handdator

Visa fullständig version : Glass och kebab och 7000?

iingenalls
2008-05-01, 02:46
Om man käkar en kebabrulle plus en mjukglass med strössel en dag utöver den vanliga maten, hur "ska man" ha ätit resten av tiden under en period för att dessa onyttigheter inte ska få en att gå upp? Jag har hört att det krävs 7000 kcal för att gå upp ett kg.

Om vi säger att man motionerat så här ungefär..
Idag: 2 h rask promenad.
Igår: 1 h rask promenad.
I förrgår: 2 h och 40 min rask promenad.
I söndags: 1 h rask promenad och 1 h lättare dans.
I lördags: Några åk slalom och 1 h rask promenad.
Fredag: 1 h rask promenad
Torsdags: 1 h rask promenad 40 min kondis gym (cykel och trampmaskin)
Onsdag: Vila
Tisdag och måndag: 1 h rask promenad.

Plus inte käkat dess mer onyttiheter under två veckor.. Då borde det väl inte krävas så mycket för att stoppa detta från att sätta sig som kilo?

Ajin
2008-05-01, 03:11
Du går upp i vikt när du ligger på ett kaloriöverskott. Alltså är 7000kcal alltid i relation till din kaloribalans, alltså den nivån som krävs för att ligga +- 0 kcal.

Koloftw
2008-05-01, 05:13
Tror att du överanalyserar det hela.

Chilla, du kommer INTE att bli grisfet av en kebabrulle och en mjukglass med strössel.

ligne
2008-05-01, 10:16
Jag har hört att det krävs 7000 kcal för att gå upp ett kg.

kom igen nu.

du har varit medlem här ett tag och startat en massa trådar och fått 100-tals svar.

du borde ha tagit till dig en del i alla fall?

Lavorini
2008-05-01, 10:48
Om man käkar en kebabrulle plus en mjukglass med strössel en dag utöver den vanliga maten, hur "ska man" ha ätit resten av tiden under en period för att dessa onyttigheter inte ska få en att gå upp? Jag har hört att det krävs 7000 kcal för att gå upp ett kg.

Det kan krävas upp emot 15Mcal för kroppen att gå upp 1 kilo. Kroppen är dessutom jätteduktig på att balansera små avvikelser, så något enstaka överskott här och där gör absolut ingenting.

Raggis
2008-05-01, 14:00
Har du sökt hjälp än? :\

Cohen
2008-05-01, 22:03
Har du sökt hjälp än? :\

Undrar detsamma. Men med tanke på detta inlägg så undrar man ju.

Du vet vad som är bäst för dig - sök hjälp!