handdator

Visa fullständig version : När äta måltidsersättning?


manlix
2008-05-01, 23:48
Tänkte ta och prova på att köra med "Fairing Complete Diet" i två veckor.

Har tänkt gå ner ungefär 7-8kg med hjälp av det, fysiskt jobb och tre judoträningar i veckan.

Visst skulle jag bara kunna äta mindre men har ruskigt svårt för det. Speciellt när andra bjuder på saker. Tror det skulle vara lättare att då bara begränsa sig helt till pulvret. Hoppas även på att man kanske kan lära sig äta mindre skräp om man kör detta i två veckor nu.

Till saken... vid vilka tider på dygnet bör man ta dessa 3 måltidsersättare? Med en gång på morgonen eller vid frukosten på jobbet? Vid lunch? Vid middag? Före träningen? Efter träningen? Träningen är vid 19 på kvällen. Går upp mellan 0530 och 0600.

Nithian
2008-05-03, 14:35
Har använt Complete diet pro fairing nu ett tag och kan säga att det är helt okej att käka pulvret 1-2 ggr / dag, men det är så jävla skönt att ha fast föda som komplement. Pulvret smakar enligt mig bäst när man blandar med ca 4~ dl vatten och vispar (det klumpar sig lätt). Gott är det inte, men det går att få ner, ta det bara långsamt eller svep dirr om du pallar det.

Så just nu äter jag pulvret som frukost, en riktig lunch, och pulver på kvällen eller riktig mat igen, på så sätt räcker det länge.