handdator

Visa fullständig version : Har jag löparknä? Tävling imorgon...


Olsson
2008-05-02, 11:17
Jag har cykeltävling imorgon och skulle gärna ställa en diagnos på vad jag har för knäproblem. Har försökt få tid för undersökning idag men ej lyckats.

Smärtan sitter i vänster knä på utsidan och uppkommer efter 30-40 min cykling. Det känns nästan som det gör ont i utsidan av knävecket. Efter jag slutar cykla så gör det lite ont fortfarande när jag går osv men smärtan försvinner efter hand och är i princip helt borta efter någon timme.

Problemet uppkom för 1 vecka sen när jag cyklade på en ny cykel (racer) och hade sadeln inställd lite för högt, men fortsätter alltså nu även på min MTB med samma sadelhöjd som jag alltid cyklat på förut.

Jag kan få tid för undersökning på måndag men vill gärna tävla i helgen om jag kan. Förvärrar jag skadan om jag tävlar i helgen? Finns det något sätt att snabbt göra det bättre?

Fed up
2008-05-02, 11:27
Jag har en gång startat en tråd där jag ställde samma fråga, kanske kan den ge dig något:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103772

Jag är förövrigt ganska säker på att jag har (haft) det.

Olsson
2008-05-03, 08:18
Tack så mycket för infon. Jag läste igenom det igår och är inte helt säker på att det är löparknä faktiskt, men jag ställde in tävlingen i alla fall.

Ajin
2008-05-03, 11:10
Låter lite som min gamla fotbollsskada, Slatter tror jag det hette. Jag fick gå runt med ett sorts knäskydd som var mindre elastiskt och tydligen skulle avlasta knät lite, men det hjälpte inte. Såhär efter hand så gör det inte ont längre, har dock inte spelat fotboll (eller sprungit/cyklat långt) på 5 år.