handdator

Visa fullständig version : Complete diet pro fråga


Nithian
2008-05-01, 13:02
en burk 1020 gram
21 portioner
321 kcal per 100 gram

alltså är hela burken ca 3500 kalorier, det ska räcka 2 veckor

3 portioner om dagen = 500 kalorier.

Ska man verkligen äta så lite som 500 kalorier per dag under en VLCD diet?

Nithian
2008-05-01, 13:18
Skulle detta upplägg fungera:

Frulle: 100G Complete diet pro
Lunch: Räkor, pasta.
Middag: 100G Complete diet pro

Blir väl runt 1000 kalorier som är rätt bra då jag behöver 2000 för att hålla min nuvarande vikt.

King Grub
2008-05-01, 13:22
Ska man verkligen äta så lite som 500 kalorier per dag under en VLCD diet?

En VLC-diet definieras som en kosthållning som ger 800 eller färre kcal per dygn och ändå ger dom mikro- och makronutrienter som krävs för liv och hälsa.

Nithian
2008-05-01, 13:25
En VLC-diet definieras som en kosthållning som ger 800 eller färre kcal per dygn och ändå ger dom mikro- och makronutrienter som krävs för liv och hälsa.

Från hemsidan jag beställde "Complete diet är en måltidsersättare för dig som vill gå ner i vikt. Genom att byta ut måltider mot kalorisnål kostersättning som innehåller perfekt sammansättning av samtliga näringsämnen förbränner du fett utan att riskera att tappa muskelmassa."

Är det skitsnack det sista dom skriver "utan att riskera att tappa muskelmassa"? För det gör man väl vid så pass lågt kcal intag?

King Grub
2008-05-01, 13:52
Risken är definitivt större. Beror också på hur fet man är.

Nithian
2008-05-01, 14:43
Risken är definitivt större. Beror också på hur fet man är.

Kan man minska risken på något sätt?

myling
2008-05-01, 15:01
EAA supplementering? Styrketräna? Var riktigt tjock?

-C-
2008-05-01, 16:27
Nithian.
Jag har kört med Complete Diet, 2 burkar i ett sträck. Jag måste bara tala om vissa saker innan du ger dig in i den skiten. Portionsberäkningen som står på burkarna stämmer inte överens med verkligen, det är en färre i en burk än vad som står. Sörjan man ska dricka är näst intill odrickbar, och då ska det nämnas att jag ALDRIG annars klagar över att tillskott smakar skit. Det tycker jag man får ta om man ska stoppa i sig det, men Complete Diet var något i hästväg så förbannat vidrigt.
I övrigt så står man sig ganska hyffsat på det, men det är verkligen inget som jag rekomenderar till någon. Om jag vore dig hade jag försökt att ge mig på någon form av en hemmaspikad VLC-diet. Exempelvis med hungernedsättande tillskott och äta betydligt mindre.
Det du får höra av mig är bara mig kanske inte övertygar dig överdrivet mycket, men ta och läs olika omdömen på diverese köptställen. Även om omdömen många gånger är oseriösa på det lite större webaffärerna så är väldigt väldigt många överens om det jag precis skrivit.

/-C-

-C-
2008-05-01, 16:36
Jag kanske ska nämna lite hur det gick oxå. Jag gick såklart ner då kcal balansen hamnade på ett kraftigt underskott, men inte några magiska siffror i viktnedgången. Vilket jag tror kan vara individuellt oxå.
Men jag har aldrig känt sådant illamående över att behöva dricka något som jag gjorde under dessa veckorna.
Tilläggas ska väl oxå att man inte bara ska lyssna på vad andra säger utan även bilda sig en egen uppfattning om produkten. Men som sagt, kolla runt lite och läs på lite innan.
Det finns mer än en väg till att på ett underskott. Lycka till :)

Mental
2008-05-01, 16:38
Då kan jag passa på att gå in och avråda från hemsnickrade VLC-dieter, det är skitsvårt att täcka alla vitaminbehov, mineralbehov, få komplett fullvärdigt protein samt essentiella fettsyror, dessutom behövs fett för upptag av fettlösliga vitaminer. Allt detta på under 800kcal.
Jag har trixat en del i näringsberäkningsprogram och det är rent ut sagt skitsvårt.

