handdator

Visa fullständig version : Regus söker tips på svaga ölsorter


regus
2008-04-28, 22:09
Började tänka på sommaren och blev så sugen på en öl att jag tog en falcon ur kylen istället för att gå och lägga mig.

Jag letar efter goda ölsorter som kan avnjutas en kväll på balkongen mitt i veckorna.

Så dom ska vara tillräckligt svaga så man kan ta ett par stycken utan att bli påverkad och finnas kvar i blodet dagen efter. Jag går upp klockan halv sex och kommer väl antagligen sitta på balkongen tills elvataget
Så högsta gränsen är en 3,5a, men gärna 2,8or.

Besudla mig med ölkunskap och gör er kultiverade ölpenis större.

Med vänliga hälsningar.
Er ölbroder regus.

PowPow
2008-04-28, 22:20
Testade Carlsbergs alkoholfria (0,5 %) för ett tag sedan. Skrev om det i någon öltråd också. Ganska frisk och tunn smak. Finns nog i de flesta matbutikerna med ett visst ölutbud (33 cl glasflaska). Inte jättegod, men ett okej alkoholfritt alternativ i min mening.

Krampus
2008-04-28, 22:30
Jag dricker mycket öl och har också letat svagsorter. Norlands Guld Alkoholfri smakade i varje fall inte svettig gubb-pung. Sedan är det en sak med ljusa öl.. Det är inte så stor skillnad på dem om alkoholhalten är densamma. De som skiljer sig markant är Heiniken för den är bryggd av rotfruksblaj har jag för mig och smakar därför nerpissat crackluder. Sol, Michelob, Bud och liknande är ju i en kategori för sig. Pilsner är dock som pilsner mest oc...*Jag avbryter mitt inlägg här, jag skriver inte något vettigt. Men den alkoholfria NG´n funka.

hahavaffan
2008-04-28, 22:30
Jag jobbar i en ganska liten ICA Nära-butik, och vi har massor av olika sorters öl från alkoholfritt upp till 3,5%. Så mitt tips är att köpa en av varje hos din lokala matvarubutik, och prova dig fram lite. Vi har t.ex. Starobrno, Carlsberg 2-3 sorter, Norrlands Guld, Mariestad, Pripps 3-4 sorter, och även 3-4 andra mindre vanliga sorter som är väldigt populära.

regus
2008-04-28, 22:31
Tror jag ska testa den pew pew. Även om jag är skeptisk till carlsberg och helt alkoholfri (eller kanske kombinationen).

Finns det någon svagare ölsort som smakar lite överrostat bröd med marmelad? Kraftig, besk fast lite söt.

Det hade vart en ganska ultimat kombination.

Krampe: Norrlands guld har jag faktiskt inte provat

hahavaffan
2008-04-28, 22:34
Tror jag ska testa den pew pew. Även om jag är skeptisk till carlsberg och helt alkoholfri (eller kanske kombinationen).

Finns det någon svagare ölsort som smakar lite överrostat bröd med marmelad? Kraftig, besk fast lite söt.

Det hade vart en ganska ultimat kombination.Vi har lite andra konstiga också. typ Hogoblin och Spitfire, och sen även Guinness och den där andra liknande sorten.

Jaws
2008-04-28, 22:37
Falcon Bayerskt 2,8%. Jag tycker den passar fint för att chilla lite på verandan med polare i stekigt väder.

regus
2008-04-28, 22:37
Guinniess har jag provat som 3,5a. Den gör sig nog mycket bättre som starköl. Hogoblin och Spitfire ska jag lägga på minnet.
Jag gillar ditt namn och säkert bra tips.
Tack

Jaws: Röda burkar? Tänker vi på samma? Den dricker min pappa rätt ofta (ehm jaha).. Den är vad jag kan minnas helt okej.

Sehär. Det rullar ju in tips.

Motorbreath
2008-04-28, 22:37
Norrlands Guld och Mariestad är helt okej folköl. Odin smakade också rätt bra (en varm sommardag).

Jaws
2008-04-28, 22:41
Jaws: Röda burkar? Tänker vi på samma? Den dricker min pappa rätt ofta (ehm jaha).. Den är vad jag kan minnas helt okej.



