesolimbiska systemet reglerar det intaget av begärliga, söta eller feta livsmedel."

saxat från
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20050428000025&DocTypeID=3&UserTypeID=0


teoretiskt borde det väl funka. muchies utan röka =)

oklart dock hur pass ofarligt det är att använda. ett kosttillskott med läkemedelsliknande verkningsmekanism riskerar ju att ha dito biverkningar.

KOP
2008-05-04, 22:04
Tack Ivantheman! Det där var kung! Alltså inte alls bara bullshit :)

Nu återstår bara att forska fram om det är farligt eller inte :naughty:

Vad tror ni? Enligt sidan (såklart) ska det ju inte vara farligt och enligt Seth Roland inte heller (om ni vet vem det är).

Ajin
2008-05-04, 22:11
Tack Ivantheman! Det där var kung! Alltså inte alls bara bullshit :)

Nu återstår bara att forska fram om det är farligt eller inte :naughty:

Vad tror ni? Enligt sidan (såklart) ska det ju inte vara farligt och enligt Seth Roland inte heller (om ni vet vem det är).

Nu var det där dock en substans/ett läkemedel som hade den motsatta effekten. Black hole kan ju fortfarande vara en bluff ;)

Sen så tycker jag inte du ska hålla på med sånt, du är bief ändå. <3

Ivantheman
2008-05-04, 22:27
Nu var det där dock en substans/ett läkemedel som hade den motsatta effekten. Black hole kan ju fortfarande vara en bluff ;)

Sen så tycker jag inte du ska hålla på med sånt, du är bief ändå. <3

vad menar du med bluff? teorin är ju helt klart möjlig och inte något konstig i sig. om en cannabinnoid-antagonist (rimonabant) dämpar aptit så är det ju inte orimligt att anta att en cannabinoid-agonist (black hole samt braj) stimulerar den.

KOP
2008-05-04, 22:35
Tack Ajin men, sålänge det inte är skadligt ser jag ingen anledning att inte använda det.

Men det handlade om en atagonist. Dvs motsatt effekt.

Sverker
2008-05-05, 05:55
Nu blev det för mycket läkemedel över tråden.
Låst.