handdator

Visa fullständig version : Ingenjörer och icke-ingenjörer


Snafu
2008-04-29, 14:13
Hej,

Jag är en icke-ingenjör. Jag pratar således på ett tämligen vanligt sätt. Nu har jag oturen att jag måste prata med ingenjörer** genom mitt vanliga dagliga arbete.

Ponera att vi säljer en produkt. De produkter som är tillverkade i Japan har en annorlunda storlek, och dom borde inte ha det. De amerikanska produkterna har dock rätt storlek. Affären har fått en blanding av dessa produkter skickade till sig.

Således mejlar jag quality assurance/R&D mumbojumbo och säger:

jag säger: Varför skiljer storleken på produkterna?

QA säger: All the new products come from Japan now and meet ANSI and IEC dimensional standards.

Jag sägerDoes that mean that previously, Japanese products might not have met ANSI and IEC dimensional standards which explains why the consumer had problems? I know it is implied in your response but I just wanted to clarify.

Han säger: No, I did not mean to imply that. All previous and current products meet ANSI and IEC dimensional standards. The problem is that some device manufacturers have incorrectly designed their cavities to non ANSI and IEC features of the previous product.


PRATA KLARSPRÅK FÖR HELFVEEEETE. Sen svarar han inte på det han ska.

Med ingenjörer menar jag personer som t ex JWZRD och Grub. Typexempel på folk som..helt enkelt ...pratar underligt ibland :D

Jag var tvungen att skriva av mig.

the_PL_man
2008-04-29, 14:29
Vi ingenjörer är inte som andra....:naughty:

shut teh face
2008-04-29, 14:31
Nee ingenjörer är översittare. ;)

Nitrometan
2008-04-29, 14:31
Han försöker slingra sig.

Genom att påvisa att de uppfyler relevanta standarder är det inte hans/deras fel. Nån har specat fel nånstans - och han är glad att det inte är han.

jwzrd
2008-04-29, 14:32
Vi är lite bättre än de flesta andra, alltså pratar vi underligt ibland.

Granatgiraffen
2008-04-29, 14:32
För att få bra svar så måste man ställa bra frågor.

shut teh face