Ja, den är röd som kärleken.

PowPow
2008-04-28, 22:42
Guinniess har jag provat som 3,5a. Den gör sig nog mycket bättre som starköl.

Jag har varit på jakt efter svagare öl senaste tiden också, och den slutsatsen har jag kommit att dra när det gäller så gott som allt öl. Starobrno och Mariestad (båda med 3,5 %) är nog de godaste jag hittat. Men 3,5 % är ju inte jättelite heller. Det bästa hade varit ett gott alkoholfritt... men det verkar vara svårt.


Hahavafans tips är ju bra. Alltid kul att sitta och testa också ju! Utubdet i butikerna brukar vara ganska stort.

Mental
2008-04-28, 23:09
Jag älskar Bishops finger som 3,5:a, godare än starkölsvarianten.

Även Cafferys (osäker på stavningen, mörk öl, liknar guinnes) mycket len och mild i smaken.

Einar
2008-04-28, 23:46
Falcon Bayerskt 2,8%. Jag tycker den passar fint för att chilla lite på verandan med polare i stekigt väder.

Jag håller med, den är faktiskt riktigt god.

Nalfaren
2008-04-29, 00:12
offtopic:
regus blir suger baklänges :)

dared
2008-04-29, 00:25
Bästa 3,5:a (som brukar finnas i butik) tycker jag nog att Staropramen är. Köpte annars en back Spendrups 2,2:er. Mycket prisvärda, glasflaska är alltid schysst också. Tycker Spendrups är en mycket bra lättöl. Inte för tunn smak och rätt mycket kolsyra. Går och tar en kall lite då och då utan att få i mig några stora mängder alk. Rekommenderas!

Fartman
2008-04-29, 06:30
Falcon Bayerskt 2,8%. Jag tycker den passar fint för att chilla lite på verandan med polare i stekigt väder.
Helt klart den godaste 2,8an! :thumbup:
Riktigt god!

Kurash
2008-04-29, 06:46
Plusettar Falcon Bayersk också.

Mr. Moose
2008-04-29, 10:53
Jag dricker det som jag för tillfället känner för, ska jag upp tidigt etc, dricker jag bara mindre!

Kvalitet framför kvantitet.

Berguven
2008-04-29, 11:17
Den bästa alkoholfria ölen jag har smakat är tveklöst jever fun, det löjliga namnet till trots. Även fast den är nästintill helt aloholfri slår den många folköler. Till skillnad från flertalet andra alkoholfria öler har den en kraftig beska, som ger den en härlig ölsmak. Finns att köpa på systemet.

regus
2008-04-29, 15:13
offtopic:
regus blir suger baklänges :)

Jag vet :)

Pepparkakssmurfen
2008-04-29, 15:27
Starobrno och Heineken är goda trekommafemmor(i den ordningen).

Liten Men Fet
2008-04-29, 22:53
Den glade dansken 2,8 är inte fel, köper man en platta blir kilopriset ungefär som för potatis!
Sportdryck för den med lite mer vuxen smak. mmmmmmmm *drool*

regus
2008-05-11, 13:47
Odin 3,5or var rätt goda. Billiga också.

regus
2008-05-30, 15:22
En kall alkoholfri carlsberg funka fint en varm dag som denna. Gott gott

maaherra
2008-05-30, 17:29
Köp Ale!

hahavaffan
2008-05-30, 18:22
Odin 3,5or var rätt goda. Billiga också.Det är ju rävpiss :( Eller iaf lite halvljummen när man inte riktigt var på öldrickarhumör. Men billig är den verkligen. Ett sexpack för en tjuga?

regus
2008-05-30, 18:29
Det är ju rävpiss :( Eller iaf lite halvljummen när man inte riktigt var på öldrickarhumör. Men billig är den verkligen. Ett sexpack för en tjuga?

Billig öl ska drickas kall. Då blir dom rätt goda. Men som sagt, det är ju inget man sitter och får munorgasm av.

hahavaffan
2008-05-30, 18:58
Billig öl ska drickas kall. Då blir dom rätt goda. Men som sagt, det är ju inget man sitter och får munorgasm av.Hehe så sant så.