handdator

Visa fullständig version : "Spring" i benen - varför?


GurraGo
2008-04-27, 22:14
Så här är det. Nästan varje gång jag har sprungit så känner jag senare under kvällen, oftast när jag lagt mig "spring" i benen. Det kan nog också kallas myror i benen e.d, så att ni förstår känslan. Det är otroligt störande och jag får ligga och sparka och skaka på benen (det är för svårt att hålla emot) för att "få ut energin".

Det lustiga är också att det alltid händer de dagar jag tränat och inte då jag inte tränat. Annars hade man ju kunnat tänka sig att det var någon sorts träningsabstinens. Men nej, istället verkar det som om benen vill säga "kom igen nu, det här var kul, vi kan väl sticka ut på ett pass till" *screwy* .

Är ju helt klart ett lite lustigt problem men det kan ställa till en hel del om man inte kan somna.

Sååå, känner ni igen er i problematiken/känslan?
Eller har ni läst något om det, det känns som att det borde ha gjorts en kul studie på ämnet.

(Det här ämnet skulle kunna gå under stora löpar-tråden men det känns lite klumpigt att placera a l l t som har med löpning att göra där, särskilt som antalet konditionstränande ökar kraftigt (så upplever jag det i alla fall))

dyxeldoff
2008-04-27, 22:42
öka träningen tills den försvinner...

PiNG.
2008-04-27, 22:54
Har inte haft de på länge...men dom gångerna jag haft det så har jag tokstretchat framsida lår där mitt "spring" satt. Har för mig att de hjälpte ;)

Kan vara värt att testa.