handdator

Visa fullständig version : Dåliga resultat senaste tiden


erik_strid
2008-04-27, 22:06
Det har snackats på kolo om att man brukar få sämre resultat av styrketräning när man har tränat ett tag. När brukar de va? Senaste månaden har det nästan stått stilla i styrketräningen. Jag har styrketränat i 11 månader nu.Har fått bra resultat ändå tills för ungefär en månad sen. Vikten rör sig inte och jag ökar väldigt lite i styrka. Har kört ett helkroppspass i veckan det senaste och boxning 4 gånger. Antar att boxningen har bidragit till att det har gått sämre, men i vintras körde jag lika mkt boxning och styrketräning 2 ggr i veckan fick jag rätt bra resultat. Har iallafall gått bra med boxningen:) Någon som kan förklara varför det går dåligt med styrketräningen?

Mr. Moose
2008-04-28, 06:16
Det har snackats på kolo om att man brukar få sämre resultat av styrketräning när man har tränat ett tag. När brukar de va? Senaste månaden har det nästan stått stilla i styrketräningen. Jag har styrketränat i 11 månader nu.Har fått bra resultat ändå tills för ungefär en månad sen. Vikten rör sig inte och jag ökar väldigt lite i styrka. Har kört ett helkroppspass i veckan det senaste och boxning 4 gånger. Antar att boxningen har bidragit till att det har gått sämre, men i vintras körde jag lika mkt boxning och styrketräning 2 ggr i veckan fick jag rätt bra resultat. Har iallafall gått bra med boxningen:) Någon som kan förklara varför det går dåligt med styrketräningen?

Du körde två helkroppspass förr och ökade OK!

Du kör ett helkroppspass nu och ökar nästan inget!

Testa att gå tillbaka till två helkroppspass i veckan och se om du ökar igen!

Vad prioriterar du, boxning eller styrka?

Durre
2008-04-28, 10:11
En sak, du skriver att vikten rör sig inte, så vad beror de på? Jo du kanske äter för lite för din vikt just nu, man lära uppdatera maten också och äta mer ju högre upp i vikt man kommer.

Endura
2008-04-28, 10:58
Hur hårt "pressar" du dig själv när du utför styrke-övningarna? För att "trigga" muskeln att orka mer måste du utsätta den för ett tillräckligt stort motstånd/belastning. I början som nybörjare kan man "såsa" mer och ändå nå resultat, men med tiden krävs mer av kombinationen; mat, sömn och mängden belastning man utsätter musklerna för.

erik_strid
2008-04-28, 14:20
Jag pressar mej själv hårt så det har det inte med att göra. Har karloriöverskott betydelse i styrkeökningar?

Durre
2008-04-28, 14:28
Jag pressar mej själv hårt så det har det inte med att göra. Har karloriöverskott betydelse i styrkeökningar?

Självklart, för mig smäller det bara när jag ligger på +kcal, allt går framåt.

Solve
2008-04-28, 14:36
Jag pressar mej själv hårt så det har det inte med att göra. Har karloriöverskott betydelse i styrkeökningar?

helt klart... inte för att jag är så stark men ökningarna kommer mycke snabbare när man käkar ordentligt