Prova istället olika VLC alternativ, du kanske hittar något du gillar?
Själv tycker jag Modifasts soppor är trevliga, speciellt de varma.

Danny Devito
2008-05-01, 16:43
Nutriletts pulver är rikigt gott tycker jag.

Nithian
2008-05-01, 17:56
-C- ! Tack för din feedback.
Smaken är inte speciellt god som du säger, ungefär som kexchoklad blandat med öl, men jag har smakat värre kosttillskott. Annars kör jag metoden "Tugga och svälj", inte så mycket mer man kan göra. Bara tänka på hur man ser ut när man väl är klar, håller motivationen uppe ;).

Hur mycket i underskott låg du på, -c-?

Nithian
2008-05-01, 17:57
Då kan jag passa på att gå in och avråda från hemsnickrade VLC-dieter, det är skitsvårt att täcka alla vitaminbehov, mineralbehov, få komplett fullvärdigt protein samt essentiella fettsyror, dessutom behövs fett för upptag av fettlösliga vitaminer. Allt detta på under 800kcal.
Jag har trixat en del i näringsberäkningsprogram och det är rent ut sagt skitsvårt.

Prova istället olika VLC alternativ, du kanske hittar något du gillar?
Själv tycker jag Modifasts soppor är trevliga, speciellt de varma.

Nu har man redan köpt 2 burkar, lika bra att köra, men nästa gång blir det definitivt något i din väg.

-C-
2008-05-01, 18:46
-C- ! Tack för din feedback.
Smaken är inte speciellt god som du säger, ungefär som kexchoklad blandat med öl, men jag har smakat värre kosttillskott. Annars kör jag metoden "Tugga och svälj", inte så mycket mer man kan göra. Bara tänka på hur man ser ut när man väl är klar, håller motivationen uppe ;).

Hur mycket i underskott låg du på, -c-?

Nu när jag var ute och sprang så tänkte jag på detta. Om jag inte minns fel så skulle en burk innehålla 21 port, right? Jag köpte två och fick det till att jag skulle kunna köra det 3ggr/dagen i 14 dagar. Då skulle 2 burkar räcka enligt etiketterna på burken. Men efter 5 dagar var första burken slut och således 10 dagar senare var andra burken slut. Så allt som allt var det 12 portioner som det felade på.
Jag vet i ärlighetens namn inte på hur mycket underskott det blev exakt för min del. Men med tanke på hur jag löptränade och styrketränade innan dieten så var det ganska mycket, vilket säkert inte alls var så bra för musklerna. Men men, man måste prova sig fram :)
Och precis som du säger, har man bara ett mål och en klar bild framför sig så går det mesta att tugga ;)

Nithian
2008-05-01, 19:49
Hur mycket gick du ner?

Pelle2
2008-05-01, 21:55
Prova Eiselts MetaPro! Den smakar hur gott som helst! *popcorn* + att den har bättre näring vad jag har förstått!

-C-
2008-05-02, 00:44
Hur mycket gick du ner?

Runt 5 kilo. Men det är ju som man säger, snabba kilon ner - snabba kilon upp. Man är ju helt tom i magen när man väger sig och har oxå vart i 10 dagar. Och med tanke på att jag inte hade energi nog i kroppen för att kunna träna när jag käkade Complete Diet så blev det ganska "svängigt" för min del när jag efter dieten puttade i massa energi i kroppen för att komma tillbaka till träningen.
Men enligt vissa omdömen har ju folk gått ner 14 kilon, vilket kan diskuteras. 1 kilo om dagen låter rätt mkt tycker jag.
Glöm inte uppdatera om hur det går sen :)

jakke
2009-02-05, 23:22
Någon som vet hur mycket Laktos det är i en portion? Letat, men inte lyckats hitta någon information.