handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg: gym, löpning, surf


Poxeman
2008-05-03, 12:05
Tjena alla glada :) !
Har läst igenom större delen av forumet och sökt på det jag vill veta... men det räcker inte riktigt.
Behöver lite hjälp med upplägg av min träning och hur jag ska göra för att kombinera alla mina mål...

Om mig:
Ålder: 24år
Längd: 195cm
Vikt: 95kg
Jag bor just nu i Auckland, Nya Zeeland där jag pluggar på universitetet ett år. Är sjukt förtjust i att surfa :cool: så jag drar till stranden minst 1 gång i veckan. Jag har även anmält mig till en halvmara i november för att sedan utmana min syrra på klassikern när jag kommer hem till Sverige, (börjar med Vasaloppet :hbang: ). Som om inte allt detta vore nog så känner jag mig lite fåfäng och jag skulle gärna vilja fixa lite snyggare kropp... är på god väg men det är fortfarande lite för mkt i vägen för att jag ska kunna se musklerna*cry*
Jag älskar mat och äter rätt så mkt, tyvärr är det studentbudget som gäller så det är kanske inte alltid den mest kompletta måltiden. Men jag är noggrann med proteiner och kolhydrater för att kunna träna mkt.

Jag tränar sex dagar i veckan och har gjort så sedan årsskiftet, (innan dess har jag alltid tränat 3-4 dagar i veckan).
En typisk träningsvecka ser ut såhär:

Måndag, gym framsida:
10 min uppvärming (hela kroppen)
Knäböj
Leg extension
Bänkpress i olika lutningar
Biceps
Militärpress
Mage
Lite "nerjogg" 5 min.
Stretch.
Total tid brukar bli 1h 15 min.

Tisdag:
Löpning 10-12km
ca 5.30min / km.

Onsdag, gym baksida:
10 min uppvärming (hela kroppen)
Vadpress
Leg curl
Ryggresningar
Rodd
Chins
Latsdrag
Triceps
Lite "nerjogg" 5 min.
Stretch.
Total tid brukar bli 1h 15 min.

Torsdag:
Löpning 8-10km
ca 5.00min / km.

Måndag, gym framsida:
10 min uppvärming (hela kroppen)
Knäböj
Leg extension
Bänkpress i olika lutningar
Biceps
Militärpress
Mage
Lite "nerjogg" 5 min.
Stretch.
Total tid brukar bli 1h 15 min.

Lördag:
Löpning 15-18km
ca 6.20min / km.

Söndag:
Vila