handdator

Visa fullständig version : Lösenord till zyxel router.


IntenZe
2008-05-02, 19:19
Har försökt logga in på zyxels inställnings sida (http://192.168.1.1/) för att kunna öppna fler portar. Enligt zyxel ska standard lösenordet vara 1234, men det funkar inte. Tjejen har skrivit upp "Setup key 01234567" på ett papper men hon minns inte varifrån hon fått det, möjligtvis från netgear wizard. Grejen är att det lösenordet inte heller funkar.
Funderar på att köra reset på routern och hoppas på att det löser sig . Vet dock inte ifall det blir nå krångel med lösenord då.

Några ideer?

ramagoen
2008-05-02, 19:20
reset kör jag på när jag glömmer, funkar utmärkt för mig då internet loggas in automatiskt , iaf med telia =)

IntenZe
2008-05-02, 19:30
Jag har tryckt reset nu men wtf inget händer ju. Är det jag som är trög?

coxie
2008-05-02, 19:32
Reset to default ska återställa lösenordet, det gör det på min standard zyxel router från telia. Dock vet jag inte hur man gör det om man inte kan komma åt routern :S

En vanlig omstart av routern återställer inte lösenordet.

NiXPhoenix
2008-05-02, 19:34
Jag har tryckt reset nu men wtf inget händer ju. Är det jag som är trög?


Du kanske ska hålla den inne ett tag, kika i manualen.
Jag har en Netgear där man ska hålla inne i 15s eller nåt, sen en nyare Dlink där det bara verkar vara att trycka.

Dlink suger btw, visste att de tryckte ur sig mkt skit innan men den jag köpte var lite dyrare (DGL 4100/4300 "Gamerlounge") och skulle vara riktigt bra, många som köpt den. Funkar väl iofs fortfarande för många, men vissas exemplar har lagt av efter ca 1 år. Själv har jag problem med att komma ut på internet med den, allt funkade fint men sen hade jag den urkopplad ett tag och efter det vägrar den hitta internetuppkopplingen.

IntenZe
2008-05-02, 19:34
Reset to default ska återställa lösenordet, det gör det på min standard zyxel router från telia. Dock vet jag inte hur man gör det om man inte kan komma åt routern :S

En vanlig omstart av routern återställer inte lösenordet.

Var menar du att du trycker reset to default?

Flykt
2008-05-02, 19:35
http://www.routerpasswords.com/index.asp

EDIT: oj var lite sen

IntenZe
2008-05-02, 19:42
Sådär, löst! Tack för hjälpen.