handdator

Visa fullständig version : Traps-övningar?


Estac
2008-05-01, 17:17
Tja, vill ha övningar som tränar traps. Inte marklyft, då det inte riktigt finns tillräckligt med saker för det på gymmet jag tränar.

Gnusram
2008-05-01, 17:24
Tja, vill ha övningar som tränar traps. Inte marklyft, då det inte riktigt finns tillräckligt med saker för det på gymmet jag tränar.

Shrugs, stående rodd i någon mån om man står lite mer upprätt, byt till ett gym där det finns skivstänger?

Granstr0m
2008-05-01, 17:26
Hantel Shrugs och frivändningar kör jag och de tar som fan på Trapzen!

Lepras
2008-05-01, 17:53
Tunga shrugs i smithen!

Estac
2008-05-01, 17:53
Shrugs, stående rodd i någon mån om man står lite mer upprätt, byt till ett gym där det finns skivstänger?

Det finns inte så många gym här i närheten. Och det finns skivstänger, men det är ont om plats + att det brukar vara mycket folk. Därför ville jag har andra övningar man kan göra

Jorgen
2008-05-01, 17:57
Det finns inte så många gym här i närheten. Och det finns skivstänger, men det är ont om plats + att det brukar vara mycket folk. Därför ville jag har andra övningar man kan göra

Hur kan shrugs ta mycket plats?
Och hur trångt har ni det egentligen?

Estac
2008-05-01, 18:00
Hur kan shrugs ta mycket plats?
Och hur trångt har ni det egentligen?

Shrugs tar ju inte så mycket plats, men det är så att det finns 1 övervåning på gymmet, där det finns hantlar, skivstänger, bänkpress och smith tex. Detta "rum" är kanske på 20kvadrat. Och grejen är den att det oftast är ca 3-4pers där och då blir det trångt. Annars är nedervårningen ganska stor.

Scratch89
2008-05-01, 18:00
Jag håller med Jörgen. Det finns nog ingen övning som har så kort rörelsebana som shrugs. Hur har du plats för böj, mark och militärpress om du inte har plats för shrugs?

Jorgen
2008-05-01, 18:21
Shrugs tar ju inte så mycket plats, men det är så att det finns 1 övervåning på gymmet, där det finns hantlar, skivstänger, bänkpress och smith tex. Detta "rum" är kanske på 20kvadrat. Och grejen är den att det oftast är ca 3-4pers där och då blir det trångt. Annars är nedervårningen ganska stor.

Det känns verkligen som ett i-landsproblem. ;)

Jag tror att om det, verkligen anstränger dig, kan få plats att köra lite shrugs där. Antingen i smith, med stång eller med hantlar.

Estac
2008-05-01, 18:32
Det känns verkligen som ett i-landsproblem. ;)

Jag tror att om det, verkligen anstränger dig, kan få plats att köra lite shrugs där. Antingen i smith, med stång eller med hantlar.

Klart jag får plats att göra shrugs:). Det var Marklyft jag inte riktigt får plats med.

Och hur menar du med shrugs i smitt? Hur funkar det? Alldrig testat det :P

Rahf
2008-05-01, 18:50
Klart jag får plats att göra shrugs:). Det var Marklyft jag inte riktigt får plats med.

Och hur menar du med shrugs i smitt? Hur funkar det? Alldrig testat det :P

Precis som vanliga fast du kör i smith-maskin. Det är verkligen inte avancerat.

Jorgen
2008-05-01, 19:02
Klart jag får plats att göra shrugs:). Det var Marklyft jag inte riktigt får plats med.

Och hur menar du med shrugs i smitt? Hur funkar det? Alldrig testat det :P

Slå en kik här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Scratch89
2008-05-01, 19:06
Var tränar du? Det låter som ett gym jag var på i Partille. Det var hemskt trångt vid friviktsdelen.

Estac
2008-05-01, 19:08
Var tränar du? Det låter som ett gym jag var på i Partille. Det var hemskt trångt vid friviktsdelen.

Bor i en liten håla utanför Kalmar..

Mr. Moose
2008-05-02, 11:00
Kör shrugs i tåhävningsmaskinen. Bör ju inte ta för mycket plats. ;)

sleep is the enemy
2008-05-02, 13:42
Kör shrugs i tåhävningsmaskinen. Bör ju inte ta för mycket plats. ;)

Hurdå?

Batman
2008-05-02, 17:03
Var tränar du? Det låter som ett gym jag var på i Partille. Det var hemskt trångt vid friviktsdelen.

ye wellness i partille, precis det jag tänke på när jag läste första inlägget oxå =)

( jag gymmar där och ja det är trångt )

Honken
2008-05-02, 22:14
Shrugs i ryckfattning samt omvända shrugs i ryckfattning (stången ovanför huvudet och shruga). Nu kan du ju inte göra dem, men de bygger extremt bra.

Mr. Moose
2008-05-03, 08:26
Hurdå?

Inte så komplicerat faktiskt.

I "normala" shrugs håller man en stång/hantlar och drar axlarna uppåt mot öronen.

Tänk dig nu att du står i tåhävningsmaskinen med kuddarna på axlarna. Lyft nu axlarna upp mot öronen som i en vanlig shrug.

Knappast "rocket-science" eller hur.:em: