handdator

Visa fullständig version : "Serious Mass" Något att ha?


posse
2008-04-27, 23:59
Hej! Jag är i behov av en ny gainer och har kikat lite på den här Serious Mass från Optimum. Är den något att ha?

Jag fastnade mest för det pga att det stog att den hade ~1200 kalorier per servering. Låter det rimligt?

Jag är 180 cm lång och väger 65 kg och är i behov av att gå upp i vikt.
Denna gainer, 2 ggr per dag (~2500 kcal) + Rejäla måltider lär man väl gå upp i vikt av?

Exhale_
2008-04-28, 00:07
Att gå upp i vikt för snabbt leder bara till att du lägger på dig en massa onödig fettmassa. Jag rekommenderar dig att köpa en digital hushållsvåg och sen införskaffa protein och maltodextrin separat. På detta sätt kan du blanda dina egna gainers som passar dig bäst.

Prankie
2008-04-28, 00:54
Det innehåller ju fortfarande samma grejer som andra gainer. Blandning av protein och kolhydrater. "Portionstorlek" kan du bestämma själv med en våg. Har du svårt för äta stora portioner så ät mer energitätare mat.

posse
2008-04-28, 00:56
Äsch, mitt bmi ligger typ på 19.5, behöver lite massa.

Prankie
2008-04-28, 01:07
Om du inte bryr dig om det är muskelvikt eller fettvikt så finns det godare saker än dricka 100gram protein 500gram glukos/maltodextrin.

Eddie Vedder
2008-04-28, 05:27
Jag fastnade mest för det pga att det stog att den hade ~1200 kalorier per servering. Låter det rimligt?

Klart det är rimligt. Det handlar ju bara om att göra gainern stor nog, inte om att ett gram proteini just Serious mass är magiskt och innehåller mer energi än annat protein. Kolhydraterna likaså.

Du verkar mer eller mindre ha bestämt dig för att lägga på dig en massa onödigt fläsk genom stora mängder extrakalorier från näringslös gainer (troligtvis bland de sämsta vägarna att gå för att bli större) så då kan jag ju rekommendera att i alla fall välja ett billigare val, typ Whey80 och maltodexrtrin var för sig och blanda själv.

Men mitt seriösare tips är att söka runt bland alla trådar om tips för viktuppgång. Finns HUR MÅNGA SOM HELST där tips ges om hur enkelt man ökar sitt energiintag. Vet inte hur länge just du sökte innan du startade den här tråden men fortsätt och sök så lär du hitta tråd efter tråd efter tråd med tips för att öka kcalintaget på ett enkelt (och bättre) sätt.

Dreas
2008-04-28, 20:47
Köp den billigaste gainern du hittar och kör:)

Granstr0m
2008-05-04, 16:48
en kompis körde på de där eftersom de va så billigt ett tag, och ja tror inte han gått upp ett enda kg

Dreas
2008-05-04, 16:54
en kompis körde på de där eftersom de va så billigt ett tag, och ja tror inte han gått upp ett enda kg Pulver gör ju inte att man går upp i vikt, det är ju kcalöverskott som gör det. Vill din polare gå upp i vikt så får han äta mer:)

Ajin
2008-05-04, 19:28
Den gainern är ett typiskt exempel på marknadsföring *rolleyes*.

I alla fall, jag har två Serious Mass påsar hemma, och det är en relativt energität gainer som smakar helt okej om man blandar med mjölk. Lite för mycket artificiell smak kanske, men det går ner. Sen så är det en gainer, och i de flesta fall man kan säga "gainer som gainer", ta det med en måltid eller som mellanmål så får du i dig en massa kalorier.

Oktay
2008-05-05, 23:17
en portion är ju 337gr
så det är ju en jävligt stor servering för en gainer, hur mycket kalorier är det i en vanlig gainer ~100gr? kan det vara runt 400kcal 400x3 = 1200kcal så det är väl ungefär lika mycket om man bara skulle tripla en vanlig gainer till lika stor portion som serious mass portionen